مجله هنر و فرهنگ

همکاری و همدلی دولت‌های ایران و عراق در برگزاری راهپیمایی اربعین در اوج خود بود

آفتاب‌‌نیوز :

متن پیام محمد کاظم آل صادق به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رئیس ستاد اربعین در عراق به مناسبت برگزاری باشکوه راهیپمایی اربعین حسینی به شرح زیر است:

 وَنُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّیٰ یَأْذَنَ اللّٰهُ لَکُمْ، فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لَامَعَ عَدُّوِکُمْ

اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد؛ این خون حسین‌بن‌علی است که بعد از ۱۴۰۰ سال دارد می‌جوشد و روزبه‌روز تازه‌تر و زنده‌تر می‌شود. این همان پیام عاشورا است که از حلقوم اباعبدالله علیه السلام در نهایت غربت و تنهایی صادر شد و امروز فضای عالم را فرا گرفته است.

حمد و سپاس خدای متعال را که بار دیگر امت اسلامی در نمایشی شکوهمند و امیدآفرین برای آزادگان و رعب‌آور و دشمن‌شکن برای معاندان و جبهه استکبار، اربعینی وحدت بخش و عزت‌مند را رقم زد. این آیین بی‌نظیر بار دیگر عمق محبت و دلدادگی مردم ایران و عراق و سایر بلاد را به حقیقت روح بخش، امید آفرین و عزتمندانه حسینی نشان داد و حضور پر شکوه، صبورانه، همدلانه مردم ایران و کرم و جود و سخا و مهمان‌نوازی بی نظیر مردم عراق برگ زرین دیگری از یکرنگی، برادری و وفاق دو ملت، حول مغناطیس جذاب حسینی را نشان داد.

برخود لازم می‌دانم از همراهی و همکاری صبورانه ملت شریف ایران بخصوص زائران حسینی که با دل‌های پاک و نورانی و مدیریت ایام زیارتی خود کمک شایانی را به مدیران و برنامه ریزان برنامه اربعین امسال کردند تشکر ویژه داشته باشم.

از خدام و موکب‌داران و مسئولان بخش‌های مختلف خدماتی و بهداشتی که کمک کار برادران عراقی در مدیریت حجم میلیونی زوار بودند کمال تشکر را دارم. به راستی که زبان از شکر کرم و مهمان نوازی برادران عراقی قاصر است. بر خود لازم می‌دانم از دعای خیر و عنایات مرجعیت معظم نجف اشرف، همکاری‌های مجدانه عتبات مقدسه، همراهی بی نظیر دولت دوست و برادر عراق که همه ظرفیت‌های خود را با اخلاص به کف میدان آورد تشکر کنم.

جانثاری حشدالشعبی قهرمان و نیرو‌های امنیتی عراق و کرم عشایر و صاحبان مواکب که هر آنچه داشتند در طبق اخلاص نهادند و تقدیم زائران حسینی کردند، فراموش نشدنی است.

موفقیت این زیارت معنوی و عرفانی و مقدمه ظهور محقق نمیشد، مگر با همکاری و همدلی صمیمانه مسؤولین دو کشور که در اوج خود بود.

اینجانب به عنوان خادم کوچک زائران حسینی و نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به خاطر این همه زیبایی و شکوه جبهه شکر بر آستان الهی می‌سایم و از خداوند متعال می‌خواهم این قلیل را از همه ما بپذیرد.

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا