فرق پاپ و هیپ هاپ

هیپ هاپ و پاپ دو ژانر مختلف موسیقی هستند و این دو سبک در بین جوانان بسیار محبوب هستند. این دو ژانر اغلب برای جلب توجه بیشتر در فیلم ها استفاده می شوند. ویژگی های سبکی و تاثیر اجتماعی این دو سبک بسیار متفاوت است، بنابراین در این مقاله در سایت دیفرتو به مقایسه تفاوت های موسیقی پاپ و هیپ هاپ می پردازیم.

مقایسه هیپ هاپ و پاپ

اول بریم سراغ مقاله اصلی! تفاوت هیپ هاپ و پاپ در این است که هیپ هاپ بیشتر یک حرکت فرهنگی و هنری است، در حالی که پاپ بیشتر با موسیقی تجاری همراه است. پاپ در مقایسه با هیپ هاپ یک سبک قدیمی تر است. رکوردهای قدیمی در هیپ هاپ به روز می شوند، اما در پاپ نه.

هیپ هاپ توسط Ronald B-Stinger Savage، که به عنوان پرچمدار جنبش هیپ هاپ نیز شناخته می شود، در دهه 1990 اختراع شد. این نوع موسیقی شامل رپ و آر اند بی است که امروزه دو ژانر متمایز هستند. هیپ هاپ شامل پنج سبک مختلف است: رپ، دی جی، بریک دنس، بیت باکس و گرافیتی.

برخلاف هیپ هاپ، پاپ به موسیقی و کنسرت های اجباری اطلاق می شود که از کر و هوک های تکراری تشکیل شده است که مخاطبان زیادی را جذب می کند. ویژگی های سبک این موسیقی از موسیقی شهری، راک و کانتری الهام گرفته شده است. موسیقی پاپ، مانند موسیقی رقص، دارای ریتمی است که به شنوندگان اجازه می دهد آن را با خود تکرار کنند. برای دانلود آهنگ خارجی پاپ کلیک کنید.

موسیقی هیپ هاپ چیست؟

هیپ هاپ یک ژانر موسیقی شبیه به رپ است که دارای گفتار ریتمیک و قافیه ای است. هیپ هاپ یک جنبش فرهنگی و هنری است که توسط آمریکایی های آفریقایی تبار آغاز شده است. این ژانر در اوایل دهه 1970 در برانکس، نیویورک آغاز شد. در دهه 1980 توجه جوانان را به خود جلب کرد، در دهه 1990 مورد پذیرش قرار گرفت و در سال های بعد گسترش یافت.

در دهه 2000، پلتفرم های آنلاین توجه بیشتری را به موسیقی هیپ هاپ جلب کردند. این ژانر بر اهمیت تقلید آهنگ ها و ضرب آهنگ های قدیمی و به روز رسانی رکوردهای قدیمی تاکید دارد. در سال 1990، جنبش هیپ هاپ شش ویژگی داشت: درک و آگاهی، عدالت، آگاهی سیاسی، آگاهی عملگرا، آگاهی جامعه و آگاهی از حقوق مدنی.

در دوران برده‌داری، سیاه‌پوستان از موسیقی مشابه آواز خواندن، نوشتن و سایر فعالیت‌های ممنوعه استفاده می‌کردند که باعث تولد موسیقی هیپ هاپ شد. این نوع موسیقی علیه ظلم و تحقیر بردگان – به ویژه سیاه پوستان – بود.

به این ترتیب عمدتا از ژانرهای آفریقایی-آمریکایی و لاتین الهام گرفته شده است. این ژانرها شامل بلوز، جاز، دیسکو، سالسا و غیره است که بر جامعه و طیف گسترده ای از زبان ها، فیلتر کردن ایده ها، ستایش و تایید، رسانه ها، روزنامه ها، مد، تنوع و آموزش تاثیر می گذارد.

موسیقی پاپ چیست؟

پاپ ژانری از موسیقی است که شامل کر و هوک است. این سبک موسیقی بهترین آهنگ ها/آلبوم ها را تولید می کند. موسیقی پاپ در دهه 1950 در بریتانیا شروع شد و با وجود اینکه منشا آن انگلستان بود، در ایالات متحده بسیار محبوب است.

موسیقی محبوب و موسیقی پاپ به جای هم استفاده می شود. همه آهنگ ها/موسیقی های محبوب می توانند موسیقی پاپ باشند، اما همه موسیقی های پاپ نمی توانند موسیقی محبوب باشند. پاپ یک شکل کوتاه تر و قابل دسترس تر از موسیقی است. این شامل آکوردهای پیوسته است و به گونه ای ساخته شده است که برای شنونده راحت باشد.

موسیقی پاپ مختص فرهنگ یا مفهوم خاصی نیست و بیشتر بر عناصر ضبط، تولید و فناوری تمرکز دارد. پیشرفت های تکنولوژیک نقش اساسی در ایجاد، تولید و ترویج موسیقی پاپ داشت. از سایت موزیک باران می توانید انواع موسیقی پاپ را دانلود نمایید.

این موسیقی در ابتدا تحت سلطه آمریکایی ها و بریتانیایی ها بود، اما با توسعه تجهیزات دیجیتال، به سایر قاره ها گسترش یافت و تحت تأثیر موسیقی اروپایی قرار گرفت و سبک جدیدی از یوروپاپ را ایجاد کرد. امروزه هنرمندان مختلف در سراسر جهان به موسیقی پاپ رنگ محلی اضافه می‌کنند و دسترسی به مخاطبان بیشتری را آسان‌تر می‌کنند. من موسیقی پاپ کره ای، K-POP را دوست دارم.

تفاوت های کلیدی هیپ هاپ و پاپ

خاستگاه جغرافیایی هیپ هاپ برانکس (نیویورک) و پاپ بریتانیای کبیر (انگلیس) است.

موسیقی هیپ هاپ از کجا می آید از MCing یا رپ. از طرفی موسیقی عامه پسند از کجا می آید؟

موسیقی پاپ دارای عناصری از ژانرهای مختلف است که در ذهن شنونده باقی می ماند. اگرچه هیپ هاپ دارای عناصر سبکی زیادی است که پیام اجتماعی را ریتمیک می کند.

موسیقی پاپ مخاطب را خوشحال می کند. با این حال، هیپ هاپ ارزش های اجتماعی و ارزش های فلسفی بیشتری دارد که بر مردم و سیاه پوستان تأثیر می گذارد.

هیپ هاپ بر حقوق اجتماعی، سیاسی، انسانی و مدنی تاکید دارد، اما موسیقی پاپ فقط بر جنبه های فنی تاکید دارد.

نتیجه

موسیقی هیپ هاپ و پاپ دو نوع مختلف موسیقی هستند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. تفاوت ها وجود دارد و منحصر به فرد بودن آنها به ریشه آنها محدود نمی شود. هیپ هاپ متاثر از سبک های مختلف موسیقی است. اضافه شدن ریتم، ضرب‌ها، آزادی و دیگر عناصر سبک، این موسیقی را به آنچه امروز می‌بینیم تبدیل کرد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا