مجله هنر و فرهنگ

شب سخت تالار وحدت با مخاطبان منشوری یک کنسرت!

به گزارش شفاف، پس از مدت‌ها تعطیلی کنسرت‌ها و مواجهه سینه به سینه نوازندگان و خوانندگان با علاقه‌مندانشان که به‌دلیل شیوع بیماری کووید جدید و پس از آن، شرایط اجتماعی خاص کشور، رخ داده بود، از چندی پیش و با برپایی چند کنسرت خوانندگان پاپ، که با جشنواره موسیقی فجر ادامه یافت، عملا دور جدید کنسرت‌های موسیقی کلید خورد.

با این حال می‌توان گفت که اجرای گروه شناخته‌شده بوشهری از چند جهت، با اجراهای چند وقت گذشته تفاوت اساسی داشت. اجرای شامگاه چهارشنبه گروه یادشده که شامگاه پنجشنبه هم ادامه خواهد داشت، به‌نوعی می‌توان گفت که شادترین ارایه موسیقایی در دور جدید کنسرت‌ها بوده است. البته که موسیقی جنوب کشور و ازجمله منطقه بوشهر و تابعه‌های آن، ماهیت خاصی دارد که بعضا تفکیک‌های کلی را درمی‌نوردد. این نوع موسیقی که نمونه‌ای از آن در تالار وحدت عرضه شد، در شادترین ارایه‌های خود، غمی نهفته دارد و در غمگین‌ترین حالت‌هایش هم شعف خاصی از آن بیرون می‌تراود.

یک نکته خاص دیگر این اجرا که شاید بتوان گفت تحولی در عرصه موسیقی محلی بوشهر را هم می‌تواند رقم بزند، شگفتانه ابتدایی آن بود؛ آنجا که برخلاف روال همیشگی کنسرت‌های لیان، این محسن شریفیان نبود که با نی‌انباش قطعه نخستین را دست می‌گرفت، بلکه دختر خانم جوانی با لباس زیبای محلی بر صحنه حاضر شد و به نواختن ساز خاص نی‌انبان پرداخت. لیانا شریفیان، دختر محسن شریفیان است که پس از تحصیل در رشته موسیقی در خارج از کشور، حالا نخستین اجرای صحنه‌ای این‌چنین خود را با اجرای زمستان ۱۴۰۱ لیان در تالار وحدت تجربه کرد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا