مجله هنر و فرهنگ

قیمت بلیت کنسرت‌ها، نجومی خواهد شد؟

نرگس کیانی: این کنسرت قرار است بعد از تعطیلات 30 اسفند (از اسفند 1396 تا آبان 1400) برای شورش تاج گذاری در ایران تجدید نظر شود و یکی از نشانه های این از سرگیری در روز دوشنبه 13 آبان به ریاست محمد آل برگزار شد. اجرای موزیکال حیاری فومنی) با حضور مسئولین واحدها و کیوریتورها یا نمایندگانی از تالار وزارت کشور، سالن همایش ایرانیان، تالار هتل خار، سالن همایش های برج میلاد، تالار بنیاد رودکی و وحدت، تالار برج آزادی، فرهنگسرای نیاوران و تهران. دوئت های نماینده و مدیران و نماینده استان برگزار شد.

محمدحسین توتونچیان (مدیرعامل انجمن فرهنگی هنری ققنوس و مدیر ایران کنسرت) و صدرالدین حسینخانی (مدیرعامل انجمن فرهنگی هنری ایرانگام) هر دو از اعضای انجمن صنفی تهیه کنندگان صدا از جمله تهیه کنندگان و خوانندگان حاضر در این نشست بودند. دستور تماس تلفنی) از آنها پرسیدیم در این جلسه در مورد راه حل جبران خسارت که فقط 50 درصد دادگاه می توانند از آن استفاده کنند چه گفته شد؟ و امکان تهیه بلیت کنسرت یا عدم ارائه کارت واکسیناسیون به نظر می رسد؟ توتونچیان در گزارشی از لغو معافیت مالیاتی هنرمندان نیز گلایه کرد و پرسید: «حداقل معادل درآمد مالیاتی که دولت در سال‌های اخیر خریداری کرده، می‌تواند از منافع متقابل بهره مند شود؟»

قیمت بلیت کنسرت نجومی خواهد بود!
دوشنبه 31 نوامبر

توتونچیان: نمایندگان مجلس با شمشیرهای تیز مقابل ما ایستاده اند

محمدحسین توتونچیان، مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری ققنوس و مدیر کنسرت ایران «متاسفانه در ۲۱ ماه گذشته که مثلاً در مجامع فرهنگی و هنری کار کرده‌ایم، نه دفتر موسیقی، نه وزیر هنر، نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ما حمایت مالی نکرده‌اند. بدون هیچ گونه امکاناتی مانند “ما هیچ آموزش و پرورش و بدن ارائه نشده است.”

وی ادامه می دهد: «در این بین پرسنل خود را پس انداز کردیم، حقوق، عیدی، پاداش و… را پرداخت کردیم، از پرداخت بیمه و حقوق خودداری کردند و در واقع کاهش نیرو نداشتیم. چون همیشه به تاج امید داشتیم. ممکن است در اسرع وقت واریز شوند و بتوانند خدمات و تخصص همکاران ما را از سر بگیرند. در این بین ما نه تنها کمکی دریافت نکردیم، بلکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به ما مراجعه کردند.»

توتونچیان در تشریح آخرین ضربه افزود: آنها از مالیات معاف هستند و به دنبال حذف این بند، اکنون که هر هنرمندی هر کاری انجام می دهد، ما به کارهای او وابسته هستیم. در این میان تصمیمی هم گرفته نشده که بتوانیم در سال های آینده از وام درآمدی معادل مالیات خود بهره مند شویم. توجه داشته باشید که ما راضی بوده ایم وام با سود معادل به ما پرداخت شود. در واقع اتفاق می‌افتد که عزیزان هنگام دریافت پول خوب کار می‌کنند، اما در صورت حضور و حمایت، بازنشسته می‌شوند و اغلب نمی‌دانند که مسئولیت دارند. نه دفتر موسیقی، نه معاونت هنری، نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نه خانه موسیقی به عنوان اتحادیه بازرگانی، دستوری مبنی بر اینکه صنعت انحلال و صنعت موسیقی از معافیت هنرمندان حمایت خواهند کرد، صادر نکردند. مالیات. انجمن های فرهنگی و هنری به این دوستان هیچ کس تا جایی که می توانستید نگفته بود، اما اگر می گفتید، همزمان با قانون مرخصی، محل مالیات هم خواهید داشت، در حالی که از پرداخت مالیات بر حساب ما و حساب هایتان اجتناب می کنید و اجازه نمی دهید. این یک لطف است از قانونی که برای ما وضع کرده اید بهره مند شوید. حالا با شمشیر تیز چه شده که علنا ​​بایستی و گفتی همین بود و قبل از قیام قانون را برداشتی؟! این قانون در همه جای دنیا وجود دارد و رعایت می شود.

افزایش 100% به اضافه 50% افزایش 60% و فضای باز با نیم ظرفیت

دخانیات وی با بازگشت به آنچه در جلسه روز دوشنبه 10 با حضور رئیس دفتر موسیقی و تهیه کنندگان، کنسرت ها و مسئولان تالار برگزار شد، افزود: مانند گذشته بخشی از هزینه ها برای اجاره سالن و بخشی دیگر که در بخش خصوصی توزیع خواهد شد، تولید خواهد شد. نور، صدا، شهادت و حقوق کادر فنی. در واقع سیستم های روشنایی و صدا، ال ای دی و کادر فنی دادگاه های فنی تا حد زیادی در بخش خصوصی رها شده است و این ها هستند که هم در این زمینه و هم طبق آنچه اعلام کرده اند هزینه می پردازند. آنها نمی توانند با رشد کمتر از 100 درصد به کار خود ادامه دهند. به همین دلیل اجاره سالن در دو سال اخیر و در زمان تعطیلی کنسرت افزایش یافته است و صاحبان سالن حتی در صورت در نظر گرفتن تحمیل‌های قانونی نمی‌توانند کمتر از 25، 30 درصد افزایش قیمت دریافت کنند. سال بنابراین در افزایش 50 یا 60 “ما صد بازده خواهیم بود”.

توتونچیان: مجموع افزایش 100 درصدی تعرفه تولید خصوصی به همراه افزایش 50 درصدی درآمد و 60 درصدی رقم فوق العاده ای خواهد بود که توسط سازندگان و شرکت های کنسرت ارائه می شود.

افزایش 100 درصدی تعرفه‌های بخش خصوصی بر تولیدات بخش خصوصی و افزایش 50 تا 60 درصدی اجاره بها رقم وحشتناکی خواهد بود که مسئولیت آن بر عهده تولیدکنندگان و شرکت‌ها خواهد بود. ،” او گفت. ممکن است درآمد این افراد مانند تهیه کنندگان و شرکت های برگزار کننده کنسرت به دلیل نیاز به استفاده از 50 سطح ظرفیت به نصف کاهش یابد. به گفته رئیس رسمی دفتر موسیقی، چهارشنبه 13 شهریورماه آخرین مهلتی است که سالن داران برای اعلام اجاره بهای خود می پردازند و هر چقدر هم که ما تهیه کننده و کنسرت ساز به خود فشار بیاوریم و سقف بلیت ها اجازه برگزاری کنسرت را نمی دهد. فقط برای بالا آمدن مثلا: «سقف باید از قیمت سقفی که در کنسرت کیش دیدیم (450 هزار تومان) کمتر باشد».

وی در پایان این سخنان می افزاید: کار ما این است که با دو هدف این کنسرت را بی ثمر و بی ثمر نگه داریم. هدف اول احیای صنعت موسیقی است که دو سال است به خواب رفته است و هدف دوم ایجاد خانواده های بی شماری است که به طور مستقیم و غیرمستقیم از این طریق امرار معاش کنند تا انشاءالله بتوانیم بهتر حل کنیم. در سال آینده . »

در هنگام خرید بلیط کنسرت، چیزی به عنوان تاکید بر لزوم ارائه کارت واکسیناسیون وجود ندارد

محسن رجب پور، مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان سمعی و بصری روز سه شنبه دوم آبان ماه در گفت و گو با خبرنگار آنلاین گفت: به عنوان خریدار بلیت باید برگه واکسیناسیون خود و نمایشگاه شرکت خود را ارسال کند. کد ملی به آدرس اطمینان حاصل کنید که تمام تماشاگران کنسرت واکسینه شده اند.”

توتونچیان: در حال حاضر چیزی به عنوان تاکید بر لزوم تهیه کارت واکسیناسیون هنگام خرید بلیط وجود ندارد.

سابق دخانیات وی ادامه داد: در حال حاضر چیزی به عنوان تاکید بر لزوم تهیه برگه واکسیناسیون وجود ندارد و مشخص شده است که در حال حاضر تنها 50 درصد از سامانه های فروش بلیت به نظام سلامت متصل است و دادگاه ها از این موضوع استفاده خواهند کرد. API پس از دریافت فقط برای کسانی که هر دو بلیط را دارند در این صورت دیگر نیازی به استفاده از 50 درصد ظرفیت دادگاه نیست و می توانیم مانند سایر نقاط جهان از 100 درصد منابع استفاده کنیم و علاوه بر آن منافع مالی ما لازم نیست برای کشورمان مجانی کار کنیم مثلاً 1 ایران کنسرت از سیستم سلامت API بلیت فروشی دریافت کردم و می توانم بگویم فینیکس به عنوان تهیه کننده و پروموتور نمی تواند حتی یک بلیط بخرید.

صدرالدین حسینخانی: بله، اصل سرمایه را سرمایه گذاری می کنیم اما بر نمی گردد.

صدرالدین حسینخانی مدیرعامل انجمن فرهنگی هنری گام ایران همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در کنار افزایش 50 تا 60 درصدی اجاره بها توسط سازندگان کنسرت و اقتصاد کنسرت توجیه پذیر است، چه تعرفه هایی بر تولید بخش خصوصی تعرفه می شود؟ مجله رز به ما گفت: «این کار توجیه اقتصادی ندارد و حتی شروع سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهیم برای ما پرداخت نمی‌شود، اما وقتی دوباره این چرخه را شروع می‌کنیم، باید آن را بپذیریم و بدون فکر درآمدزایی، شیب نرم را طی کنیم. امید ما این است که کنسرت در ایران از سر گرفته شود و دوباره بتواند نقش حیاتی خود را در جامعه ایفا کند و با توجه به نظام اقتصادی به تدریج به آنچه که برایش هزینه نمی‌کند برسد و هیچ آسیبی نبیند. ضرر و زیان و هزینه هایی که ما می کنیم و درآمدی که به دست می آوریم حداقل بسیار زیاد است. نوازندگان، صدابرداران، وسایل، وسایل و غیره و حتی کارکنان پذیرایی (آشپزی و تهیه غذا در یک مکان و سرو در مکان دیگر) کسانی که مسئول تهیه غذای گروه هستند: به طور کلی ممکن است کار مجریان کنسرت تکرار شود امیدواریم با افزایش تعداد افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده و به 50 درصد جمعیت برسد، بیشتر شود. ما می توانیم از ظرفیت دادگاه ها بهره مند شویم. همانطور که وعده داده شده بود، اگر در آینده ارتباطی بین حساب بلیط و سیستم بهداشت و درمان وجود داشته باشد، می توان مطمئن بود که تنها افرادی که واکسینه شده اند مجاز به خرید بلیت با هر دو دوز هستند.

قیمت بلیت کنسرت نجومی خواهد بود!

رئیس زبان موسیقی در جلسه روز دوشنبه آبان به امکان جبران خسارت فقط با استفاده از 50 دادگاه اشاره کرد. وی افزود: تصمیم گرفته ایم از دادگاه های کوچک و همچنین ذخیره ای که در اختیار برگزارکنندگان سالن قرار گیرد، حمایت کنیم، اما این در سالن بزرگ نخواهد بود و خود تهیه کنندگان درخواست جبران خسارت کرده اند و ما نیز. ما همچنین امیدواریم که قطار در هر صورت شروع شود.

حسینخانی ادامه می دهد: افزایش 100 درصدی تعرفه های بخش خصوصی برای عرضه تولید به همراه افزایش 50 تا 60 درصدی درآمدها در شیب ملایم و نه همزمان انجام می شود. متعلق به اینهاست و همین خانواده به طور طبیعی می فهمند که هزینه هایی که ما برای آنها می پردازیم صد در صد قابل افزایش نیست. طومار ما توسط این علاقه مندان در همان حوزه برگزار شد تا این افزایش حداقل یک شیب هموار باشد و با توجه به نسبت هیئت علمی مجاز در سالن، بتوانیم به تدریج ظرفیت و ارزش خود را افزایش دهیم. پس از پرداخت هزینه اجاره. ببینیم چه کار می کنند. با عنایت همه اعضای این خانواده در کنسرت های از سر گرفته شده، فکر می کنیم در این صورت می توانیم به هماهنگی دست پیدا کنیم و مسائل ذکر شده را متقابلا حل کنیم. نزدیک به دو سال است که هیچ کدام از ما سخت کار نکرده‌ایم و طبیعتاً اگر می‌خواهیم فوراً ضررهایمان را جبران کنیم، به این فکر کنیم که قیمت دلار در اسفند 1396 و همراه با شیوع تاج و تخت مردان در ایران و حالا در آبان ماه سال 1400 چقدر بوده است. ? معمولا این چرخه شروع نمی شود. بنابراین ما تک تک خودمان را در هر استانی هزینه می کنیم و باید یارانه همدیگر را در نظر بگیریم تا روزی که مانند سایر کشورهای دنیا اجازه استفاده از 100 درصد ظرفیت دادگاه را بدهیم.»

حسینخانی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت کنسرت می گوید: حداقل تا پایان سال 1300 شاهد چنین افزایش قیمتی نخواهیم بود و فکر می کنم سقف قیمت از 370 میلیون تومان بیشتر نخواهد شد. و مساحت 150 میلیون تومان یا اندکی کمتر خواهد شد.«افزایش احتمالی حتی در سال 1401 رخ خواهد داد».

همچنین می خوانیم؛

اولین کنسرت پس از تاج رهبری علی رهبری

کنسرت های رایگان از 270 تا 16؛ منبع تاج موسیقی بسته شده است

تاج شلاق در موسیقی

57259

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا