کسب و کار محلیمجله عمومی

خط اختصاصی چیست؟

خطوط پیامکی چیست؟

اولین گام بعد از دریافت پنل اس ام اس، خرید خط اختصاصی است. بعد از سفارش خط از اپراتور موردنظر می‌توانید شروع به ارسال پیامک کنید، پس برای ارسال اس ام اس به این خطوط پیامکی نیاز دارید. خطوط پیامکی شماره‌هایی هستند که توسط اپراتورهای مختلف برای ارسال پیامک استفاده می‌شوند. تفاوت این خطوط علاوه‌بر اپراتور ارائه‌دهنده شامل موارد زیر است:

  • سرعت ارسال پیامک
  • دریافت گزارش ارسال پیام
  • عودت هزینه‌های مربوط به پیامک‌های ناموفق (نرسیده به دست مشتری)
  • نحوه ارائه خطوط اختصاصی

انواع خطوط پیامکی

همانطور که گفته شد، خطوط پیامکی برای ارسال انواع اس ام اس استفاده می‌شوند. اپراتورهای ارائه‌دهنده خطوط پیامکی در واقع شرکت‌های مستقلی هستند که خطوط را با پیش‌شماره‌های متنوع به کاربران ارائه می‌دهند. این خطوط علاوه‌بر تفاوت در سرشماره به دو دسته خطوط عمومی و اختصاصی هم تقسیم می‌شوند.

خطوط عمومی ارسال پیامک

خط عمومی یعنی همۀ خطوطی که به صورت اشتراکی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این خطوط به دلیل استفاده همزمان چند کاربر امکان دریافت پاسخ مخاطب را ندارند. شما با تمام پیش شماره‌های 1000، 2000، 3000، 5000، 021 و 026 می‌توانید این خطوط را سفارش دهید.

خطوط اختصاصی پیامکی

خطوط اختصاصی پنل پیامکی تقریباً شبیه همین خطوط انحصاری سیم‌کارت‌های تلفنی است که برای برقراری تماس استفاده می‌کنید. خطوط اختصاصی هم با پیش‌شماره‌های 1000، 2000، 3000، 5000، 021 و 026 قابل دریافت است، با این تفاوت که امکان دریافت پاسخ مخاطب را هم دارد. همانطور که گفته شد، هر کدام از این پیش‌شماره‌ها توسط اپراتورهای مختلف ارائه می‌شوند، در نتیجه قیمت‌های متفاوتی دارند.

دریافت خط اختصاصی برای پنل کاربری ضروریست. پیش از دریافت این خطوط توصیه می‌شود که حتماً نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

    چک کردن تعرفه‌ها قبل از استعلام خط

    توجه به زمان‌بر بودن استعلام خطوط اختصاصی

شماره اختصاصی چیست و چگونه ارائه می گردد؟

شماره اختصاصی چیست و چگونه ارائه می گردد؟ همانطوری که در زمان خرید سیم کارت تلفن همراه با شماره ای انحصاری شناخته می شوید و می بایست جهت برقراری ارتباط تنها از همین مسیر استفاده نمایید، در پنلهای ارسال و دریافت پیام کوتاه نیز به چنین مسیری احتیاج خواهید داشت ، که این گونه است : این مسیر اختصاصی همان شماره ای است که با عنوان شماره های اختصاصی شناخته می شوند و به اجبار می بایست تمامی اشخاصی که تمایل به استفاده از این سیستم را دارند حداقل یک شماره اختصاصی برای ارسالها و دریافتهای خود تعیین نمایند.

تمامی شماره های اختصاصی که در پنلهای تحت وب استفاده می شوند با یکی از سرشاخه های 1000 ، 2000 ، 3000 ، 5000 ، 021 ، و یا 9000 آغاز می گردند. هر یک از شماره های فوق توسط یک اپراتور ارائه می گردد و به همین دلیل سیاستهای فروش و قیمتهای آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. به عنوان مثال شماره های 14 رقمی که توسط اپراتور 3000 ارائه می شود امکان انتخاب 6 رقم انتهایی شماره را بدون تاثیر در قیمت آن می دهد اما برای اپراتور 1000 تعیین نمودن شماره قیمت آن را افزایش می دهد.

تفاوت خطوط اختصاصی و عمومی چیست؟

خط اختصاصی ارسال پیامک همانطور که از نامش مشخص است به صورت اختصاصی برای شما است و فرد یا افراد دیگری برای ارسال پیامک از این خط استفاده نمی کنند بنابراین این  خط فقط مختص به شما است. در مقابل خطوط عمومی سامانه پیامکی روی تمامی پنل های پیامکی وجود دارد و در این حالت خطوط در پنل شما و پنل سایر کاربران آموت می باشد.

بنابراین یکی از تفاوت های اصلی خط اختصاصی و خط اشتراکی در مالکیت آن است. زمانی که شما با خطوط عمومی پیامک ارسال می کنید این احتمال وجود دارد که بقیه کاربران سامانه پیامکی فراز به مخاطب شما از قبل پیامک ارسال کرده باشند و پیامک شما با پیامک سایر کاربران در یک رشته نمایش داده می شود.

فرق دیگر خطوط اشتراکی و خطوط اختصاصی در قابلیت دریافت پیامک است. خطوط عمومی از انجایی که در اختیار شما و  سایر کاربران است قابلیت دریافت پیامک ندارد و اگر فردی به این شماره پیامکی ارسال کند شما پیامک را دریافت نمی کنید بنابراین اگر قصد داشته باشید که با  مخاطب در ارتباط باشید، مسابقه پیامکی، منشی عضویت،  نظرسنجی و… ایجاد کنید حتما می بایست خط اختصاصی داشته باشید که قابلیت دریافت پیامک داشته باشد.

محدودیت های خط اشتراکی در سامانه  پیامکی

خطوط اشتراکی سامانه پیامکی از انجا که در اختیار شما و سایر کاربران آموت است ترافیک ارسال بیشتری دارد بنابراین ممکن است سرعت ارسال پیامک و تاخیر ارسال پیامک کمی بیشتر باشد. با خطوط اشتراکی سامانه پیامکی بعضی متن ها ممکن است تایید نشود و نیازمند خط اختصاصی باشد مثلا متن هایی در زمینه تبلیغات برای املاک یا تبلیغاتی برای آژانس‌های مسافرتی و تبلیغات برای استخدام از طریق خطوط اشتراکی قابل ارسال نیست و برای ارسال چنین پیامک هایی می بایست خط اختصاصی تهیه کنید.

خط اختصاصی سامانه پیام کوتاه چیست؟

در ارسال های پیامک انبوه گاهی نیاز به دریافت پاسخ هستید در این صورت از خط اختصاصی استفاده می شود. این خط مربوط به شخص خوده شما می باشد و جهت ارسال و دریافت انبوه اس ام اس می توانید از آن استفاده کنید. می توانید این خط را بعد از خرید پنل ارسال پیامک دریافت کنید این نوع از خط ها با پیش شماره های ۱۰۰۰, ۲۰۰۰, ۳۰۰۰, ۵۰۰۰ و ۰۲۱ آغاز می شوند و بعد شماره منحصر به فرد دیگر ایجاد می شود یا می تواند ادامه شماره همراه خود را به صورت اختصاصی سفارش و دریافت نمایید. تعداد آن ها بین ۶ تا رقم بوده که بسته به نیاز مشتری و نوع مصرف به درخواست مشتری ارائه می گردد.

ویژگی های خط اختصاصی

از ویژگی این نوع از خط ها می توان به اختصاصی بودن آن ها اشاره کرد در نتیجه می توانید شماره خود به صورت شخصی استفاده کرده و حتی مخاطب می تواند این شماره را در گوشی همراه خود ذخیره و در مواقع لزوم پیامک ارسال کند که شما می توانید دریافتی ها را از سامانه ارسال اس ام اس خود مشاهده کنید.

شاید این سوالات مطرح شوید که از چه نوع اپراتوری استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید این خطوط از سمت مخابرات ارائه می شود و کارکرد همه آن ها به جز در موارد جزئی یکسان است مثلا یکی از مواردی که بسیار مورد توجه قرار می گیرد دریافت گزارش ارسال می باشد که در بین اپراتور های گزارش به صورت یکسان ارائه می گردد و هزینه پیام های ارسال نشده را بر می گردانند به جز اپراتور ۲۰۰۰ که هزینه پیام های ناموفق و ارسال نشده را به صورت دقیق حتی پیام هایی که در صورت خاموش بودن خط مخاطب به دست آن نرسیده به صورت کامل به پنل بر می گرداند. سرعت بالای ارسال از اهمیت بالایی برخوردار است که اپراتور ها به جز نوع سیم کارت که گاهی با تاخیر همراه است از قابلیت سرعت بالا برخوردار می باشند. در نتیجه تمامی خطوط از فابلیت ها و مزایای یکسانی برای استفاده بهره مند هستند.

موارد استفاده از خطوط اختصاصی سامانه پیامک

گاهی نیاز به برگزاری مسابقات, نظر سنجی و پاسخدهی از سمت مشتریان خودمان هستیم تا کالایی را به آن ها بفروشیم یا خدماتی را ارائه دهیم و یا با ارسال عددی خدمات مشاوره را دریافت نمایند در این صورت می توانیم از این روش استفاده کنیم. این روش بسیار جامع و کاربردی بوده و در صورتی که به جا و درست از آن استفاده شود بسیار کارآمد خواهد بود.

تفاوت خط اختصاصی و اشتراکی

برای ارسال پیامک انبوه دو نوع خط داریم یه خط اختصاصی که برای هر پنلی منحصر به فرد بوده و تکراری نمی باشد و یه نوع خط عمومی که در پنل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت اشتراکی هم می توانند در زمان واحد ارسال انجام دهند. تفاوت دیگر این نوع خط ها در قیمت آن می باشد خط های اشتراکی در پنل ها به صورت رایگان ارائه می شود و هر پنلی می تواند این خط را استفاده نمایید اما خط های اختصاصی در قیمت های مختلف و بسته به نیاز مشتری ارائه می شود. خط های اختصاصی قابلیت دریافت پیامک از سمت مخاطبین رو دارند اما خطوط اشتراکی پنل پیامک از این قابلیت برخوردار نیستند در نتیجه نمی توانید از امکانات نظر سنجی و برگزاری مسابقات پیامکی برخوردار شوید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا