آیا گانودرما می‌تواند به بهبود وضعیت سیستم ایمنی در افراد دچار آلرژی کمک کند؟

 پودر قارچ گانودرما چه خواصی دارد؟

محصولات گانودرما  بیشتر به دلیل اثرات درمانی شناخته شده است. اگر  به شکل صحیح استفاده شود، می تواند روی حداقل ۲۳ بیماری تاثیر مستقیم داشته باشد. البته در این مقاله قصد نداریم به تمامی خواص گانودرما اشاره کنیم. ویژگی های خاص آن و فواید سلامتی این قارچ شامل افزایش متابولیسم، سیستم ایمنی بدن و بهبود سیستم هضم است. به طور عمومی پودر گانودرما می تواند به آرامش ذهن کمک کند. همچنین مصرف روزانه از پودر گانودرما می تواند به بدن کمک کند تا خود را با شرایط بسیار استرس زا سازگار کند. علاوه بر این، سلامتی سیستم ایمنی فرد را حفظ می کند.  امروزه گانودرما در جهان به عنوان مکمل غذایی فوق العاده بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

قهوه فوری سوپریم یک گیاه آداپتوژنیک است که مدتها مورد احترام بوده است. گیاهان آداپتوژنیک به تعادل در عملکردهای حیاتی بدن کمک می کند.  ترکیبات فعال و سایر مواد مغذی ضروری در پودر گانودرما وجود دارد. طبق گزارش WebMD، مواد مغذی ضروری بدن را می توان از قارچ گانودرما بدست آورد. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، پودر قارچ گانودرما می تواند به بدن در پردازش استرس کمک کند تا سیستم ایمنی بدن بتواند به همان اندازه که باید موثر عمل کند.

مطالعات بارها و بارها نشان داده اند که گانودرما توانایی آنتی اکسیدانی دارند که به آنها امکان می دهد دفاع بدن را در برابر سرطان، شرایط خود ایمنی، بیماری های قلبی، آلرژی ها، عفونت ها و موارد دیگر تقویت کنند.

ارزش غذایی برتر  قهوه گانودرما از دوران باستان کاملاً شناخته شده است. از گذشته تا به امروز به عنوان یک داروی سنتی چینی مورد استفاده عموم قرار گرفته است. پودر گانودرما دارای ترکیبات فراوانی مانند تری ترپن ها و پلی ساکاریدها است. این ترکیبات دارای فعالیت های بیولوژیکی مختلفی هستند. این ترکیبات تعادل بدن را تنظیم می کنند و ضمن بهبود کیفیت خواب، هر نوع خستگی را از بین می برند.

طی چند دهه گذشته،  در ژاپن، چین، ایالات متحده  و انگلیس انجام شده است. این مطالعات نشان داده است که قارچ های گانودرما قادر به محافظت در برابربیماری های بی شماری هستند. از جمله:

  • التهاب
  • خستگی (از جمله سندرم خستگی مزمن)
  • عفونت های مکرر (دستگاه ادراری، برونشیت، عفونت های تنفسی و غیره)
  • بیماری کبد
  • آلرژی غذایی و
  • مشکلات گوارشی، زخم معده و سندرم روده
  • رشد تومور و سرطان
  • اختلالات پوستی
  • اختلالات خود ایمنی (،  و ..)
  • دیابت
  • ویروس ها، از جمله آنفلوانزا، اچ پی وی، اچ آی وی /  یا هپاتیت
  • بیماری قلبی، فشار خون بالا، فشار خون بالا و کلسترول بالا
  • اختلالات خواب و بی خوابی
  • اضطراب و افسردگی

فیلم آموزش مصرف قارچ گانودرما :

تمامی خواص گانودرما که در بالا به آن اشاره کردیم حاصل نمیشود مگر آنکه شیوه صحیح مصرف گانودرما رعایت شود. اگر بخواهیم قارچ گانودرما در همه ی اشکال آن بیشترین تاثیر را داشته باشد باید آن را بصورت مداوم مصرف کنیم. مصرف دوز های کم برای مدت زمان طولانی بهتر از مصرف دوز های زیاد برای دوره ی زمانی کوتاه است.

در ادامه به شیوه مصرف گانودرما و مقدار مصرف گانودرما میپردازیم:

قارچ های دارویی از جمله گانودرما باید در آب داغ حرارت ببیند تا پوسته ی کتین  آن بشکند. با این کار پلی ساکارید هایی که در سیستم گوارشی ما بصورت مایع یا جامد وجود ندارند آزاد می شوند.

شما می توانید تکه های قارچ خشک شده یا شکل پودری آن را همراه با دمنوش های گیاهی مصرف کرده .و فرمولاسیون دمنوش مخصوص به خودتان را متناسب با اهداف سلامتی تان داشته باشید.

همچنین می توانید این قارچ را در خرد کن با سرعت بالا خرد کرده و آن را همراه با چای مصرف کنید.گانودرما قارچی با طعم تلخ و چوب مانند است. شما می توانید عصاره پودری این گیاه را در آب داغ یا چای مخلوط کرده .و کمی آن را با عسل، شیره انگور و یا شیره خرما مخلوط کنید تا هم طبع سرد قارچ گرفته شود و هم .طعمی دلپذیر شبیه قهوه ی تلخ و شیرین پیدا کند.

البته محدودیتی در شیوه مصرف گانودرما وجود ندارد.و گانودرما میتواند در انواع تونیک ها، شیک ها و حتی دسر ها ترکیب شود و مصرف گردد. اما موثرترین شیوه مصرف گانودرما به شکل دمنوش و چای خواهد بود. ( برای تهیه مرغوب ترین گانودرما با ما در ارتیاط باشید)

تهیه عصاره گانودرما در خانه نسبتاً ساده است.

  1. اگر قارچ گانودرما را به شکل پودر نشده از ما تهیه کرده اید، ابتدا لازم است تا قارچ ها را به قطعات کوچک خرد نمایید.
  2. به مقدار ۲ گرم از و یا ۲ گرم از قطعات را در قابلمه ای با آب جوش قرار دهید. مخلوط را حدود ۴۰ دقیقه با حرارت کم بجوشانید.
  3. سپس مخلوط را صاف کنید و تفاله قارچ را دور بریزید.
  4. قبل از نوشیدن، بگذارید خنک شود.

شما همچنین می توانید به عصاره گانودرما آب میوه، چای سبز، زنجبیل یا یک شیرین کننده اضافه کنید تا طعم عصاره دلپذیرتر شود.

مطالعه این آموزش ها می تواند برای شما مفید باشد:  و

مقدار مصرف گانودرما

محدودیتی در شیوه مصرف گانودرما وجود ندارد. اما مقدار مصرف گانودرما باید رعایت شود. معمولا مصرف دوز متوسط تا بالا مجاز است..که البته این مقدار به نیاز های بدن و وضعیت سلامتی افراد بستگی دارد.

این استاندارد مقدار مصرف گانودرما، روزانه بین ۱ تا ۵ گرم در روز است. برای موارد درمانی خاص تا ۱۰ گرم در روز می‌تواند افزایش پیدا کند. (اگر از محصول ما تهیه می کنید، به دلیل مرغوبیت بالا روزانه حداکثر ۲ گرم میل بفرمایید) پیشنهاد میکنیم:

  • با یک گرم در روز آغاز و به شکل تدریجی این مقدار را زیر نظر پزشک افزایش دهید.
  • توصیه می شود کسانی که بیماری قندی یا افت فشارخون دارند. دمنوش گانودرما را به دو یا سه وعده قسمت کنند. و با فاصله زمانی حداقل ۴ ساعت میل نمایند.
  •  اگر از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده می کنید، باردار هستید یا در دوران شیردهی قرار دارید .حتما درباره مصرف گانودرما با پزشک متخصص مشورت کنید.

مقدار مصرف گانودرما به کیفیت قارچ بستگی دارد اگر از قارچ های پرورشی مجموعه ما استفاده میکنید با توجه به کیفیت بالا تنها مجاز به استفاده روزانه ۲ گرم هستید و افزایش این مقدار بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود.

تداخلات دارویی با گانودرما؟

قارچ گانودرما با داروهای ضد فشارخون – ضد انعقاد خون و داروهای دیابت تداخل دارد و خاصیت هم افزایی ایجاد می کند. علاوه بر این به جهت احتیاط در صورتی که از دارویی خاص استفاده میکنید، مصرف گانودرما باید زیر نظر پزشک میل شود.

  1.  قارچ گانودرما با داروهای ضد فشارخون تداخل دارد. قارچ گانودرما  فشار خون را کاهش می دهد. مصرف قارچ گانودرما همراه با داروهای ضد فشار خون می تواند فشار خون فرد را خیلی کاهش دهد. تعدادی از داروهای کاهنده فشارخون عبارتند از: کاپتوپریل، انالاپریل، لوزارتان، والسارتان، دیلتیازیم، آمیلودیپین، هیدروکلروتیازید، فوروزماید و…
  2. داروهای ضد انعقاد خون با گانودرما تداخل دارند. دوزهای بالا از قارچ گانودرما ممکن است باعث کاهش سرعت لخته شدن خون شود. مصرف قارچ گانودرما همراه با داروهای ضد انعقادخون احتمال کبودی و خونریزی را افزایش می‌دهد.

تعدادی از داروهای ضد انعقادخون عبارتند از: آسپرین، کلوپیدوگرل (پلاویکس)، دیکلوفناک، ایبوپروفن، ناپروکسن، دالتپارین، اناکساپرین، هپارین، وارفارین و…

۳-داروهای دیابت مثل :

glimepiride (Amaryl), glyburide (DiaBeta, Glynase PresTab, Micronase), insulin, pioglitazone (Actos), rosiglitazone (Avandia), و….

در صورت تصمیم به استفاده هم زمان این دسته از داروها با گانودرما، زیر نظر پزشک دوز داروها کنترل شود.

 بهترین زمان برای نوشیدن گانودرما؟

به انتخاب شخصی بستگی دارد. هر روز گانودرما بنوشید و زمانی را پیدا کنید که برای شما راحت تر باشد. اما در نظر داشته باشید که گانودرما یک قارچ دارویی مفید برای تنظیم چرخه خواب و کاهش بی خوابی است. در طب سنتی شرقی، گانودرما اغلب در شب، قبل از خواب، به عنوان چای آرام بخش مصرف می شود. بنابر این به دلیل اثرات آرام بخش آن، ساعات ابتدایی شب بهترین زمان مصرف قارچ گانودرما است. ما ساعت ۱۸ الی ۲۰ را توصیه می کنیم.
بله بهترین زمان برای لذت بردن از گانودرما چند ساعت قبل از خواب است. زیرا اثر آرام بخشی روی بدن دارد و باعث می شود خواب عالی شبانه داشته باشید. از آنجا که قارچ گانودرما حاوی کافئین نیست، می توانید در هر زمان از روز از گانودرما خود لذت ببرید. با این حال، مهمتر این است که شما قارچ های خود را به صورت روزانه مصرف کنید تا آنها زمان لازم برای ساختن در سیستم شما را داشته باشند

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا