مجله حوادث

بدهی ۶۰ هزار میلیاردی به خیران مدرسه ساز/ مولدسازی املاک آموزشی

آفتاب‌‌نیوز :

رضا مراد صحرایی شامگاه پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش با اشاره به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح از افتخارات دولت سیزدهم بوده و برای ۹۳۰ هزار معلم اجرا شده است.

وی اجرای دقیق رتبه بندی معلمان را از جمله اهداف و برنامه‌ها بیان کرد و گفت: پیگیر مطالبات فرهنگیان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش تقویت مراکز تربیت معلم را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۹۸ مرکز تربیت معلم در کشور فعال است و احیای مراکز جزو اولویت‌هاست و تاکنون ۷۰۰ هزار متر مربع به فضای مراکز افزوده شده است.

صحرایی مولدسازی املاک آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: املاکی که سند تک برگه و مالکیت دارند قابلیت مبدل سازی را دارا هستند، اما املاک هدیه‌ای و خیریه را نمی‌توانیم مولدسازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روزانه ۸ کلاس درس طی ۲ سال گذشته در کشور ساخته شده است گفت: برای تقویت هنرستان‌ها نیز مراکز جوار تعبیه می‌شود تا نیروی ماهر تربیت شوند.

صحرایی با اشاره به کمبود معلم در غرب استان مازندران تقویت مراکز تربیت معلم را از جمله راهکار‌ها برای جبران این کمبود ذکر کرد.

وی مشارکت خیران مدرسه ساز را برای اجرای پروژه‌ها مطلوب توصیف کرد و گفت: پرداخت نشدن سهم آن دولت از جمله مسائل است و ۶۰ هزار میلیارد تومان به خیران بدهکار هستیم.

وزیر آموزش و پرورش شمار اردوگاه‌های دانش آموزی را در کشور ۷۲۰۰ هکتار اعلام کردو گفت: اردوگاه آموزشی باطله از جمله آن است که برای ناسازی آن ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تعداد مدارس کشور را ۱۲۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت: طی دو سال گذشته روزانه ۸ کلاس درس ساخته شده است.

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا