مجله عمومی

طرح «تکام» در روستاهای استان اجرا می شود/ تحقق مهاجرت معکوس – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، جهانگیر شاهینی در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در راستای پیشرفت همه جانبه روستاهای کشور، طرح «تکام» اجرایی خواهد شد.

وی ابراز داشت: مهاجرت به شهرها آثار منفی اقتصادی و فرهنگی از جمله خدشه به امنیت غذایی و محو فرهنگ تمدن ساز روستا را به دنبال دارد.

شاهینی گفت: برای تدوین الگوی مهاجرت معکوس بر مبنای تقویت حکمرانی روستا طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه «تکام» در شورای اجتماعی وزارت کشور مصوب و به استان‌ها ابلاغ شده است.

شاهینی تصریح کرد: دولت در تلاش است تا با بررسی ابعاد مختلف این طرح، نگاه‌ها به سوی توانمندسازی مردم و استفاده از ظرفیت‌های مختلف روستا معطوف شده تا علاوه بر بازگشت روستاها به هویت اصلی خود، زمینه مهاجرت معکوس فراهم شده و روستاها به کانون برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه اقتصادی تبدیل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: سیری که در طرح تکام «توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه» هدف گذاری شده، پیشرفت همه جانبه روستا و پایداری استقرار روستاییان فعلی و کمک به مهاجرت معکوس است که لازمه آن توانمندسازی مردم و بالفعل ساختن ظرفیت‌های روستا است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا