مجله عمومیکسب و کار محلی

روش تشخیص ایزوگام خوب از بد

محتوای این مطلب پنهان

چگونگی انتخاب بهترین ایزوگام برای پشت بام

 شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه ایزوگامی را باید برای پشت بام انتخاب کرد تا دوام بیشتری داشته باشد. بهتر است در حین انتخاب ایزوگام برای پشت بام نوعی را انتخاب کنید که به راحتی بتواند برای طولانی مدت در مقابل رطوبت مقابله کند.

همانطور که میدانید پشت بام خانه ها معمولا تنها جایی می باشد که بیشترین برخورد با برف و باران را دارد و دائما در معرض رطوبت می باشد پس باید نوعی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت های چندین سال کاملا مقاوم باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ایزوگام هایی تولید شده همه به نوعی هستند که از نظر کیفیت در رده ی خوب یا بسیار عالی می باشند و نه تنها از این  ایزوگام برای پشت بام ها استفاده می شود بلکه در تمامی نقاطی که ممکن است رطوبت به سایر قسمت ها نشتی دهد نیز از آن استفاده می شود.

به یاد داشته باشید که اگر در انتخاب ایزوگام مرغوب دچار اشتباه شوید این باعث می شود رطوبت و نم به داخل ساختمان شما غلبه کند و رفته رفته مقاومت و استحکام ساختمان را از بین ببرد کخ این مشکل هم باعث می شود ساختمان یا سقف خانه کم کم به مرور زمان شکسته و از بین برود.

چرا انتخاب بهترین ایزوگام

گاهی افراد دچار این اشتباه می شوند که به دلیل اندکی کاهش قیمت دست روی محصولاتی می گذارند که بعد ها رفع ضرر و زیان آن از خود محصول گران تر می شود.

هنگامی که به انتخاب ایزوگام می پردازید هیچ گاه به دلیل کم یا زیاد بودن آن را خریداری نکنید. گاهی بد نیست که از ویژگی های ایزوگام خوب نیز مطلع باشید تا در صورت نیاز دچار مشکل نشوید.

امروزه در رابطه با خرید بهترین ایزوگام در فضای مجازی عبارت هایی بیان می شود که بسیار جستجو شده اند:

  • بهترین ایزوگام برای دیوار
  • بهترین نوع ایزوگام برای دیوار
  • تشخیص بهترین مارک ایزوگام دلیجان
  • بهترین روش نصب ایزوگام
  • بهترین برند ایزوگام دلیجان
  • بهترین نوع ایزوگام موجود در بازار
  • معرفی بهترین نوع ایزوگام
  • قیمت بهترین ایزوگام
  • بهترین برند ایزوگام دلیجان
  • بهترین نوع ایزوگام موجود در بازار
  • معرفی بهترین نوع ایزوگام
  • قیمت بهترین ایزوگام

روش تشخیص ایزوگام خوب از بد

بوی ایزوگام تنها روش آسانی می باشد که شما می توانید از این روش ایزوگام مرغوب را از ایزوگام نامرغوب تشخیص دهید. در ساخت ایزوگام های مرغوب از بهترین پلیمرها استفاده می شود که بوی مخصوصی می دهد اما در ایزوگام های نامرغوب از مواد پودری معدنی و یا مواد غیر پلیمری استفاده می شود که کاملا بوی نامطبوعی دارد. این بوی نامطبوعی بویی شبیه گازوئیل صنعتی یا مازوت می دهد که به راحتی می توانید تشخیص دهید.

روش بعدی برای تشخیص ایزوگام مرغوب این است که شما دستتان را روی سطح بدون پلاستیک ایزوگام بکشید که در صورت تماس دستتان اگر ایزوگام نامرغوب باشد دانه های سیاه رنگ به کف دستتان می چسبد ولی در زمانی که ایزوگام مرغوب باشد از لکه های سیاه هیچ خبری نیست.

روش سوم این است که شما یک تکه از ایزوگام را از رول جداکرده و آن را به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید. هنگامی که از فریزر بر داشتید تکه ایزوگام را تا زاویه ی 120 درجه خم کنید در صورتی که در سطح ایزوگام ترک یا شکستگی مشاهده شد در این صورت جنس ایزوگام شما نامرغوب می باشد و باید به فکر ایزوگام دیگری باشید؛ اما اگر کامل بدون ترک و شکستگی خم شد و منعطف بود ایزوگام در مقابل گرما و سرما کاملا مقاوم می باشد.

ویژگی های بهترین ایزوگام

گاهی ممکن است خودتان دوست داشته باشید که ویژگی های یک ایزوگام خوب را بشناسید تا در حین خرید به مشکل برنخورید. در این قسمت بهترین ویژگی هایی که یک باید داشته باشد را برای شما مشخص می کنید:

حتما باید مواد تولید ایزوگام از پلیمر و قیر باشد در غیر این صورت ایزوگام نامرغوب می باشد.

اگر ایزوگام بوی نامطبوعی دارد و شما را آزار می دهد این ایزوگام از جنس عالی نیست. بویی شبیه گازوئیل و مازوت می دهد.

هنگام خرید ایزوگام حتما چک کنید که رنگ و یا سیاهی ایزوگام بر روی دستتان ظاهر نشود زیرا در اگر سیاهی آن بر روی دستتان ظاهر شود جنس ایزوگام کاملا نامرغوب می باشد.

حین خرید حتما دقت داشته باشید که ایزوگام انعطاف بالایی داشته باشد و به راحتی خم شود در این صورت جنس ایزوگام مرغوب می باشد.

قبل از خرید حتما قسمتی از ایزوگام را پاره کنید تا ببینید داخل آن الیاف وجود دارد یا خیر وجود الیف نشان دهنده ی کیفیت محصول می باشد.

رول های ایزوگام باید به طول 10 متر و عرض 1 متر باشد و از نظر ضخامت نیز بیشتر از 4 میلی باشد انعطاف آن کم می شود.

در ایزوگام باید 2 لایه ی تقویتی نیز وجود داشته باشد که یک لایه نخ دار و تیشو و لایه ی دیگر حالت پلی استر سوزنی باشد.

بهتر است برای انجام کار های ایزوگام به یک مرکز معتبر و مخصوص این کار مراجعه کنید تا برای انتخاب ایزوگام و کار های اولیه نیز به راحتی خودشان به شما کمک کنند و دیگر نیاز نباشد که شما استرس انتخاب ایزوگام را بگیرید.

متخصصان با تجربه این کار که در مراکز معتبر به این کار مشغول می باشند به خود اجازه نمی هند که اعتبار شرکت را با انتخاب ایزوگام نامرغوب از بین ببرند و با بهترین و مرغوب ترین محصولات شما را راضی نگه می دارند.

خصوصیات ایزوگام استاندارد

بهتر است بدانید ایزوگام یا عایق رطوبتی همواره زیر نظر واحد های استاندارد رول های خود را تولید می کنند. برای تشخیص اینکه آیا ایزوگام طبق استاندارد های واحد تولید شده یا خیر بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید.

·        طول استاندارد رول ایزوگام

طبق استاندارد های تولید ایزوگام طول هر رول باید 10 متر باشد و کم و زیاد شدن این رول ها حین تولید از موارد غیر استاندارد محسوب می شود.

·        وزن استاندارد رول ایزوگام

هر متر مربع از رول های ایزوگام باید وزنی بین 2/4 تا 8/3 داشته باشند. کم و زیاد شدن وزن رول های ایزوگام هیچ تاثیری در کیفیت محصول ندارد و در واقع خارج از استاندارد اصلی تولید ایزوگام می باشد.

·        ضخامت استاندارد رول ایزوگام

ضخامت ایزوگام نیز یکی از مواردی می باشد که در نشانه های استاندارد از آن نیز استفاده می شود. ضخامت در رول باید بین 8/3 تا 2/4 میلی متر باشد که با نگاه می توان تشخیص داد…

پرایمر ایزوگام چیست؟

همانطور که می دانید برای فونداسیون زیرین لازم است تا اقداماتی صورت بگیرد تا ایزوگام به بهترین شکل به محل نصب شود. برای این کار از پرایمر استفاده می شود.

پرایمر در واقع یک لایه ای می باشد که پستی و باندی های ریز سطح را از بین می برد و این ماده از مخلوط شدن قیر و پودر های معدنی تشکیل می شود که به صورت مایع دیده می شود.

از این ماده هم به کمک بنزین و آب می توان استفاده کرد و هم به صورت خالص. بلا برای استفاده از این محصول حتما باید از بنزین برای رقیق کردن آن استفاده می شد ولی امروزه آن را به صورت خالص و بدون مخلوط کردن با چیزی استفاده می کنند.

مزایای استفاده از پرایمر ایزوگام

 پرایمر ایزوگام به نوبه ی خود برای افراد مزایای دارد که در این بخش به طور کلی برای شما بیام می شود:

  • یکی از مهمترین مزایای پرایمر ایزوگام این می باشد که از نفوذ رطوبت و نم به دیوار ها و سطوح جلوگیری می کند و این ماده در مقابل اسید ها و باز ها بسیار مقاومت بالایی دارد.
  • این پرایمر کاملا غیر اشتعال می باشد و خطری برای محیط ندارد.
  • پرایمر ایزوگام آلودگی برای زیست محیط ندارد و برای استفاده از آن ها نیازی به حرارت نیست.

کاربرد پرایمر ایزوگام

  • از پرایمر ایزوگام برای حفاظت بتن هایی استفاده می شود که با خاک مدفون شده اند و کار حفاظت را به خوبی انجام می دهد.
  • در سطح هایی مانند سرویس بهداشتی و حمام و استخر و دیوار ها به عنوان عایق صدا و رطوبت استفاده می شود.
  • گاهی از این پرایمر برای بیشتر شدن چسبندگی ایزوگام و بالا رفتن دوام عمر محصول استفاده می شود.

مشخصات پرایمر ایزوگام

پرایمر ایزوگام به رنگ قهوه ای یا مشکی می باشد که وزن مخصوص این پرایمر 1/09 می باشد. این ماده چون حالت مایع دارد بعد از پخش شدن بر روی محل 12 ساعت کامل نیاز دارد تا به طور کامل خشک شود و برای خشک شدن باید در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

پرایمر ایزوگام در برابر سرمای 5 درجه زیر صفر می تواند مقاومت داشته باشد و در روز های گرم تابستان تا دمای 90 درجه مقاومت خود را نشان می دهد.

بهتر است حین استفاده از این ماده به این موضوع دقت داشته باشید که بعد از خشک شدن بسیار سخت  میشود و نمیتوان آن را به راحتی از محل جدا کرد. در صورتیکه به دست یا قسمتی از لباسان برخورد کرده است بلافاصله آن را از بین ببرید.

مشخصات ظاهری ایزوگام استاندارد:

ایزوگام استاندارد در ابعاد ۱۰*۱ متر (طول*عرض) و ضخامت ۳.۵ تا ۴ میلی‌ متر و وزن تقریبی ۴۰ تا ۴۲ کیلوگرم به ‌صورت رول ‌های وکیوم شده تولید می‌گردد.

مزایای ایزوگام:

  • پیوندپذیری عالی و درزبندی یکنواختی را ایجاد می‌کند
  • در برابر پانچ استاتیکی و ضربات وارده مقاوم است
  • در مقابل پارگی و فشار هیدرواستاتیکی مقاوم است
  • بسیار اقتصادی و مقرون ‌به‌ صرفه است
  • احتیاج به برف ‌روبی ندارد
  • در مقابل سرما و گرما مقاومت زیادی دارد
  • نصب آن آسان است
  • کاربردش منجر به آلودگی هوا نمی‌شود
  • در مقابل اشعه UV مقاوم است
  • وزن زیادی ندارد و از بار اضافی سقف جلوگیری می‌کند
  • به علت سبکی و مقاومت زیاد به ‌تنهایی یک عایق کامل جهت پشت ‌بام، پی ساختمان، حمام و استخر، مخازن آب، تونل ‌های آبیاری، سردخانه‌ها، لوله‌های گاز و نفت است.

انواع ایزوگام در بازار از نظر لایه تشکیل ‌شده:

در حالت کلی دو نوع ایزوگام در بازار وجود دارد یک نوع تک لایه با ضخامت ۳ میلی ‌متر و یک نوع دولایه با ضخامت ۳.۵ تا ۴ میلی ‌متر.

ایزوگام تک لایه یا دولایه؟ کدام بهتر است؟

ایزوگام چه تک لایه، چه دولایه، ممکن است باروکش آلومینیومی یا بدون روکش باشد اگر قصد دارید سطوحی مثل پشت ‌بام را ایزوگام کنید که در برابر تابش مستقیم نور خورشید و گرما قرار دارد، بهتر است از ایزوگام با روکش آلومینیوم یا اصطلاحاً ایزوگام فویل دار استفاده کنید و اگر قصدتان عایق ‌کاری پی ساختمان یا دیواره و کف سرویس‌های بهداشتی است، از نوع بدون روکش یا اصطلاحاً ایزوگام ساده استفاده کنید تا اقتصادی‌تر باشد.

انواع ایزوگام از نظر روکش:

  • ایزوگام با روکش آلومینیوم
  • ایزوگام بدون روکش
  • ایزوگام با روکش ماسه‌ای یا سنگریزه‌ای
  • ایزوگام طرح دار رنگی

در حالت کلی ۴ نوع ایزوگام از نظر پوشش و روکش روی ایزوگام وجود دارد یک نوع ایزوگام با روکش آلومینیوم که به آن فویل دار می ‌گویند که با توجه به روکش آلومینیومی، این نوع ایزوگام در جاهایی که در تابش نور مستقیم آفتاب است کاربرد زیادی دارد و یک نوع دیگر ایزوگام با روکش ماسه یا سنگریزه با رنگ‌ های متنوع و دلخواه است که برای عایق ‌کاری مکان‌ های گوناگون کاربرد دارد و مانند ایزوگام طرح دار برای زیباسازی نما ها و مکان های مختلف به کار می رود و یک نوع دیگر ایزوگام بدون روکش آلومینیم که به آن ساده یا پودری گفته می‌شود که این نوع ایزوگام بیشتر جهت عایق ‌کاری سرویس‌ های بهداشتی، پی و… به کار می‌رود.

شکل ظاهری یک ایزوگام استاندارد:

انواع استاندارد با نشان‌ گذاری روی رول عایق مشخص می‌شود و این نشان ‌گذاری باید در فاصله هر دو متر روی فیلم پلی‌ اتیلنی روی عایق چاپ شود برچسب عایق نیز باید نشانه‌گذاری شود و در این نشانه ویژگی‌ هایی از جمله نوع عایق رطوبتی، تاریخ تولید، وزن، ضخامت و علامت استاندارد چاپ می‌شود.

یک ایزوگام مرغوب و استاندارد را چگونه میتوان شناخت؟

امروزه با وجود فراوانی کارخانه ‌های تولید ایزوگام، ایزوگام نامرغوب و غیراستاندارد و تقلبی به فراوانی در بازار یافت می‌شود و همین امر سبب شده است تا به نحوه تشخیص مرغوب و استاندارد بیشتر توجه کنیم که در زیر به تعدادی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. برچسب عایق ‌های استاندارد باید شامل مشخصات تولیدکننده، تاریخ تولید، نوع عایق، علامت استاندارد و… باشد.

۲. در ایزوگام نامرغوب به‌ جای استفاده از پلیمر یا قیر مرغوب پودرهای معدنی یا مواد غیر پلیمری به کار می‌رود و از همین رو نوع تقلبی آن بویی نامطبوع و مشابه گازوئیل صنعتی (مازوت) می‌دهد، اگر دستتان را بر قسمتی از لایه خارجی و بدون پوشش ایزوگام نامرغوب بکشید نیز ذرات و رنگ‌دانه‌های سیاه به دستتان می‌چسبد.

۳-اندازه‌گیری ضخامت لایه با توجه به ضخامت لایه ایزوگام درخواستی.

گارانتی و ضمانت محصولات ایزوگام:

کلیه محصولات تولیدی ایزوگام دارای استاندارد ملی ایران و استانداردهای رینگفلد انگلستان و TUV اتریش و استانداردهای معتبر اروپا ازجمله CE است و این محصولات توسط شرکت تولیدی به‌صورت کتبی ۱۰ سال ضمانت و توسط بیمه نیز ۵ سال ضمانت می‌گردد.

نکاتی در انتخاب یک ایزوگام مرغوب:

  • عایق باید از دولایه تیشو و پلی ‌استر تشکیل‌ شده باشد که مشخصات آن بر روی برچسب آن ذکرشده است.
  • عایقی را انتخاب کنید که حتماً دارای نشان استاندارد باشد.
  • عایق باید کاملاً سالم باشد به‌ویژه به قسمت پاشنه عایق توجه کنید که شکسته نباشد.
  • برای عایق‌کاری سرویس‌های بهداشتی از ایزوگام دو لایه پودری استفاده کنید. حتماً باید عایق درجه‌یک باشد.
  • دارا بودن ضمانت‌نامه کتبی شرکت و بیمه‌نامه از طرف شرکت
  • متناسب بودن نوع ایزوگام با اقلیم آب و هوایی

توجه به موارد استفاده مورد نظر مانند، استفاده برای بام، کف و دیوار، سرویس‌های بهداشتی، سدها، پی ساختمان، استخر

از مراکز معتبر خرید کنید که پس از نصب بتوانید از گارانتی آن استفاده کنید.

چرا خرید اینترنتی ایزوگام؟

با توجه به پیشرفت دنیای امروز و راه ‌های ارتباطی جدید و آسان و اهمیت داشتن وقت و زمان، برای تسهیل در خرید انواع ایزوگام در سراسر ایران جهت رفاه حال هموطنان عزیز و صرفه‌جویی در زمان، خرید اینترنتی انواع ایزوگام را از بهترین برندهای موجود در بازار و دارای کیفیت و مرغوبیت کالا و استانداردهای معتبر ایران و اروپا و ضمانت بیمه ایران و ضمانت‌نامه ۱۰ ساله شرکت، فراهم آورده تا شما هموطنان عزیز بدون طی کردن مسافت و صرف زمان، ایزوگام دلخواه خود را در محل پروژه یا منزل در سراسر ایران تحویل بگیرید.

واقعیت این است که استفاده از عایق‌ های رطوبتی نامطلوب در ساختمان ‌ها مشکلات فراوانی را همچون تخریب بخش‌ هایی از ساختمان و متحمل شدن هزینه‌ های بسیار برای ساکنان آن به همراه دارد متأسفانه به دلیل نبود آگاهی ‌های لازم از سوی شهروندان نسبت به ویژگی‌ های عایق رطوبتی مطلوب و مرغوب و نیز تبلیغات ناسالم برخی شرکت ‌ها، مشکلات ناشی از این امر بیش ‌از پیش بر شهروندان تحمیل می‌شود.

ایزوگام‌ های غیراستاندارد:

آیا شما هم در اینترنت در خصوص ایزوگام‌های تقلبی و غیراستاندارد جستجو کرده‌اید؟ یا خبرهای در خصوص ایزوگام‌های تقلبی را شنیده یا خوانده‌اید؟

اگر خبر ندارید می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت خبرهای ایزوگام تقلبی و غیراستاندارد را مشاهده کنید.

با توجه به وجود ایزوگام‌های غیراستاندارد و تقلبی در بازار، خرید یک ایزوگام مرغوب و درجه ‌یک برای مشتریان کاری سخت و دشوار گردیده است اما نگران نباشید شرکت ایزوگام خلیج فارس با تجربه‌ای بسیار ارزشمند و با اتکا به مشاوران مجرب و با تجربه بهترین ایزوگام‌ را به مشتریان پیشنهاد داده و مشتریان را در خرید یک ایزوگام مرغوب و استاندارد راهنمایی می‌کند شرکت ایزوگام خلیج فارس تا پایان خرید یک ایزوگام مرغوب و درجه ‌یک همراه شماست.

خرید یک ایزوگام استاندارد و اصل:

آیا شما هم هنگام خرید یک ایزوگام خوب و درجه ‌یک دغدغه دارید؟ آیا شما هم در این آشفته ‌بازار ایزوگام سردرگم شده‌اید؟ آیا شما هم با این ‌همه نام شرکت‌های شبیه به هم در صنعت ایزوگام برای خرید دچار سردرگمی شده‌اید؟ نگران نباشید شرکت ایزوگام خلیج فارس برای انتخاب آگاهانه و بهتر در کنار شماست.

با توجه به اینکه وقتی برای خرید ایزوگام تصمیم می‌گیرید با تعداد بسیار زیادی از آگهی‌ها و نام‌های مشابه ایزوگام که بیشتر آن‌ها نام شرق یا گستر را یدک می‌کشند مواجه می‌شوید که متأسفانه تعداد بسیاری از آن‌ها غیراستاندارد و تقلبی می ‌باشند و اگر آگاهی خوبی نسبت به ایزوگام و برندهای مرغوب و درجه ‌یک نداشته باشید در دام آن‌ها گرفتار شده و اقدام به خرید ایزوگام غیراستاندارد و تقلبی می‌کنید.

نکاتی که باید در حمل ‌و نقل ایزوگام رعایت شود:

نکات زیر می‌بایست در حمل ‌و نقل ایزوگام و عایق همچنین تخلیه و بارگیری آن در انبار و محل کار مورد توجه قرار گیرد:

۱. همیشه رول عایق را عمودی نگه‌دارید.

۲. هیچ‌گاه رول عایق را هنگام تخلیه پرتاب نکنید.

۳. رول را همیشه به‌دقت جابجا کنید تا موجب پارگی لبه و متن عایق نشود.

۴. رول‌های عایق می‌بایست در محیطی خشک و مسقف با دمای حداقل ۵ درجه سانتی ‌گراد و حداکثر ۲۵ درجه سانتی ‌گراد نگهداری شوند.

۵. حداکثر زمان ذخیره ‌سازی رول‌های عایق رطوبتی از تاریخ تولید تا ۱۲ ماه است و در خصوص بعضی از انواع عایق در فصل توصیه ‌شده می ‌بایست عایق مصرف شود.

۶. رول‌ های عایق رطوبتی می ‌بایست از یکی از دو طرف سر یا ته عایق در انبار نگهداری شوند.

نکاتی که باید در انبارداری و نگهداری ایزوگام رعایت شود:

نحوه انبارداری عایق ‌های رطوبتی بسیار حائز اهمیت است و بایستی نکات زیر مورد توجه قرار گیرد.

۱. محل انتخاب ‌شده برای انبارداری باید دارای سطح کاملاً صاف باشد.

۲. برای انبارداری از جاهای کاملاً خنک «۵ الی ۲۵ درجه سانتی‌گراد» استفاده گردد و حتی‌ الامکان سایه باشد.

۳. رول‌ های عایق رطوبتی به‌ صورت ایستاده و در کنار هم چیده شوند.

۴. از قرار دادن عایق ‌ها بر روی ‌هم جداً خودداری گردد.

برای خرید ایزوگام یزد و مشاوره به قسمت پشتیبانی پیام یا تماس حاصل فرمایید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا