مجله ورزشی

نباید تخصیص ارز به مواد اولیه و محصولات آماده مصرف یکسان باشد

نباید تخصیص ارز به مواد اولیه و محصولات آماده مصرف یکسان باشد

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کود کشور گفت: تخصیص ارز یکسان برای مواد اولیه و محصولات آماده مصرف خیلی زیبنده نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دهمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی در حوزه تولید کود و سموم کشاورزی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

صیاد فرهادی، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کود کشور گفت: مصرف کود در بخش کشاورزی از حجم سموم بالاتر بوده و مشکلات آن بیشتر است.

وی به کود‌های پایه اشاره کرد و افزود: این چالش با انعقاد قراردادی با دولت، محصولات تولید داخل خریداری می‌شود، مشکل تا حدودی حل شده است.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کود کشور ادامه داد: دومین مشکل در حوزه کود‌های غیر یارانه‌ای است که ظرفیت تولید داخل ۱۰ برابر نیاز بازار است و اجازه صادرات داده شود.

فرهادی با بیان اینکه تولیدکنندگان کود برای تأمین ارز برای خرید مواد اولیه مشکل دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰۰ تولیدکننده کود در کشور فعالیت دارند که اگر به طور متوسط ۲۰ نیرو داشته باشند ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است. در نتیجه حمایت از این بخش ارزش دارد. فرهادی در پایان گفت: تخصیص ارز یکسان برای تأمین مواد اولیه و محصولات آماده مصرف خیلی زیبنده نیست.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا