مجله هنر و فرهنگکسب و کار محلی

استفاده از برش لیزر؛ بهترین روش برای برش پلیمر مولتی استایل

در سال‌های ‌اخیر با ظهور فناوری برش لیزر، فرایند تولید انواع محصولات آسان‌تر شده است. یکی از متریال‌های ‌مناسب برای حکاکی و برش لیزری، مولتی استایل است. این متریال، نوعی پلیمر است که با نام ABS نیز شناخته می‌‌‌شود. ورق‌های ‌مولتی استایل در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، مسی و سفید در بازار موجود هستند؛ از این رو، مولتی استایل به یک متریال کاربردی در صنایع مختلف تبدیل شده است. با استفاده از دستگاه‌های ‌لیزر برش و حکاکی مولتی استایل می‌‌‌توان انواع تندیس، پلاک، تابلوی اعلانات و دیگر محصولات را تولید کرد. در این مطلب، با مزایا و کاربردهای دستگاه لیزر برش مولتی استایل آشنا می‌‌‌شویم.

معرفی متریال مولتی استایل

ساختار مولتی استایل، متشکل از مواد پلیمری است که باعث سبکی و انعطاف‌پذیری این متریال شده است. مولکول‌های ‌مولتی استایل، به‌صورت شبکه‌ای روی هم قرار گرفته‌اند. در نتیجه این امر استحکام بالایی به این متریال بخشیده است؛ طوری که از مقاومت خوبی در برابر ضربات برخوردار است. به همین دلیل، مولتی استایل یک متریال مناسب برای حک و برش لیزری به شمار می‌‌‌آید.

برش لیزری مولتی استایل چگونه انجام می‌شود؟

مولتی استایل به‌عنوان یک پلیمر یکی از متریال‌های ‌مورد استفاده در دستگاه‌های ‌برش و حکاکی لیزر است. در فرایند تولید محصولات مولتی استایل از پرتوهای قوی لیزر استفاده می‌‌‌شود. برش ورق‌های ‌مولتی استایل، ایجاد پیچیده‌ترین طرح‌ها در این متریال و ساخت قطعات مولتی استایل با استفاده از دستگاه‌های ‌برش لیزر به‌راحتی انجام می‌‌‌شود. ازاین‌رو، این فناوری، یک گزینه ایده‌آل برای صنعتگران و صاحبان کسب‌وکار به شمار می‌‌‌آید.

در فرایند برش و حکاکی مولتی استایل، دستگاه لیزر هیچ تماسی با متریال ندارد و در نتیجه ورق‌های ‌مولتی استیل ساییده نمی‌شوند. قطعات ظریف مولتی استایل را صرفا می‌‌‌توان به کمک دستگاه‌های ‌برش و حکاکی لیزر تولید کرد. چرا که این متریال، در برابر حرارت مقاومت چندانی ندارد و در دمای بالا ذوب می‌‌‌شود. همچنین، ورق‌های ‌نازک مولتی استایل در برابر ضربه شکننده هستند. از این رو، فرایند برش و حکاکی روی ورق‌های ‌مولتی استایل، کار بسیار حساسی است و نمی‌توان آن را با هر ابزاری انجام داد.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر برش و حکاکی مولتی استایل

به‌منظور تولید محصولات تولیدی مولتی استایل، دستگاه‌های ‌برش لیزر مخصوص متریال‌های ‌غیرفلزی که در آن‌ها از لیزر CO2 استفاده می‌‌‌شود، گزینه ایده آلی هستند. به کمک این دستگاه‌ها می‌‌‌توان محصولات مختلفی را تولید کرد. ازجمله مزایای استفاده از دستگاه برش و حکاکی مولتی استایل عبارت‌اند از:

  • بهبود در کیفیت محصولات تولیدی؛ چرا که دستگاه‌های ‌لیزر برش و حکاکی مولتی استایل فرایند تولید را با دقت بالایی به انجام می‌‌‌رسانند.
  • افزایش سرعت تولید که باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان اجرای حکاکی و برش می‌‌‌شود. از این رو، شما می‌‌‌توانید تیراژ تولید را بالا ببرید و کسب‌وکاری سودآور داشته باشید.
  • در این روش نوین تولید، برای برش و حکاکی متریال مولتی استایل، دیگر نیازی به ساخت قالب ندارید، به‌ویژه که ساخت قالب بسیار هزینه‌بر است؛ از این رو، به‌کارگیری فناوری برش لیزر، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ‌تولید می‌‌‌شود.
  • با استفاده از دستگاه لیزر برش و حکاکی مولتی استایل، هیچ‌گونه محدودیتی بابت تولید محصولات ندارید و در نتیجه می‌‌‌توانید پیچیده‌ترین طرح‌ها را به اجرا درآورید؛ بدون اینکه هیچ افتی در کیفیت محصول تولیدی رخ دهد.

برای آشنایی با دستگاه لیزر برش مولتی استایل، نکات، کاربردها و مزایای آن روی لینک زیر کلیک کنید:

https://rotecgroup.com/products/application/multistyle/

کاربردهای دستگاه لیزر برش و حکاکی مولتی استایل چیست؟

با استفاده از دستگاه لیزر برش و حکاکی مولتی استایل، می‌‌‌توان طیف گسترده‌ای از محصولات مولتی استایل را تولید کرد. از جمله کاربردهای این دستگاه عبارت‌اند از: تولید تندیس، ساخت پلاک، شابلون، تابلوهای راهنما، استند تبلیغاتی، ساخت بردهای الکترونیک، ساخت استند آرایشی، ساخت ماکت و تولید محصولات تزئیناتی و هنری.

بهترین مدل‌های ‌دستگاه لیزر برش و حکاکی مولتی استایل کدام‌اند؟

در دستگاه‌های ‌لیزر برش و حکاکی مولتی استایل، از لیزر CO2 استفاده می‌‌‌شود. این فناوری، قابلیت برش انواع متریال‌های ‌غیرفلزی از جمله مولتی استایل را دارد. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌‌‌توانید پیچیده‌ترین طرح‌ها را ایجاد کنید. در ادامه بهترین مدل‌های ‌دستگاه لیزر برش و حکاکی مولتی استایل را معرفی می‌‌‌کنیم.

دستگاه برش لیزر خانگی RT4040

از بهترین دستگاه‌های ‌لیزر برش و حکاکی مولتی استایل، دستگاه برش لیزر خانگی RT6040 است. البته این دستگاه برای برش و حکاکی روی سایر متریال‌های ‌غیرفلزی نیز کاربرد دارد. با توجه به قیمت مقرون به‌صرفه این محصول، در بین صاحبان کسب‌وکارهای خانگی محبوبیت بالایی پیدا کرده است. از جمله مزایای این مدل دستگاه لیزر عبارت‌اند از:

  • دات پوینتر (Dot Pointer)، محل دقیق برش و حک متریال را نشان می‌‌‌دهد و میزان ضایعات تولیدی را به حداقل ممکن می‌‌‌رساند
  • این دستگاه اندازه کوچکی دارد و این امکان برای شما وجود دارد که از آن در فضاهای کوچک نیز استفاده کنید
  • میز کار لانه‌زنبوری، قابل جابه‌جایی است؛ بنابراین، می‌‌‌توان انواع ورق با هر ضخامتی را برش داد

دستگاه برش لیزر RT1390

دستگاه برش لیزر RT1390 یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای برش و حکاکی متریال مولتی استایل به شمار می‌‌‌آید. در این دستگاه از تکنولوژی تیوب لیزر CO2 استفاده شده است و سیستم‌عامل به‌کاررفته در آن RDworks 8 است. از جمله مزایای دستگاه RT1390 عبارت‌اند از:

  • امکان نصب روتاری و برش و حکاکی قطعات مدور
  • پاور ولتاژ بالا در بخش جداگانه‌ای قرار دارد و از تاثیر نویز روی سیستم الکترونیکی دستگاه جلوگیری می‌‌‌کند
  • برخورداری از چیلر هوشمند و قدرتمند CW5000

خرید بهترین مدل‌های ‌دستگاه لیزر برش و حکاکی مولتی استایل از روتک

مولتی استایل به‌عنوان نوعی متریال پلیمری، از لحاظ فنی دارای ویژگی‌هایی است که آن را به یک متریال مناسب برای برش لیزری تبدیل کرده است. با استفاده از دستگاه لیزر برش و حکاکی، می‌‌‌توان این متریال را با دقت بالا و بدون ایجاد خوردگی، برش زد. در فناوری برش لیزری، تولید محصولات مولتی استایل به کمک نرم‌افزارهای کامپیوتری خاصی صورت می‌‌‌گیرد که نقش مهمی در بهبود کیفیت این محصولات ایفا می‌‌‌کنند.

دستگاه‌های ‌برش و حکاکی لیزر را می‌‌‌توانید از فروشگاه‌های ‌معتبر داخلی خریداری کنید. یکی از معتبرترین این فروشگاه‌ها، روتک است. در مجموعه روتک، این امکان برای شما فراهم شده است که با مقایسه انواع مدل‌های ‌دستگاه‌های ‌برش و حکاکی لیزر، متناسب با نیاز خود بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا