کسب و کار محلیمجله عمومی

مهاجرت به اروپا یا آمریکا

آمریکا بهتر است یا اروپا، وضعیت اقامتی آمریکا و اروپا و مقایسه زندگی در اروپا و امریکا در این مقاله به صورت علمی و تخصصی بررسی شده است. اگر قصد مهاجرت کرده اید و کماکان بین اروپا یا آمریکا تردید دارید، در این مقاله ای که توسط مشاوران برتر موسسه ملک پور با همراهی وکلای برتر آمریکایی و اروپایی همچنین با استفاده از اطلاعات به روز سایت های معتبر جهانی تهیه و گردآوری شده است، به طور کامل مهاجرت به اروپا و مهاجرت به آمریکا را از جهات مختلف مقایسه و بررسی خواهیم نمود.

همواره سوالی در زمینه مهاجرت به آمریکا و اروپا و انتخاب بین این دو برای مخاطبین پیش می آید از جمله اینکه چگونه بین مهاجرت به این دو یکی را انتخاب کنیم. چنانچه در مقایسه زندگی در اروپا و امریکا سوالی دارید، می توانید از طریق راه های تماس، با موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان داشته باشید.

مدارک تحصیلی توسط جمهوری قبرس پس از یک ارزیابی مستقل توسط کمیته برای دانشگاه های خصوصی (UPCE) معتبر است . در حال حاضر دانشگاه نیکوزیا در ایران در مقطع کارشناسی مورد تایید است . وضعیت و استاندارد درجه دانشگاه در داخل کشور و خارج از کشور تایید شده است و نشان دهنده کیفیت و استانداردهای حفظ شده از سوی دانشگاه را دارا می باشد .

عناوینی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد:

شما میتوانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

واقعیت های آمریکا و اروپا

بی شک پاسخ به این سوال که آمریکا بهتر است یا اروپا، در درجه اول بستگی به نظر شخص و علاقه قلبی وی دارد، ولی ما در این مقاله سعی کرده ایم تا بی طرفانه به موضوع مقایسه زندگی در اروپا و امریکا بپردازیم تا شما را در واقعیت های آمریکا و اروپا یاری نماییم. می بایست بدانید که به دلیل هزینه و وقتی که از شما می گیرد فرصت آزمون و خطا ندارد و شما عزیزان در صورت انتخاب راه و کشور اشتباه، شاید به سختی بتوانید از نو سرمایه اندوخته و به کشور جدیدی مهاجرت کنید که البته در این صورت نیز زمان از دست رفته برای شما باز نخواهد گشت.

لذا توصیه می نماییم قبل از اقدام برای مهاجرت و انتخاب بین اروپا یا آمریکا، بهتر است به طور جامع در زمینه مهاجرت از سایت هایی که اطلاعات بی طرفانه و درجه یک می دهند تحقیق نموده و سپس با کمک وکیل مهاجرت اقدام به مهاجرت نمایید تا شانس موفقیت خود را بسیار بالاتر ببرید. امر مهاجرت و زندگی واقعا امری دشوار می باشد که ما توصیه می کنیم حتما با شناخت و نه براساس فیلم های هالیوود و یک احساس آنی اقدام کنید.

چنانچه می خواهید مطالب به روز سایت ما در زمینه مهاجرت را مطالعه نمایید، مطالب خود را در گوگل با کلید واژه ملک پور جستجو نمایید تا جدیدترین اطلاعات مهاجرتی در آن زمینه را با اطمینان خاطر مطالعه نمایید. کارشناسان ما در موسسه ملک پور نیز چه در بخش مشاوره تلفنی و چه در بخش دیدگاه ها و سوالات مهاجرتی، همواره با کمال میل آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

مقایسه حقوق پناهندگی آمریکا و اروپا

 

برای مقایسه زندگی در اروپا و امریکا، داشتن آشنایی اولیه با این کشورها حائز اهمیت است. قاره سبز اروپا دارای مساحتی در حدود 10 میلیون کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 730 میلیون نفر می باشد. قاره اروپا 50 کشور را در خود جای داده است. نظام سیاسی حاکم بر اکثر کشورهای اروپایی سوسیال دموکراسی و برخی از آنها نیز پادشاهی مشروطه است.

این کشورها چندین سال است که تحت نظام واحد مالی، بازرگلنی و حقوقی واحد به نام یورو گرد هم آمده اند و بسیاری از آنها واحد پولی مشترکی به نام یورو به همراه نظام حقوقی مشابه دارند. در عوض، کشور آمریکا که از میان قدرت های اقتصادی جهان تنها کانادا در همسایگی آن قرار دارد، پایتخت آن واشنگتن دی.سی نام داشته و این کشور دارای مساحتی در حدود 9 میلیون و 833 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 327 میلیون نفر می باشد. آمریکا در نیمکره غربی زمین، و در شمال قاره آمریکا قرار دارد.

این کشور از ۴۸ ایالت همجوار و 2 ایالت جدا از سایرین (شبه جزیره آلاسکا در شمال شرق قاره آمریکا و مجمع الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام) تشکیل شده‌ است. این کشور واحد پولی قدرتمند و ویژه خود را دارد و دارای نظام سیاسی جمهوری مشروطه فدرال است. آمریکا از لحاظ اقتصادی تبادلات بسیاری با اروپا دارد ولی همواره به پشتوانه صنعتی خود تلاش می کند تا در این تبادلات بازرگانی دست بالاتر و نقش برتر را داشته باشد. در ادامه این مقاله به موضوع انتخاب زندگی در اروپا یا آمریکا بیشتر خواهیم پرداخت.

در این ویدئو خواهید آموخت:

مقایسه آمریکا و اروپا از نظر خدمات اجتماعی .

مقایسه آمریکاو اروپا از نظر علم و فناوری.

مقایسه آمریکا و اروپا از نظر تحصیلی.

مقایسه آمریکا و اروپا از نظر رفاه اجتماعی.

مقایسه آمریکا و اروپا از نطر نظام حقوقی و قضایی.

مقایسه آمریکا و اروپا از نطر شرایط اقتصادی .

فایل تصویری موسسه ملک پور در باب آمریکا بهتر است یا اروپا

مقایسه اقتصاد آمریکا و اروپا

در هنگام انتخاب بین اروپا یا آمریکا می بایست به مقایسه اقتصاد آمریکا و اروپا پرداخت چراکه وضعیت اقتصادی یکی از مهمترین ملاک های انتخاب مقصد جهت زندگی می باشد. ایالات متحده و اتحادیه اروپا دو اقتصاد بزرگ جهان از نظر اسمی هستند. از سال 2021 تا کنون، هر دو با هم به ترتیب 42.4 و 30.7 درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهانی را به صورت اسمی و PPP سهم دارند.

طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول در سال جاری، ایالات متحده با 5,548 میلیارد دلار یا 1.32 برابر بر اساس نرخ ارز پیشتاز است. بر اساس برابری قدرت خرید، این حاشیه با پیشروی ایالات متحده توسط Int کمتر است. بر اساس برآوردهای بانک جهانی از سال 1966 تا 2019، ایالات متحده برای 41 سال تولید ناخالص داخلی بالاتر و اتحادیه اروپا برای 12 سال تولید ناخالص داخلی بالاتری داشته است. سال 2011 آخرین سالی بود که اتحادیه اروپا تولید ناخالص داخلی بالاتری نسبت به ایالات متحده داشت.

ایالات متحده طی 9 سال بیش از 5 درصد رشد کرد. اتحادیه اروپا در پنج سال رشد منفی نشان داد. پس بر اساس ارقام بالا که در راستای مقایسه اقتصاد آمریکا و اروپا بود، می توان نتیجه گرفت اقتصاد آمریکا از قدرت برتری برخوردار می باشد.

مقایسه زبان رسمی در اروپا و امریکا

در باب زبان رسمی آمریکا و اروپا ذکر این نکته لازم است که یاداوری کنیم قاره اروپا به دلیل تنوع قومی و نژادی بالایی که دارد، دارای فرهنگ ها و زبان های گوناگونی در جای جای خود است ولی از رایج ترین زبان های رایج در اروپا می توان از انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی نام برد که در حوزه یورو نیز در کنار زبان های رسمی کشورها همگی یا بخشی از آنها رسمیت دارند.

در عوض، کشور آمریکا برخلاف بسیاری از همسایگان خود که به اسپانیایی و پرتغالی تکلم می کنند، به زبان انگلیسی و آن هم با لهجه مخصوص به خود صحبت می کنند و معمولاً نیز رغبتی به یادگیری زبانی غیر از آن ندارند. به طور کلی در موضوع آمریکا بهتر است یا اروپا باید به این مساله توجه کرد که زبان انگلیسی با توجه به رواج نسبی آن در ایران، از شرایط بسیار بهتری نسبت به زبان هایی مثل فرانسوی و آلمانی برخوردار است.

ولی باید به این نکته نیز توجه نمود که بسیاری از کشورهای اروپایی مانند کشورهای حوزه اسکاندیناوی، علاوه بر زبان رسمی خود به یک و گاهاً چند زبان خارجی مسلط هستند که یکی از آن زبان ها بی شک انگلیسی است و البته در زمینه یا آمریکا، باید قبل از اقدام به زبان مورد تکلم آن کشور توجه خاصی نمود. در انتهای این بخش، زبان های رسمی کشورهای اروپایی را در قالب یک نمودار مشاهده خواهید نمود:

مقایسه نظام حقوقی آمریکا و اروپا

در پاسخ به این سوال که نظام حقوقی آمریکا بهتر است یا اروپا می توان گفت که پاسخ این سوال نیاز به بررسی مواردی دارد از جمله اینکه شرایط مصادره اموال و همچنین وضعیت فساد اداری در آن کشورها به چه صورت است که در این زمینه می توان بیان نمود در مجموع و با توجه به بررسی کلی نظام حقوقی آمریکا و اروپا می توان نتیجه گرفت که نظام حقوقی آمریکا بهتر و مردمی تر است، چرا که کشور آمریکا به میزان بیشتری درگیر فساد اداری و رشوه گیری است، در حالی که این موضوع در کشورهای اروپایی(بجز تعداد محدودی) بسیار کمتر است.

مقایسه هزینه های زندگی در اروپا و آمریکا

در باب مهاجرت به آمریکا بهتر است یا اروپا، یکی از مهم ترین مسائل، مقایسه بین هزینه های زندگی در این کشورهاست. از نظر ارزانی غذا، تفریح و امکانات سرگرمی، بعضی ایالات امریکا همچون لاس وگاس بسیار دیدنی و بر اساس آمار پر متقاضی هستند و اگر شما برای سرگرمی و مدرنیته، کلاب های پر زرق و برق و امثالهم ارزش زیادی قائل هستید، امریکا برای شما از اروپا بهتر خواهد بود.

در آمریکا گاهی حتی فروش بعضی مواد مخدر آزاد است (۳ ایالت امریکا ) و شما می توانید به سادگی به هرگونه شهر بعضی مدرن و تفریح هایی نظیر آن دسترسی داشته باشید. در اروپا هم گاهاً این امکانات هست ولی آمریکا قطعاً برای تفریح جذاب تر جلوه می کند. برای مثال، دیزنی لند امریکا مدرن تر از اروپاست هر چند تفاوت در حد ۵ درصد می باشد.
به طور کلی فاکتورهای متفاوتی در تعیین میانگین هزینه های زندگی در یک کشور دخالت دارند که از جمله آنها می توان به قیمت اجاره مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل، پوشاک و سرگرمی اشاره نمود. مجموع این شاخص ها بیان می کنند که یک فرد چه میزان سرمایه ای را برای زندگی در یک ماه نیاز خواهد داشت که این مبلغ البته با توجه به سبک زندگی و شهر و محدوده محل سکونت هر فرد متفاوت با دیگری خواهد بود. در جداول زیر هزینه زندگی در اروپا و آمریکا را با هم مرور خواهیم نمود:

درباره هزینه های زندگی در اروپا با و بیان این موضوع که از منظر هزینه های زندگی، آمریکا بهتر است یا اروپا می توان گفت که کشورهای سوئیس، کشور سوئد، کشور ایسلند، کشور نروژ و کشور دانمارک جزو گران ترین کشورهای اروپایی و کشورهای رومانی و بلغارستان جزو ارزان ترین کشورهای اروپایی محسوب می شوند.

البته از جمیع شرایط مانند رفاه اجتماعی و استانداردهای زندگی، کشورهای آلمان و اتریش و هلند شرایط بسیار مناسبی را برای زندگی دارند و با میانگین درآمد 1,200 تا 2,000 یورو در آنها می توان زندگی خوبی را به همراه خانواده گذراند. در جدول زیر می توانید شاخص هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی را مشاهده نمایید که در آن کشورهای با رنگ سبز ارزان ترین و رنگ قرمز گران ترین کشورهای اروپایی جهت زندگی مشخص شده اند.

کیفیت زندگی در آمریکا بهتر است یا اروپا؟

در باب مهاجرت پاسخ به سوال آمریکا بهتر است یا اروپا باید بگوییم ما کاملا مطلع هستیم که کشورهای غربی خوبی ها و نقاط مثبتی برای مهاجرت دارد، اما این که عده ای می گویند تمامی خیابان ها از طلا ساخته شده اصلا درست نمی باشد در اینجا شما با دشواری ها رو به رو می شوید که نظیرش در کشور خودتان نیست. اما بی اغراق از لحاظ قانون و نظم و مسائلی از این دست کشور های غربی متمدن تر هستند.به عنوان مثال، همین قوانین سهل رانندگی در اروپا خیلی مراعات می گردد حال این که در کشورهایی همچون ایران ،پاکستان و عراق این طور نیست. در هر صورت شما باید کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید که امکانات بهتری داشته باشد و از نظر زندگی از ایران بهتر نمود کند نه اینکه از چاله به چاهی در افتید .
به همین علت علت بیمه درمانی کشور مقصد، تمیزی مردم ، فرهنگ بالا و بیشتر بودن نعمت مسائلی از این دست، همگی در کشور مقصد مهاجرت می تواند از مسائل بسیار مهم در تصمیم گیری باشد.
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا