مجله عمومی

۶۰۰ مرکز آموزشی و پژوهشی در قم فعالیت دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان قم که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد اظهار کرد: استان قم ظرفیت های پژوهشی بسیار خوبی در اختیار دارد و در کشور هیچ شهری همانند قم، این تعداد مراکز آموزشی و پژوهشگاه ندارد.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰ مرکز پژوهشی و دانشگاهی و آموزش عالی در استان قم مشغول به فعالیت هستند افزود: بیشترین تولیدات در بخش علوم انسانی و اسلامی در شهر قم صورت می پذیرد که البته انتظار آن است که در عرصه بین الملل نیز فعالیت بیشتری داشته باشد.

رییس دانشگاه قم با بیان اینکه بستر لازم در راستای تبدیل شدن ایران به مرجعیت علمی در عرصه بین الملل در رشته علوم انسانی و اسلامی وجود دارد گفت: وزارت علوم ساختارها و سخت افزارهای مورد نیاز برای تحقق این امر را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: رسیدن به مرجعیت علمی در جهان نیازمند ورود به نمایه نشریه هایی است که حرفی برای گفتن دارند.

حجت الاسلام شریفی اضافه کرد: جهاد مرجعیت علمی زبان فارسی در امر پژوهش در دولت سیزدهم شروع شده است و امروز یکی از چند نشریه نمایه شده به زبان فارسی در پایگاه های بین المللی مربوط به دانشگاه قم است که ۲ نشریه دیگر نیز این امتیاز را کسب خواهند کرد.

وی عنوان کرد: رسیدن به مرجعیت علمی منافاتی با انجام طرح های پژوهشی برای حل مسائل داخلی کشور ندارد چرا که برخی از مسائل برای همگان چه در داخل و چه خارج از کشور دارای اهمیت است.

رییس دانشگاه قم افزود: حل مسائل امروز و آینده کشور از مسیر پژوهش با رسیدن به مرجعیت علمی منافاتی ندارد که این دو از اهداف امر پژوهش است و در دو دهه اخیر کارهای بسیار بزرگ و چشمگیری در کشور صورت گرفته است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا