مجله عمومیکسب و کار محلی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی و چه نوع ظرفشویی را بخریم؟

مقدمه ای بر راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

قطعا هنگامی که می خواهید یک وسیله ی خانگی جدید بخرید، ویژگی های زیادی را در نظر خواهید گرفت. یکی از این وسایل، ماشین ظرفشویی می باشد. داشتن یک راهنمای خرید ماشین ظرفشویی قبل از خرید آن، می تواند بسیار راهگشا باشد. اما شاید برایتان سوال باشد که چه فاکتور هایی را باید در هنگام خرید ماشین ظرفشویی در نظر گرفت. در این مقاله، یک راهنمای خرید ماشین ظرفشویی به صورت کامل برایتان آماده کرده ایم. با خواندن این محتوا، شما از سایر راهنما ها بی نیاز می شوید. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نمایی از یک ماشین ظرفشویی با طراحی فوق العاده

چرا باید ماشین ظرفشویی بخریم؟

قبل از اینکه وارد موضوع اصلی یعنی راهنمای خرید ماشین ظرفشویی شویم، ابتدا باید پاسخ یک سوال را بدهیم. علت خرید ماشین ظرفشویی چه می باشد؟ شاید در ابتدا همه مردم می خواهند یک وسیله ی باکیفیت را خریداری نمایند تا مقداری از خستگی های آن را کم نماید.

ماشین ظرفشویی به خانوم های خانه دار کمک می کند تا دائما در حال ظرف شستن نباشند. و خرید بهترین مدل های با کیفیت از فروشگاه های معتبر دیجی کالا، بامی تک، ایمالز، سامسونگ، ال جی، با کمترین قیمت ها هر نوع مدلی که برای خرید ماشین لباسشویی بامی تک نیاز دارید را با کمترین قیمت خریداری کنید.

به عبارتی خرید یک ماشین ظرفشویی مناسب، باعث می شود شما یک سرمایه گذاری مناسب روی خانه ی خود انجام دهید. خرید ماشین ظرفشویی، باعث صرفه جویی در زمان می شود و مصرف آب را نیز به اندازه ی چشمگیری کاهش می دهد.

اگر هم اکنون قصد خرید ماشین ظرفشویی را داشته باشید، بیش از صد ها گزینه پیش روی شما قرار دارد. تولید کنندگان ماشین ظرفشویی، دائما در حال اضافه کردن ویژگی های جدید به دستگاه های خود می باشند.

سنسور های قدرتمندی که کثیفی را تشخیص می دهند، میزان آب مصرفی را کاهش می دهند و می توانند از انرژی کمتری برای شستشو بهره ببرند. در این بین، داشتن یک راهنمای خرید ماشین ظرفشویی که به خوبی تمام جوانب را پوشش دهد، یک امر ضروری می باشد.

قبل از خرید ماشین ظرفشویی، باید به نکات مهمی توجه داشت

ما در این مقاله سعی کردیم از جوانب مختلف، به بررسی ماشین ظرفشویی بپردازیم و تمام نکات مهم درباره ی آن را یادداشت نماییم. اگر قصد خرید یک ماشین ظرفشویی باکیفیت را دارید اما نمی دانید چه نکاتی را باید رعایت کنید، این مقاله مختص شما می باشد.

در مبحث بعدی از مقاله ی راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، به فاکتور ها و ویژگی های مهمی که باید یک ماشین ظرفشویی داشته باشد، اشاره می نماییم.

فاکتور های لازم برای قرارگیری در فهرست راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

در این بخش از راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، به ویژگی های مناسب یک ماشین ظرفشویی می پردازیم. طی بررسی های صورت گرفته، یک ماشین ظرفشویی مناسب، باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد. کیفیت شستشوی مناسب، صرفه جویی در انرژی، ویژگی ها و آپشن های مناسب، از جمله این ویژگی ها می باشد. در ادامه، به بررسی ویژگی های مهمی که یک ماشین ظرفشویی باید داشته باشد، می پردازیم.

1- میزان استفاده از انرژی

یک ماشین ظرفشویی استاندارد و مناسب، باید گواهی برچسب انرژی ستاره را داشته باشد. داشتن این گواهی، بدین معنا می باشد که این دستگاه، از استاندارد های تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست، بهره مند است. معمولا ماشین های ظرفشویی که این گواهی را دارند، 12% از انرژی را به صورت کارآمدتر و 30% بیشتر در مصرف آب صرفه جویی می نمایند.

بنابراین اولین عاملی که در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی به آن اشاره شد، میزان استفاده از انرژی می باشد. اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید، حتما به این عامل در هنگام خرید، توجه داشته باشید.

2- سنسور های موجود برای تشخیص کثیفی

وجود سنسور های تشخیص کثیفی بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد. این سنسور ها میزان کثیفی را تشخیص می دهند و با تنظیم مقدار و فشار آب، آن ها را از بین می برند. از سال 2011 به بعد، ماشین های ظرفشویی به این قابلیت مجهز شده اند. علاوه بر تنظیم آب، این سنسور می تواند بازدهی و کارایی بیشتری را به ماشین ظرفشویی اهدا نماید. بنابراین این سنسور در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، جایگاه ویژه ای دارد.

3- امکان شستشو بدون صدا

ایجاد سر و صدا برای هیچ شخصی قابل قبول نمی باشد. هنگامی که یک ماشین ظرفشویی کار می کند، انتظار ما این است که میزان صدای کمی داشته باشد. معمولا ماشین های ظرفشویی که کمتر از 50 دسیبل صدا تولید می کنند، کیفیت بیشتری دارند. در این ماشین های ظرفشویی، از لوله های فولادی ضد زنگ استفاده می شود.

این لوله ها صدا را جذب می نمایند و آن را عایق بندی می کنند. علاوه بر این ویژگی، لول های فولادی می توانند حرارت بالاتری را تحمل کنند و فرآیند خشک کردن هم با سهولت بیشتر امکان پذیر است. بنابراین مورد سوم که باید در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی به آن توجه داشته باشیم، صدای کم می باشد.

مقدار جایی که ماشین ظرفشویی اشغال می نماید، بسیار مهم می باشد

4- استفاده ی راحت

علاوه بر موارد فوق، یک ماشین ظرفشویی باید قابلیت استفاده ی آسان را نیز دارا باشد. اگر تمامی امکانات فوق را یک ماشین ظرفشویی داشته باشد اما استفاده از آن سخت باشد، یک ویژگی منفی به حساب می آید.

به عنوان مثال ماشین ظرفشویی بوش با تمامی امکانات فوق العاده ی خود، در برخی از مدل ها از زبان آلمانی استفاده شده است. این امر باعث سختی در استفاده از محصول می شود و نارضایتی استفاده کننده را در پی دارد.

5- اعتبار برند

قطعا اعتبار برند در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی باید گنجانده شود. برند های معتبری که چندین سال و دهه، به خدمت مشغول هستند، بسیار قوی تر از برند های تازه وارد می باشند. این برند ها کیفیت محصول را افزایش می دهند و کیفیت را فدای کمیت نمی کنند. بنابراین رتبه ای که این محصولات دریافت می کنند، به مراتب بالاتر از سایر برند ها می باشد.

حال که به برخی از ویژگی های عمومی تر ماشین ظرفشویی پرداخته ایم، نوبت آن رسیده به برخی از ویژگی های تخصصی تر اشاره نماییم. در یک راهنمای خرید ماشین ظرفشویی مناسب، باید به این ویژگی ها اشاره شود. با ما همراه باشید تا با ویژگی های تخصصی ماشین ظرفشویی آشنا شوید.

ویژگی های موجود در ماشین های ظرفشویی

ویژگی های موجود در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، شامل موارد زیر می شود:

1- ظرفیت ماشین ظرفشویی

مقدار ظرفیتی که یک ماشین ظرفشویی دارد، با مقدار حجمی که از وسایل پر می شود، قابل اندازه گیری می باشد. به عنوان مثال تعداد قاشق و چنگال، تعداد بشقاب و کاسه یا تعداد لیوان، از جمله مواردی می باشد که در اندازه گیری ظرفیت ماشین ظرفشویی، استفاده می شود. توجه به ظرفیت ماشین ظرفشویی، بسیار مهم و حیاتی می باشد.

2- قابلیت های ویژه

تنظیم سبد، از جمله ویژگی های منحصر به فردی می باشد که به شما این امکان را می دهد بشقاب یا ظروف بزرگتری درون ماشین قرار دهید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا ظروف بزرگتر را نیز همراه سایر وسایل درون ماشین ظرفشویی، بشویید.

3- سینی برای قرار دادن قاشق و چنگال

اگر ماشین ظرفشویی مورد نظر، دارای سینی مخصوص برای قاشق و چنگال را داشته باشد، یک امتیاز ویژه دریافت می نماید. محفظه ی مخصوص برای قاشق و چنگال، می تواند یک امکان فوق العاده به دستگاه دهد.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی چه ظرف هایی را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد؟

در ادامه ی مقاله راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، باید به این نکته اشاره نماییم که هر ظرفی را نباید درون ماشین قرار داد. زیرا ماشین ظرفشویی باعث خسارت به آن ها می گردد. در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است:

– ظروف چدنی: در صورت عدم داشتن روکش، باعث تغییر رنگ یا خوردگی می شوند.

– ظروف چینی قدیمی: باعث از بین بردن طرح و نقش و نگار آن ها می شود.

– چاقو های تیز: باعث از بین بردن تیزی آن ها می شود.

– ظروف چوبی: شاید باعث باد کردن آن و ترک خوردن آن ها شود.

امکان قرارگیری وسایل بزرگ در ماشین ظرفشویی، از ویژگی های جذاب این محصول می باشد

سخن آخر درباره ی راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

در انتهای موضوع راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که هزینه و قیمت محصول، عاملی تعیین کننده در خرید می باشد. باید در هنگام خرید به عوامل فوق دقت نمایید و در کنار آن، برند و قیمت محصول را نیز توجه داشته باشید.

در حال حاضر برند هایی همچون بوش، زیمنس، سامسونگ، ال جی و میله تولید کننده ی ماشین های ظرفشویی باکیفیت می باشند.

در انتها امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

https://www.lowes.com/n/buying-guide/dishwasher-buying-guide

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا