مجله ورزشی

استرالیا با تساوی مقابل ازبکستان راهی یک هشتم شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، در یکی از دیدارهای همزمان دور سوم مسابقات جام ملت‌های آسیا در گروه B، تیم‌های استرالیا و ازبکستان از ساعت ۱۵ در ورزشگاه «الجنوب» به قضاوت «یوسوکه آراکی» به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به به پایان رسید. مارتین بویل (۱+۴۵ پنالتی) برای استرالیا و عزیزبک تورگونبائف برای ازبکستان در این دیدار گلزنی کردند.

ترکیب تیم ملی فوتبال استرالیا: متئو رایان، ناتانیل آتکینسون (۳+۹۰- میلر)، هری سوتار، کای روولز، عزیز بهیچ، رایلی مک گری (۸۳- فورنارولی)، کینائو باکوس (۸۳- اونیل)، جکسون ایروین، مارتین بویل (۷۲- کانر متکالف)، ینگی و جردن باس (۳+۹۰- مارکو تیلیو)

ترکیب تیم ملی فوتبال ازبکستان: اواتکر یوسوپوف، عبدالرحمتوف، رستمنجون آشورماتوف، آشمورادوف، صایفیف، اوستون اورونوف (۴۵- جلال الدین ماشاریپوف)، اتابک شوکوروف، اودیلون خامروبکوف، خوژیمات ارکینوف (۶۳- عزیزبک تورگونبائف)، عبدالایف و فیض‌الایف (۶۳- ایگور سرگئیف) (۸۴- جمشید اسکندروف)

بازی محتاطانه دو تیم در نیمه اول

دو تیم استرالیا و ازبکستان در حالی به مصاف هم رفتند که برای صدرنشینی و صعود با یکدیگر رقابت نزدیکی را داشتند و بازی محتاطانه در دستور کار دو تیم بود. نوع بازی استرالیا و ازبکستان نشان می‌داد که دو تیم میلی به حمله و ایجاد موقعیت به روی دروازه یکدیگر را ندارند. بازی بین دو تیم بیشتر در میانه‌های میدان جریان داشت و شاهد موقعیت جدی در نیمه این دیدار نبودیم.

گل استرالیا که آفساید اعلام شد

بازیکنان استرالیا در دقیقه ۱۱ توپ را از سمت چپ به روی دروازه‌ازبکستان ارسال کردند که مهاجم استرالیا توپ را با ضربه سر به تور دروازه ازبکستان چسباند اما این بازیکن در شرایط آفساید به توپ ضربه زد و گل استرالیا مردود اعلام شد.

پنالتی VAR استرالیا را به گل رساند

تیم فوتبال استرالیا در دقیقه ۴۱ یک بار دیگر از سمت چپ حمله‌ای را به روی دروازه استرالیا تدارک دید که توپ در محوطه جریمه به دست مدافع ازبکستانی برخورد کرد و با دخالت کمک داور ویدئویی به سود استرالیا پنالتی اعلام شد که مارتین بویل آن را به گل تبدیل کرد تا استرالیا یک بر صفر از حریف خود پیش بیافتد.

استرالیا با تساوی مقابل ازبکستان راهی یک هشتم شد

تلاش کانگورها برای گل دوم بی نتیجه ماند

بازیکنان استرالیا پس از به ثمر رساندن گل اول بازی تهاجمی‌تری را ارائه دادند و حملات زیادی را روی دروازه ازبکستان داشتند اما موفق به باز کردن دوباره دروزاه آنها نشدند تا استرالیایی‌ها با برتری یک بر صفر به رختکن بروند.

شروع طوفانی استرالیا در نیمه دوم

نیمه دوم این دیدار متفاوت‌تر از نیمه اول بود و بازیکنان استرالیا بازی را تهاجمی‌تر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم تا مرز رسیدن به گل رفتند اما این مدافعان ازبکستان بودند که اجازه گلزنی به بازیکنان استرالیا را ندادند.

گلی که آفساید اعلام شد

در ادامه بازی ازبکستانی‌ها که نمی‌خواستند بازنده این دیدار باشند در صدد به ثمر رساندن دروازه استرالیا بودند و حملات زیادی را هم روی دروازه زرد پوشان استرالیا تدارک دیدند تا اینکه در دقیقه ۶۰ گل برتری را روی ارسال از سمت چپ به ثمر رساندند اما کمک داور بازی آفساید بازیکن ازبکی را اعلام کرد تا همچنان نتیجه بازی یک بر صفر به سود استرالیا باشد.

استرالیا با تساوی مقابل ازبکستان راهی یک هشتم شد

شکست قفل دروازه کانگورها

فشار بازیکنان ازبکستان ادامه داشت و حملات شاگردان کاتانتس باعث شد تا استرالیایی‌ها عقب نشینی کنند، همین امر موجب شد تا ازبک ها در دقیقه ۷۹ روی ارسال کاپیتان ماشاریپوف به گل برسد تا نتیجه بازی به تساوی کشیده شود.

تلاش دو تیم برای رسیدن به گل بی حاصل بود

بعد از گل تساوی ازبکستانی‌ها بازی دو تیم با حملاتی که داشتند به دنبال رسیدن به گل بودند اما دفاع استرالیا و ازبکستان اجازه این کار داده نشد. با این پیروزی استرالیا با ۷ امتیاز صدر نشین گروهB شد و ازبکستان هم با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به سوریه به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا