مجله هنر و فرهنگکسب و کار محلی

5 فیلم با بهترین داستان در حال حاضر در آمازون پرایم

در این مطلب به سراغ پلت فرم استریم آمازون پرایم رقیب اصلی نتفلیکس رفته ایم تا 5 فیلم برتر از نظر داستان و نویسندگی را به شما معرفی کنیم. شما هم اگر نظری دارید در قسمت کامنت های همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. بهترین فیلم های جنگی

1-به حقیقت پیوست Come True 2019

خودآگاه و ناخودآگاه، و ارگانیک و مکانیکی، در Come True، هیجان انگیز علمی تخیلی هیپنوتیزم آنتونی اسکات برنز درباره دختری 18 ساله به نام سارا (جولیا سارا استون) که در یک مطالعه مرموز خواب شرکت می کند، با هم ترکیب می شوند. دکتری که این آزمایش را انجام می‌دهد، در واقع رویاهای سوژه‌هایش را روی مانیتورهای سیاه و سفید دانه‌دار از طریق ابزارها و ابزارهای سیمی تماشا می‌کند، و آنچه که می‌بیند، چشم‌اندازهای سرخورده از میان مناظر مه‌آلود و تیره‌ای است که با ساختارهای در حال فرو ریختن، درگاه‌های پرتگاه‌مانند پر شده است. و چهره های طیفی با چشمان قرمز درخشان. حماسه پر از فلج خواب برنز با الهام از آثار دیوید کراننبرگ، فیلیپ کی دیک، استنلی کوبریک و وس کریون (از جمله دیگران)، به قلمروی ناخودآگاه تاریکی فرو می‌رود که ساکنان آن به نظر می‌رسد به دنبال ورود به واقعیت ما هستند. چه در حال دوچرخه‌سواری به سبک دانی دارکو در محله‌های آرام حومه شهر باشد، چه در حالی که در حالی که یک وصله برای پوشاندن چشم خون‌ریزش می‌پوشد، عصبانی می‌شود، استون سارا را به عنوان فردی تنها که به همان اندازه دلسوز و مرموز است مجسم می‌کند. همین را می توان در مورد خود فیلم نیز گفت – داستانی مورب و جوی در مورد وحشت هایی که ما را به هم می بندد و آزار می دهد و دشواری درک واقعی ماهیت و محدودیت های ذهن و جهان ما.

2- مامان ریزه Petite Maman (2021)

خداحافظی با یکی از عزیزان همیشه سخت است، اما به خصوص وقتی کودک هستید، مامان کوچک به طرز زیبایی از داستان نلی هشت ساله (ژوزفین سانز) استفاده می کند. در عواقب پاییزی پس از مرگ مادربزرگش، او خود را می بیند که توسط مادرش ماریون (نینا موریس) در خانه روستایی خانواده رها شده است. نلی که به حال خودش رها شده، با مادر نوجوانش (خواهر دوقلوی سانز گابریل) دوستی جادویی برقرار می‌کند، که با او قلعه‌ای جنگلی می‌سازد، نقش کارآگاهی بازی می‌کند، پنکیک درست می‌کند و درباره آینده‌شان بحث می‌کند.

ادامه فیلم پرتره بانویی در آتش سلین سیاما حس ترس و سردرگمی دوران کودکی را برمی انگیزد، با ماریون که از احساسات و اعمال پیچیده بزرگسالان که کاملا درک نمی کند (و نمی تواند) و همچنین رفاقت دوران جوانی، عصبی شده است. که در آن بازی‌های تخیلی و فعالیت‌های روزمره می‌توانند چراغ‌های دلگرم کننده در زمان‌های تاریک و نامطمئن باشند. اجراهای رسا خواهران Sanz به زیبایی این مفاهیم ناگفته را نشان می دهد، در حالی که کارگردانی دنج و محبت آمیز Sciamma هم به ذهنیت خاص قهرمان های او و هم در احساس جهانی مواجهه با دنیایی از غوغا و شادی پیچیده نفوذ می کند.

 

3-گذشتن Cross the Line (2020)

ربکا هال یکی از بهترین بازیگران زن هالیوود است و با پاسینگ نیز خود را به عنوان یک نویسنده/کارگردان با مهارتی عالی معرفی می کند. اقتباسی از رمان نلا لارسن به همین نام، اولین حضور هال در پشت دوربین، مربوط به ایرنه (تسا تامپسون) و کلر (روث نگا)، دو دوست سیاه دوران کودکی مرفهی است که در دهه 1920 در شهر نیویورک، در حالی که هر دو با هم هستند، دوباره به هم متصل می شوند. به عنوان زنان سفیدپوست، با مردی قفقازی (الکساندر اسکارسگارد) که نژاد واقعی همسرش را نمی‌شناسد، ازدواج کرده است. رابطه متعاقب آن‌ها مملو از احساسات درهم‌تنیده شرم، نفرت از خود، و حسادت است، همه این‌ها با جذابیت فزاینده‌ای که همسر پزشک سیاه‌پوست ایرن، برایان (آندره هالند) به کلر نشان داد، گره خورده است. روان، و همچنین دشواری تحرک سیاه پوست در چنین محیطی غیر قابل تحمل، قطعه دوره کیاروسکورو هال با دقتی برازنده و اکسپرسیونیستی به موضوعات خود می پردازد، هر تصویر او سایه و نور را به کار می گیرد تا پویایی های گفته شده و ناگفته (و درونی و بیرونی) را به طور ظریف منتقل کند. به دام انداختن قهرمانان او این فیلم که با چرخش‌های فوق‌العاده تامپسون، نگا و هلند تقویت شده است، وضعیت هال را به‌عنوان یک فیلمساز با همدلی و بینش شدید تأیید می‌کند.

4- شوالیه سبز The Green Knight دوبله فارسی

یک حماسه آرتوریایی که بین اگزکالیبور مجلل جان بورمن و لانسلوت دو لاک برهنه‌شده روبر برسون قرار می‌گیرد، شوالیه سبز با شکوه دیوید لوری، داستانی قرون وسطایی از جادو، قتل و ماهیت قهرمانی و داستان‌گویی است. با خودآگاهی که به تحقیق در مورد موضوعاتی که جشن می گیرد کمک می کند، اقتباس لوری از سر گاواین و شوالیه سبز به دنبال سر گاواین مست و نابالغ (دیو پاتل) در تلاش برای یافتن شوالیه سبز پوشیده از پوست درخت است. سال قبل او را سر برید و حالا – به عنوان بخشی از “بازی” آنها – یک ضربه برگشت به او بدهکار است. یک فضای مه آلود از عذاب، سر گاوین را در حالی که در میان مزارع، زمین های باتلاقی و جنگل ها قدم می زند، فرا می گیرد، با یک پاتل کاریزماتیک که عزم راسخ قهرمان داستانش را تداعی می کند و به خود شک و بزدلی افزایش می دهد. در هر قاب سورئال کارگردان یک ویژگی خاص وجود دارد، و در عین حال ابهامی در مورد سر گاواین و درس هایی که باید از اودیسه او گرفته شود. با این حال، چیزی که شکی نیست، طلسم مسحور کننده ماجراجویی رویایی لوری است که با مجموعه ای از شگفتی های باستانی و نگرش ساختارشکنی که کاملاً مدرن به نظر می رسد انرژی می گیرد.

5- سنت مود Saint Maud) 2021)

جهنم مانند یک متعصب مذهبی که مورد تحقیر قرار می گیرد، خشم ندارد، همانطور که اولین فیلم رز گلس نویسنده/کارگردان نشان داد که مربوط به پرستار جوان آسایشگاهی به نام مود (مرفید کلارک) است که به این باور می رسد که ماموریت او از جانب خداست – که با او صحبت می کند. درون بدنش احساس می کند – برای نجات روح بیمار جدیدش که بیمار لاعلاجی است، رقصنده معروف آماندا (جنیفر ایله) است. چیزی که به عنوان تلاشی شرافتمندانه برای اشتراک در اعتقادات پرهیزگارانه و ایجاد آسایش برای بیماران آغاز می شود، به سرعت به جنون تبدیل می شود، زیرا مود دچار یک شیدایی غیرقابل نفوذ در عقل می شود و هم به دلیل اندک هایی که از آماندا و دیگران دریافت می کند و هم از نارسایی های فانی خود برافروخته می شود. . امر مقدس و ناپسند در درون این زن جوان گره خورده است، که کلارک او را با شدت ترسناکی تجسم می دهد که با زیبایی شناسی ناراحت کننده گلس مطابقت دارد، که با تصاویر پرتحرک و رشته های موسیقی متن تپنده و درهم شکسته مشخص شده است. یک نمایش ترسناک درباره رابطه بین دینداری و دیوانگی، یک تریلر اعصاب تکان دهنده است که به عنوان یک نقد تند دوچندان می شود، با یک ویرایش نهایی تحریک آمیز که به زودی فراموش نمی شود، نقطه گذاری می شود. بهترین فیلم غم انگیز

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا