مجله عمومی

ماجرای مردی که ۳ قرن را به چشم دید

صورت این سرخپوست بومی آمریکا چنان دارای چین و چروک بود که برخی از اعضای جامعه او را “گوشت چروکیده” می نامیدند.

به گزارش مجله رز، عصر ایران نوشت: اندکی پیش از مرگ رئیس جان اسمیت در سال ۱۹۲۲، او ادعا کرد که ۱۳۷ سال سن دارد. ظاهر اسمیت نیز با ادعای وی همخوانی داشت. صورت این سرخپوست بومی آمریکا چنان دارای چین و چروک بود که برخی از اعضای جامعه او را Ga-Be-Nah-Gewn-Wonce می نامیدند که “گوشت چروکیده” ترجمه می شود.

اما آیا جان اسمیت آن گونه که ادعا می کرد در سال ۱۷۸۵ متولد شده بود؟

پس از مرگ این بومی آمریکایی، بسیار تلاش کردند تا سن وی را تایید کنند. اسمیت گفته بود زمانی که ستارگان سقوط کردند بین ۸ تا ۱۰ سال داشت که می توانست اشاره به بارش شهابی لئونید در سال ۱۸۳۳ داشته باشد. اما در این صورت، سن اسمیت در زمان مرگ به ۱۰۰ سالگی نزدیک شده بود و ۱۳۷ سال سن نداشت.

این سرخپوست همچنین ادعا کرد که نبردهایی که پیش از آغاز قرن نوزدهم رخ داده بود را به یاد می آورد و در جنگ ۱۸۱۲ بین آمریکا و امپراتوری بریتانیا شرکت داشته است. اگر این ادعا درست باشد، اسمیت در آن زمان حدودا ۱۸ سال بوده که تاریخ تولد وی را به سال ۱۷۹۴ نزدیک می کند. از این رو، سن وی در زمان مرگ حدود ۱۲۸ سال بوده که همچنان چشمگیر است.

صرف نظر از سن واقعی اسمیت، به نظر می رسد که او یک زندگی فعال و طولانی را دنبال کرد. بنابر گزارش ها، وی هشت بار ازدواج کرده بود، از تصادف قطار جان سالم به در برده بود و تا آخرین روزهای زندگیش نیز همچنان بازدیدکنندگان را با داستان های خود سرگرم می کرد.

ماجرای مردی که ۳ قرن را به چشم دیدماجرای مردی که ۳ قرن را به چشم دید

اگر ادعای اسمیت درباره سنش را درست در نظر بگیریم، وی شاهد آغاز و پایان قرن نوزدهم بود. در واقع وی در قرن هجدهم به دنیا آمد، قرن نوزدهم را پشت سر گذاشت و در قرن بیستم از دنیا رفت.

انتهای پیام

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا