کسب و کار محلیمجله علمی و پزشکی

بهترین تقویت کننده برای ریش

برعکس خانم‌ها که همواره به دنبال یافتن راهی برای از بین بردن موهای زائد خود هستند، در مقابل آن‌ها بیشتر آقایان خواستار رویش منظم و مرتب ریش و سبیل خود هستند و به همین دلیل همواره به دنبال استفاده کردن از روش‌های برای پرپشت کردن آن‌ها می‌باشند. همین عامل سبب شده بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها به فکر تولید محصولاتی باشند که این نیاز افراد را پاسخ دهد و همواره با تبلیغات گسترده خود توانسته‌اند محصولات مو بیز را جذاب جلوه دهند.

 

همان طور که می‌دانید روغن‌ها به علت استفاده شدن از مغز طبیعی گیاهان که به صورت آسیاب شده هستند و بدون موارد افزوده شده، توانسته‌اند جایگاه بسیار مطلوبی را در مقایسه با سایر محصولات شیمیایی داشته باشند؛ اما در این میان طب سنتی هم با ارائه محصولات طبیعی و استفاده از انواع ماسک‌ها (مثل ترکیب دارچین و آبلیمو و عسل) در صدد تقویت کردن و رویش یکنواخت ریش و سبیل آقایان است که تا حدودی هم توانسته‌اند به نتایج مطلوبی دست یابند.

بهترین روغن تقویت ریش با اثرگذاری فوق العاده

جالب است بدانید از جمله مزیت‌های نگهداری و تقویت ریش و سبیل توسط آقایان در آن است که ریش و سبیل در اصل برای تقویت پوست مفید است و با بالا بردن میزان رطوبت پوست صورت در جوان سازی آن نقش مؤثری دارند.

در این میان نقش مؤثر روغن تقویت کننده ریش طی تحقیقات مختلف صورت گرفته از افرادی که از این مکمل‌های تقویتی برای رویش استفاده کردند به اثبات رسیده است. در این میان می‌خواهیم شما را با بهترین روغن پرپشت کننده ریش آشنا سازیم که عبارت‌اند از:

  1. روغن زیتون
  2. روغن بادام تلخ
  3. روغن رزماری
  4. روغن آرگان

ما سعی ‌کردیم در ادامه مقاله شما را با بهترین مزیت‌های استفاده از این روغن‌ها و تأثیرات مؤثر آن‌ها آشنا سازیم.

روغن زیتون

به نقل از وب سایت “گاسی وب” این با قابلیت خواص آنتی اکسیدان، ضد قارچی و ضدالتهاب که دارد، نقش تأثیرگذاری بر روی رویش مو و ریش است.

روغن زیتون به عنوان یک منبع غذایی مفید و تأثیرگذار بر روی مو سر و تقویت کننده ریش است. اگر تاکنون از آن استفاده نکردید، پیشنهاد ما به شما آن است که با مصرف روزانه روغن زیتون بر روی موی سر و ریش باعث تقویت ویژگی­های زیر شوید:

  1.  از خارش و شوره ریش‌ها و پوست سر جلوگیری می‌کند.
  2. باعث نرمی و حالت گرفتن مناسب ریش و مو سر می‌شود.
  3. روند رشد مو را افزایش می‌دهد.
  4. یک آبرسان و تقویت کننده در رویش یک دست ریش و مو سر است.

در کل می‌توان گفت روغن زیتون به عنوان یک تقویت کننده موی سر و صورت با تولید خاصیت قارچی و آنتی اکسیدان خود باعث تقویت فولیکول‌های مو سر و ریش، سبیل آقایان می‌شود که این خود به معنای افزایش عمر، ضخامت، طول موی سر و ریش آقایان می‌شود؛ اما باید توجه داشته باشید که در ابتدا به اصل بودن روغن زیتون خود اطمینان حاصل کنید تا بتوانید به تأثیر مطلوب آن دست یابید.

توصیه میکنیم جهت خرید روغن زیتون اصل رودبار جهت رشد ریش به وب سایت “زیتون 013” به آدرس اینترنتی olive013.ir بروید و از آنجا روغن زیتون بخرید.

روغن بادام تلخ

همواره استفاده از روغن بادام تلخ از دیرباز به علت خاصیت دانه‌های مقوی و تأثیرگذار آن بر روی سلامت بدن باعث شد در درمان بسیاری از بیماری‌ها از آن‌ها استفاده کنند. رفته رفته همین عامل باعث شد که بادام تلخ به علت دانه‌های مقوی و پرخاصیت علاوه بر استفاده در صنعت دارویی در مصارف زیبایی از جمله تقویت و رویش با کیفیت و یکنواخت ریش صورت آقایان شود.

درخت بادام که از آن فرآورده‌های مختلفی مثل روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین حاصل می‌شود. این درخت با وجود سمی بودن ولی باز در صنعت شیمایی و دارویی و صنعتی جایگاه بسزایی دارد.

بشر مطالعات زیادی بر روی روغن بادام تلخ بر روی سلامت پوست مو و صورت انجام داده است و به نتایج قابل قبولی هم دست یافتند از جمله موارد استفاده از روغن بادام تلخ را می‌توان در:

  • درمان دارویی
  • انواع صابون‌ها
  • لوسیون های بدن
  • کرم‌های مرطوب کننده
  • شامپوهای بدن

از جمله یکی از مزیت استفاده از بادام تلخ در تقویت و لطافت و پر پشت کردن ریش صورت و موی آقایان طرفداران زیادی دارد و در کنار آن روغن بادام تلخ در درمان بیماری­های زیر موثر است:

  1. تب
  2. خاصیت ضد میکروبی
  3. درمان عفونت گوش
  4. مسکن و آرام بخش بودن

و بسیاری موارد دیگر است.

روغن رزماری

روغن رزماری یکی دیگر از بهترین روغن‌ها در طب سنتی در تقویت کننده پوست و مو است که نقش بسیار مهمی در جوان سازی و رطوبت رسانی به ریشه مو و ریش صورت آقایان دارد. در حقیقت می‌توان گفت گیاه رزماری در بسیاری موارد کاربرد اساسی دارد که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان دردهای عضلانی
  • درمان ریزش مو
  • تقویت کننده موی سر و ریش آقایان

امروزه در طب سنتی به علت خاصیت‌های بیشمار آن، برای سهولت مصرف کننده، آن را به صورت روغن رزماری به صورت طبیعی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند. تونیک تقویت کننده مو بیز برای ریش ، محصولی 100% گیاهی است و استفاده از آن نه تنها هیچ‌گونه عوارضی ندارد بلکه با توجه به تکنولوژی پیشرفته‌ای که در فرمولاسیون و تولید آن به کار رفته است، به خوبی می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کرده، موها را تقویت نموده و حتی باعث رشد مجدد موهای از دست رفته شود.

روغن آرگان

این روغن اصولاً به دو روش خوراکی و آرایشی تهیه می‌شود که معمولاً برای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی از دانه‌های کم رسیده آرگان استفاده می‌کنند که تلخ مزه دارد، ولی می‌توان به عنوان خوراکی هم مصرف شود که تأثیر بسزایی بر روی شفافیت و لطافت پوست صورت و مو دارد.

در حالی که از دانه‌های رسیده روغن آرگان که طی فرایند سختی بدست و آسیاب می‌شوند، بیشتر مصارف خوراکی دارد که به خاطر طعم شیرین و مطلوبی که دارند، نمی‌توان در مصارف بهداشتی از آن استفاده کرد؛ زیرا به خاطر تغییر رنگ و طعم شیرین روغن آرگان امکان تقلبی بودن آن بیشتر از روغن آرگان تلخ است؛ بنابراین اگر در مصارف بهداشتی استفاده شود، در صورت تقلبی بودن خسارت‌های جبران ناپذیری را بر روی پوست صورت و مو می‌گذارد.

اما استفاده از روغن ارگان اصل به صورت متناسب و مشخص شده باعث می‌شود:

  • تقویت کننده تارهای ریش و مو سر ضعیف می‌شود.
  • شفافیت مو و ریش
  • افزایش حجم مو
  • تقویت به موهای آسیب دیده (موهای سوخته شده توسط رنگ)

اما باید توجه داشته باشید روغن آرگان اصل در تقویت ریشه ناخن‌ها و استحکام آن نقش بسزایی دارد.

ریش به عنوان یکی از معیارهای زیبایی در چهره آقایان محسوب میشود و پر پشت شدن ریش یکی از چالش های رایج بین برخی مردان است. به‌طور طبیعی داشتن ریش و سبیل مانع از ایجاد چین‌و چروک در پوست آقایان می‌شود. همچنین به حفظ رطوبت و جوان‌تر ماندن پوست صورت کمک می‌کند.

ریش به عنوان یکی از معیارهای زیبایی در چهره آقایان محسوب می شود و پر پشت شدن ریش یکی از چالش های رایج بین برخی مردان است. به‌طور طبیعی داشتن ریش و سبیل مانع از ایجاد چین‌و چروک در پوست آقایان می‌شود. همچنین به حفظ رطوبت و جوان‌تر ماندن پوست صورت کمک می‌کند.

فرقی نمی کند چقدر برای ریش هایتان آرزو دارید و تلاش می کنید، ممکن است صورت بدون ریش بخواهید. فاکتورهای زیادی وجود دارند که تصمیم می گیرند چگونه ریش شما رشد کند.مردانی که از نداشتن ریش و سبیل رنج می برند، در ابتدا باید توسط متخصص غدد درون ریز تحت بررسی هورمونی قرار بگیرند تا مشکلات هورمونی احتمالی شان بررسی شود.

در مواردی که ریزش مو شدید است، تونیک را به صورت روزانه و یا یک روز در میان استفاده کنید. به این صورت که 1 ساعت قبل از خواب شبانه، پوست سر را به محلول آغشته کرده و صبح روز بعد، سر را با شامپو کافئین شستشو دهید.
در موارد ریزش شدید، سرم دو فاز آرگان بیز باید بین ۲ تا ۸ ساعت بر روی پوست سر قرار بگیرد. معمولا بعد از یک هفته ریزش مو به حداقل می‌رسد. بنابراین مراحل را تا زمان به حداقل رسیدن ریزش، ادامه دهید. سپس می‌توانید زمان مصرف را کوتاه‌تر نمائید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا