کسب و کار محلیمجله علمی و پزشکی

موثرترین و بهترین روغن برای پرپشت شدن موها کدام است؟

موهای پرپشت به شما اعتماد بنفسی باورنکردنی می‌دهد. تا زمانی که برای مراقبت از موهای خود تنبلی می‌کنید، آرزوی پرپشت شدن مو همچنان بر دلتان خواهد ماند. راه‌های ساده‌ای وجود دارند که به کمک آنها می‌توانید با ریزش مو مبارزه کرده و رشد موهای خود را تقویت کنید.

اینکه یک روز موهایی به پرپشتی و زیبایی هنرپیشه‌های هالیوودی داشته باشید، آرزوی شماست؟ جنس یا پرپشتی و کم‌پشتی موها تا حدود زیادی به ژنتیک شما مربوط است. اما خودتان نیز می‌توانید در سلامت موهایتان تاثیرگذار باشید. باور کنید که یکی از بهترین محصولات طبیعی برای کمک به پرحجم و زیباتر شدن موها، روغن‌هایی هستند که به رشد مو کمک می‌کنند. کدام روغن برای جلوگیری از ریزش مو از همه روغن‌های دیگر بهتر است؟ بهترین روغن برای پرپشت شدن مو کدام روغن است؟

  • روغن آرگان
  • روغن زیتون
  • روغن جوجوبا
  • روغن سیاه دانه
  • روغن نارگیل
  • روغن رزماری
  • روغن درخت چای
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن نعنا فلفلی

بهترین روغن‌ها برای رشد مو

در نظر داشته باشید که بهترین هدف برای زندگی تغییرات در سبک آن است به طوری که برخورداری از رژیم غذایی و سبک تغذیه مناسب در طول روز باعث شادابی پوست و مو می‌شود. علاوه بر آن محصولات طبیعی به ما کمک می‌کنند تا زیبای خود را هرچه سریع‌تر به دست آوریم. روغن‌های مو یکی از محصولات طبیعی موجود در بازار و طبیعت هستند که مزایای بسیار زیادی دارند، از جمله مزایای آنها می‌توان به تحریک فولیکول مو برای رشد، مبارزه با خشکی پوست سر و شوره، درمان آسیب دیدگی موها و … اشاره کرد. در ادامه انواع روغن‌ها را که برای افزایش رشد موی سر کاربرد دارند، مورد معرفی قرار می‌دهیم.

روغن نارگیل

یکی از روغن‌های طبیعی برای افزایش رشد موی سر روغن نارگیل است. مردم هند از زمان‌های قدیم از روغن نارگیل برای مو تقویت و افزایش موهای سر خود استفاده می‌کردند. روغن نارگیل کاربرد بسیاری در موارد مختلف دارد به عنوان مثال علاوه بر اینکه روغن نارگیل قابلیت استفاده خوراکی را دارد می‌توان از آن برای برطرف کردن خشکی موها و افزایش رشد مو استفاده کرد. روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب بوده که به فولیکول مو نفوذ می‌کند و با تقویت آن از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

مزایای روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل علاوه بر تسریع رشد موها باعث سالم‌تر شدن موهای سر شده و در نتیجه ظاهر نرم درخشانی را به آنها می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده هم استفاده کنید؛ زیرا این روغن طبیعی سرشار از ویتامین‌های مختلف و آنتی اکسیدان است. روغن نارگیل از مو در برابر آسیب‌های ناشی از گرما محافظت می کند.

نحوه استفاده روغن نارگیل برای افزایش رشد مو

همانطور که در قسمت بالا هم به آن اشاره کردیم، روغن‌های طبیعی عارضه‌ای برای پوست و مو ندارند، به همین علت می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. برای استفاده از روغن نارگیل لازم است آن را به آرامی و دمای پایین گرم کنید و سپس مقداری از آن را به پوست سر و موهای خود بمالید. بعد از سپری شدن یک تا ۲ ساعت می‌توانید موهای خود را به خوبی با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

روغن آرگان

یکی دیگر از بهترین روغن‌ها برای افزایش رشد  موهای سر روغن آرگان است. روغن آرگان که از مراکش به دست ما می‌رسد، از دانه های درخت آرگان استخراج می‌شود. روغن آرگان فواید بسیاری برای زیبایی دارد. این روغن نه تنها برای مو بلکه برای پوست هم تاثیر بی‌نظیری دارد. روغن آرگان به علت رنگ طلایی، به طلای مایع مشهور است و سرشار از اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ها و انواع مختلفی از ویتامین‌ها می‌باشد.

مزایای روغن آرگان برای مو

روغن آرگان به خاطر خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی خود می‌تواند موهای آسیب دیده سر را ترمیم کرده و از فولیکول‌های آن در برابر آسیب‌های ناشی از گرما و اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت کند. یکی از مزایای روغن آرگان برای مو، چرب نکردن بیش از حد آن است؛ برخی از روغن های طبیعی با چرب کردن بیش از حد موها باعث سنگینی آنها می‌شوند که روغن آرگان نسبت به آنها سبک‌تر است.

نحوه استفاده روغن آرگان برای افزایش رشد مو

روغن آرگان غلظت بالایی دارد؛ اما چرب نیست. در صورت نیاز می‌توانید از روغن آرگان به صورت روزانه استفاده کنید، برای این کار کافی است مقداری از آن را داخل بطری ریخته و کف دست خود اسپری کنید. بعد از اسپری کردن دستان خود را به همدیگر  مالش دهید و روی تارهای مو بکشید. لازم نیست بعد از استفاده از روغن آرگان موهای خود را شستشو دهید.

عوامل ضعیف شدن مو کدامند

عوامل متفاوتی وجود دارد که باعث می‌شود موهای زیبا و سالم شما، بافتی ضعیف، خشک، شکننده و البته نازیبا پیدا کند. بعضی از این عوامل خارج از اراده شما است مانند:

  •     ژنتیک
  •     شرایط آب و هوایی
  •     آلودگی هوا

اما در بعضی از عوامل ضعیف شدن موها، شما نقش مستقیم دارید، مانند:

  •     رژیم غذایی غیراصولی
  •     سبک زندگی ناسالم
  •     استفاده بیش از حد از مواد شوینده و آرایشی
  •     استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی
  •     عدم رسیدگی و توجه به موها
  •     انتخاب محصولات موی خشن و بی‌کیفیت

روغن اسطوخودوس برای تقویت مو

روغن اسطوخودوس یکی از بهترین روغن‌ها برای پرپشت شدن موی سر است، برای استفاده بهتر و اثرگذاری بیشتر از این روغن باید آن را به نسبت مساوی با روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کنید. روغن اسطوخودوس باعث برگشت آب موجود در موها می‎شود و حالت وز و خشک بودن موها را به صورت کامل از بین خواهد برد.

روغن زیتون، بهترین روغن برای جلوگیری از ریزش مو

روغن زیتون یک روغن همه کاره است که نه تنها در آشپزی بلکه در زیبایی پوست و مو هم نقش دارد. ویتامین E، آنتی اکسیدان‌ها و اسید اولئیک ترکیبات مغذی موجود در روغن زیتون هستند. این روغن ریشه موها را تغذیه کرده و بافتی نرم و صاف به موهای شما می‌بخشد.  اگر روغن زیتون را با آب لیمو ترکیب کنید، برای رفع شوره سر ایده‌آل می‌تواند باشد. روی موهای خشک یا روی موهای مرطوب روغن زیتون را می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. برای اینکه بهترین نتیجه را از مصرف روغن زیتون بگیرید، سعی کنید قبل از استفاده ابتدا آن را کمی گرم کنید.

روغن جوجوبا برای مو

روغن جوجوبا از دانه گیاه جوجوبا استخراج شده و بهترین روغن برای جلوگیری از ریزش مو می‌تواند باشد. این روغن خاصیت مرطوب کنندگی فوق‌العاده‌ای داشته و به عنوان نرم کننده مو می‌توان از آن استفاده کرد تا از خشکی و شکننده شدن موها پیشگیری به عمل آورد. درمان شوره سر از دیگر مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای مو است. ویتامین C، ویتامین‌های B، ویتامین E، مس و روی از ترکیبات مهم موجود در این روغن هستند. شما برای رشد مو به همه ویتامین‌ها و مواد معدنی ذکر شده نیاز دارید. اگر فکر می‌کنید، کمبود ویتامین دارید و این مسئله عامل ریزش موی شماست، حتما به پزشک مراجعه کنید.

روغن سیاه دانه برای مو

اگر به دنبال روغن برای جلوگیری از ریزش مو باشید، احتمالا روغن سیاه دانه نیز به شما معرفی می‌شود. تقریبا همه ترکیباتی که برای تغذیه مو به آنها نیاز دارید در روغن سیاه دانه وجود دارد. به همین دلیل به ویژه در طب سنتی از این روغن به عنوان بهترین روغن برای ریزش مو یاد می‌شود. روغن سیاه دانه از دانه‌های گیاه سیاه‌دانه استخراج می‌شود. این روغن حاوی تیموکینون است که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار آمده و با حذف رادیکال‌های آزاد از بدن در جلوگیری از ریزش مو نقش دارد.

فواید روغن سیاه دانه برای مو را می‌توان اینچنین برشمرد:

بهبود شوره سر

تقویت رشد موها

افزایش رطوبت رسانی به موها

جلوگیری از ریزش مو

بهبود تحریک‌های پوستی در کف سر (تسکین پوست سر به دلیل خارش و …)

روغن هسته انگور

در مقایسه با سایر روغن‌هایی که تا به این قسمت مورد بررسی و معرفی قرار دادیم، روغن هسته انگور کمتر در بین مردم شناخته شده است؛ اما لازم است بدانید که روغن هسته انگور در مقایسه با سایر روغن‌ها تاثیر بسیار فوق العاده‌ای در افزایش رشد موهای سر دارد. همانطور که از نام این روغن مشخص است آن را از هسته دانه‌های انگور استخراج می‌کنند. روغن هسته انگور حاوی نرم کننده، آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که برای رشد موهای سالم ضروری هستند. روغن هسته انگور چرب نیست و بی بو است که استفاده از آن را بسیار راحت می‌کند.

مزایای روغن هسته انگور در افزایش رشد مو

روغن هسته انگور شامل مواد مرطوب کننده است که باعث رطوبت رسانی به پوست سر شده و با تقویت ریشه مو رشد آن را افزایش می‌دهد. در نظر داشته باشید که اگر موهای شما به خاطر انجام برخی فعالیت‌ها مانند رنگ کردن یا دکلره آسیب دیده و خشک شده است فواید روغن هسته انگور باعث تقویت آنها خواهد شد.

نحوه استفاده روغن  هسته انگور برای افزایش رشد مو

برای استفاده از فواید روغن هسته انگور برای افزایش رشد مو کافی است آن را به طور مستقیم روی موها و پوست سر خود را ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب روی پوست و موهای شما باقی بماند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا