کسب و کار محلیمجله عمومی

نحوه استفاده از روغن نرم کننده برای پوست

طلای مایع بهترین واژه‌ای است که برای توصیف روغن آرگان بیز به کار می‌برند. چرا که طبیعی به میزان قابل توجهی گسترده است. این روغن گیاهی علاوه بر اینکه سلامت پوست و موی شما را تضمین می‌کند، کاربردهای زیبایی بیشماری نیز دارد.اما مانند هر ماده دیگری، روش‌های استفاده متفاوتی برای این روغن معرفی شده است. روش‌هایی که بسته به کاربرد و هدفی که قرار است دنبال کند، متفاوت است. در نتیجه برای اینکه تأثیرگذارترین روش‌های استفاده از را بشناسید، باید اطلاعاتی در مورد کاربردهای این ماده داشته باشید.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای سلامت و زیبایی ساقه مو

این ماده طبیعی حاوی اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E است که هر کدام از آن‌ها بخشی از تغذیه ساقه مو را به عهده می‌گیرند. شما می‌توانید به طرق مختلف از این ماده طبیعی به نفع تقویت موهای خود بهره ببرید:

آبرسان ساقه مو

این روغن به دلیل وجود اسید اولئیک و اسید لینولئیک به ساقه موها چربی طبیعی بخشیده و از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. همانطور که می‌دانید موی خشک مستعد انواع عارضه‌ها و آسیب‌ها می‌باشد. بنابراین آبرسان بودن آرگان مزیت حفظ ساقه مو از موخوره یا شکنندگی را نیز به دنبال دارد.همچنین وجود ویتامین E در این روغن، به ساقه مو درخشندگی بخشیده و بافت صاف و یکدستی به آن می‌دهد.

روش استفاده:

برای اینکه بیشترین نفع را از این روغن به عنوان آبرسان ساقه مو ببرید، بهتر است این اقدامات را انجام دهید.

  1. پس از استحمام موهای خود را با حوله تمیز خشک کنید. خشک کردن موها باید در حدی باشد که آب موها گرفته شده و رطوبت آن باقی بماند.
  2. سپس چند قطره روغن آرگان را در کف دست خود قرار داده و دست‌هایتان را به هم بمالید.
  3. در این مرحله ساقه موها را با کف دست‌ها و از بالا به پایین ماساژ داده تا ساقه تک تک موهایتان به این روغن آغشته شوند.
  4. این کار را هر بار پس از استحمام انجام دهید. بهتر است در هر هفته دو تا سه بار از روغن آرگان بر روی ساقه موهای خود استفاده کنید.

محافظت از مو در مقابل عوامل آسیب زننده

وجود اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک در این روغن باعث ایجاد یک لایه محافظتی بر روی ساقه مو می‌شود. این لایه از بروز آسیب‌هایی مانند و شکستگی موها جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از رنگ موها و انواع مواد شوینده و البته وسایل حرارتی آرایش مو، نمی‌تواند موی پوشیده شده از این لایه محافظتی را مورد آسیب قرار دهد. البته یکی دیگر از عوامل آسیب‌زننده به موها، نور آفتاب است. این نوع آسیب نیز با وجود روغن آرگان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

روش استفاده:

  1. برای اینکه آسیب‌های ناشی از استعمال رنگ موهای شیمیایی به حداقل میزان ممکن برسد، بهتر است پس از انجام فرآیند رنگ کردن موها، از روغن‌ تراپی آرگان بهره ببرید.
  2. در این روش باید پس از شستشوی موها و گرفتن رطوبت آن، این روغن را به صورت مداوم بر روی ساقه موهایتان ماساژ بدهید.

How to use emollient oil for skin

لوسیون ترمیم کننده موی آسیب‌دیده

بدون شک روغن‌ پارچهتراپی از طریق روغن‌های گیاهی مانند آرگان، یک روش مؤثر در ترمیم بافت از دست رفته  و  است. این ماده با وجود انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها به خوبی موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند.ساقه موهای آسیب دیده نازک و خشک شده، حالت وزی به خود گرفته و به شدت مستعد موخوره و قطع شدن هستند. آرگان به عنوان یکی از بهترین روغن ها برای مو، به خوبی از پس تقویت ساقه مو برمی‌آید و به این ترتیب سلامت موها را برمی‌گرداند.

روش استفاده:

  1. بسته به بلندی موهای خود، هشت تا ده قطره از روغن خالص آرگان را با کف دست‌های خود بر روی ساقه موها ماساژ دهید.
  2. ماساژ دادن ساقه مو با این روغن گیاهی را به مدت ده دقیقه ادامه دهید.
  3. ساقه موها را با استفاده از یک پارچه خشک و تمیز بپوشانید.
  4. یک شب تا صبح موها را به همین حالت باقی بگذارید و صبح روز بعد آن را شسته و خشک کنید.

حالت دهنده

اگر نمی‌خواهید حالت‌ دهنده‌های شیمیایی فقط با هدف زیبایی بخشیدن موقت به موها، سلامت آن را از بین ببرند، این روغن گیاهی را جایگزین آن‌ها کنید.

روش استفاده:

  1. یک تا دو قطره روغن را کف دست خود بمالید.
  2. کف دستتان را بر روی ساقه‌های خشک و تمیز موها بمالید.
  3. سعی کنید ساقه تمام موهایتان را به روغن آغشته کنید.
  4. حالا می‌توانید موها را آنطور که دوست دارید، حالت دهید.

روغن سبوس برنج

روغن سبوس برنج بکر بیز، روغنی است که از جوانه و سبوس داخلی برنج استخراج می‌شود. این روغن به دلیل طعم ملایم و خواص مفید برای سلامتی‌اش ارزشمند است.روغن سبوس برنج سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها است. این مواد به دلیل فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی شناخته شده‌اند. برخی از مزایای بالقوه روغن سبوس برنج عبارتند از:

فواید سلامتی:

  • کاهش کلسترول LDL (“بد”) و افزایش کلسترول HDL (“خوب”)
  • کاهش خطر بیماری قلبی
  • کاهش فشار خون
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش التهاب

فواید زیبایی:

  • مرطوب کردن پوست و مو
  • کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز
  • محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید
  • تقویت مو و ناخن

روغن سبوس برنج بکر بیز را می توان به صورت موضعی روی پوست و مو یا به صورت خوراکی مصرف کرد. هنگام استفاده موضعی، می توانید چند قطره روغن را روی ناحیه مورد نظر بمالید و به آرامی ماساژ دهید. همچنین می توانید روغن سبوس برنج را به شامپو، نرم کننده یا ماسک موی خود اضافه کنید.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای سلامت و زیبایی پوست

کاربرد روغن آرگان تنها به تقویت ساقه موها ختم نمی‌شود. این ماده طبیعی پوست را نیز به طور مؤثری تقویت کرده و به آن زیبایی و سلامتی می‌بخشد. مهم‌ترین کاربردهای این روغن بر روی پوست عبارتند از:

نرم‌کننده پوست

خوبی این روغن به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست این است، که پس از استعمال فوراً جذب پوست می‌شود.

روش استفاده:

  1. پوست صورت و گردن خود را با یک پاک کننده طبیعی از وجود هر نوع مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنید.
  2. مقداری از نمونه خالص این روغن را در کف دست‌های خود بمالید.
  1. حالا با کف دست آغشته به روغن پوست صورت و گردن خود را به صورت دورانی و خیلی آرام ماساژ دهید.

ضد چروک

روش استفاده:

  1. چند قطره روغن را بر روی ناحیه دور چشم خود اسپری کنید.
  2. با انگشتان خود روغن را تا تیغه بینی بکشانید.
  3. سپس با نوک انگشتان خود خیلی آرام بر روی ناحیه دور چشم ضربه بزنید تا روغن به خوبی جذب پوست شود.

تونر پوست

روغن درمانی بی‌شک یکی از روش‌های مؤثر در تقویت پوست است. آرگان نیز در نوع خود از بهترین روغن‌ها برای پوست محسوب می‌شود. این ماده از پیری، لکه‌های پوستی، آکنه و آسیب‌های ناشی از اشعه‌های خورشید جلوگیری می‌کند. به این ترتیب نتیجه استفاده مداوم از این روغن، پوستی صاف و با رنگ یکنواخت است.

روش استفاده:

  1. یک فنجان را پر از آب جوش کنید.
  2. یک عدد تی‌بگ چای سبز را درون فنجان قرار داده و اجازه دهید هفت تا ده دقیقه به همان حالت باقی بماند.
  3. تی‌بگ را خارج کرده و دو تا چهار قطره روغن آرگان به آن اضافه کنید.
  4. این ترکیب را صبح و شب پس از شست‌وشوی پوست صورت، بر روی آن اسپری کنید.
  5. پس از آن از یک مرطوب کننده طبیعی بر روی پوست استفاده کنید.

نکته حیاتی استفاده از آیا شما هم انواع محصولات شیمیایی را برای نرم کردن پوست خود امتحان کرده‌اید، و با این وجود احساس ناخوشایند خشکی و خستگی پوست رهایتان نمی‌کند؟ اگر اینطور است زمان آن رسیده که درمان‌های طبیعی خشکی و خشن بودن پوست را به برنامه روزانه مراقبت از پوستتان اضافه کنید. اما پیش از اینکه روش‌های طبیعی نرم‌ کردن پوست را به شما آموزش بدهیم، بهتر نیست بدانید چرا پوستتان خشک و خشن می‌شود؟

عامل خشک و خشن شدن پوست چیست؟

پوست به خودی خود و در شرایط ایده‌آل تعادلی بین سلول‌های چربی و آب برقرار می‌کند. اما تحت شرایط مختلف، این تعادل از بین می‌رود. عوامل زیادی باعث به هم خوردن تعادل چربی و آب و از بین رفتن نرمی و لطافت پوست می‌شوند. مهم‌ترین این عوامل عبارتند از:

  • ژنتیک
  • سبک زندگی پر استرس
  • بالا رفتن سن
  • برنامه غذایی نامناسب
  • عدم آبرسانی مداوم به پوست
  • تجمع سلول‌های مرده پوست، باکتری‌ها و میکروب‌ها بر روی لایه سطحی آن
  • شرایط آب و هوایی و دمای محیط
  • تا دیر وقت بیدار ماندن و عدم خواب کافی
  • سیگار کشیدن
  • مصرف مشروبات الکلی
  • اختلالات پوستی مانند اگزما و کراتوز پیلاریس

نرم کردن پوست چه نقشی در سلامت و زیبایی آن دارد؟

اگر فکر می‌کنید احساس ناخوشایندی که در پوست خود دارید، تنها نکته منفی این عارضه است، اشتباه می‌کنید. پوست خشک مستعد بروز انواع اختلالات است. به علاوه نشانه‌های پیری مانند چین و چروک دراین نوع پوست زودتر از دیگر انواع پوستی بروز پیدا می‌کند.پوست خشک مستعد اگزما است و خیلی زود خاصیت الاستین خود را از دست می‌دهد.به علاوه پوست خشک در مقابل شرایط نامساعد آب و هوایی آسیب پذیرتر است. از طرفی مستعد بروز انواع اختلالات تحت تأثیر مواد و روش‌های آرایش می‌باشد.

چرا روغن تراپی بهترین روش برای نرم کردن پوست است؟

پاسخ این سؤال خیلی ساده است.  نقش مهمی در تنظیم چربی از دست رفته پوست خشک دارد. به این ترتیب با استفاده مدام و منظم بعضی از روغن‌های طبیعی، می‌توان تعادل میان سلول‌های چربی و آب از دست رفته پوست را به آن برگرداند.از طرفی روغن تراپی یک روش طبیعی و کاملاً بی‌ضرر است. هر محصول شیمیایی ضررهای خاص خودش را به دنبال دارد. پس درست است که اثرگذاری محصولات نرم‌کننده غیرطبیعی فوراً اتفاق می‌افتد، اما عوارض آن نیز کمی بعد بروز پیدا می‌کند.پس کافی است که در به کارگیری محصولات طبیعی اندکی مداومت و نظم به خرج دهید، به این ترتیب نتایج قابل توجهی از این نوع درمان به دست خواهید آورد.

روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا دکتر بیز یک روغن طبیعی و خالص است که از مغزهای آجیل ماکادمیا به دست می آید. این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که فواید زیادی برای پوست و مو دارد.

برخی از مزایای روغن ماکادمیا دکتر بیز عبارتند از:

  • مرطوب کننده پوست و مو
  • کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز
  • محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید
  • تقویت مو و ناخن
  • کاهش التهاب

روغن ماکادمیا دکتر بیز برای انواع پوست و مو مناسب است. می توان از آن به صورت موضعی روی پوست و مو یا به صورت خوراکی مصرف کرد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا