مجله ورزشی

با ونگر درباره یورو ۲۰۲۴، آلمان، هری کین و جام جهانی باشگاه‌ها

مرد فرانسوی به ارزیابی‌اش از یورو ۲۰۲۴، شرایط آلمان و درخشش هری کین در بایرن مونیخ پرداخت و از ایده برگزاری جام جهانی با ۳۲ تیم دفاع کرد.

به گزارش مجله رز و به نقل از اسپورت بازر، آرسن ونگر ۷۴ ساله، چهار سال است که برای فدراسیون جهانی فوتبال فیفا به عنوان مدیر توسعه کار می کند. او بیش از دو دهه در آرسنال (۱۹۹۶ تا ۲۰۱۸) کار کرد و در این تیم به یک اسطوره تبدیل شد.

آقای ونگر، نظرتان درباره گروه‌های یورو ۲۰۲۴ در تابستان چیست؟

من گروه فرانسه با هلند و اتریش را بسیار جذاب می‌دانم. گروه اسپانیا، ایتالیا، کرواسی و آلبانی نیز بیش از حد سخت است. من به ویژه مشتاق بازی افتتاحیه آلمان و اسکاتلند در مونیخ هستم زیرا جو فوق العاده‌ای در این رقابت‌ها خواهیم داشت.

به نظر شما تیم یولیان ناگلزمان در مسابقات یورو چه عملکردی می‌تواند داشته باشد؟

الان پیش‌بینی دشوار است چون تا شش ماه آینده اتفاقات زیادی می‌تواند بیفتد اما لزوما نباید این تیم را با نتایج اخیر قضاوت کرد. شاید برای آلمان خوب باشد که آنها نتایج ضعیفی کسب کردند چون فشار از روی تیم برداشته می‌شود و این به سود ژرمن‌ها در یورو است.  همانطور که گفتم پیش‌بینی سخت است اما میزبانی آلمان می‌تواند دستاوردهای زیادی برای این تیم داشته باشد. پیروزی در بازی اول برای به دست آوردن اعتماد به نفس مهم خواهد بود و از الان نمی‌شود درباره آلمان قضاوت داشت.

امروز چه تیمی را به عنوان مدعی قهرمانی یورو می‌بینید؟

فرانسه به لطف حضورش در فینال جام جهانی، به وضوح یکی از شانس‌های اول قهرمانی است. آنها در مرحله انتخابی یورو نیز خیلی خوب بازی کردند. در کنار فرانسه، من انگلیس را هم تیم خوبی می‌بینم که بالغ‌تر از همیشه به نظر می رسد. گرت ساوت‌گیت چندین سال است که بازیکنان ثابتی دارد و  شکست دادن تیمش دشوار خواهد بود. در نهایت، پرتغال را هم مدعی قهرمانی می‌بینم. پرتغال تیمی بسیار بااستعداد و با تجربه است.

از درخشش هری کین در بایرن مونیخ شگفت‌زده شده‌اید؟

رفتن به بوندسلیگا برای بازیکنی که در کشورش شرایط خوبی داشت اصلا آسان نبود اما او این چالش جدید را می خواست تجربه کند. هری کین بلافاصله توانست خودش را در تیم جدیدش اثبات کند. او آزادی عمل خوبی در بایرن دارد و من از نحوه حرکت او در زمین و نحوه عملکردش خوشم می آید. او دونده بسیار قدری است و در بایرن پیشرفت کرده است.  بایرن مونیخ با او می‌تواند در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا، قهرمان شود. 

چرا طرفدار رقابتی مانند جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۵ با ۳۲ شرکت کننده هستید؟

من معتقدم دو نیروی مهم در فوتبال، تیم های ملی و باشگاهی هستند. از این نظر منطقی است که باشگاه‌ها و فیفا بخواهند جام جهانی باشگاه‌ها را برگزار کنند که از نظر فرمت با جام جهانی قابل مقایسه باشد. هدف اصلی، توسعه بیشتر فوتبال در سطح جهانی است. جام جهانی باشگاه‌ها بار دیگر به بازیکنان فرصت رقابت در بالاترین سطح را می‌دهد. من خوشبین هستم که هواداران هم از این رقابت‌ها استقبال کنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا