مجله هنر و فرهنگ

تیر خلاص کلاه سبزهای ارتش به فرقان

طبق گزارش شفافپیروزی شکست انقلاب اسلامی و گروه دولت پهلوی به رهبری وی و ظهور نقاط مختلف کشور سلیقه های متفاوت و متضاد است. پیش از سال 1981 و سپس قانونی در مورد فعالیت حزب صادر کرده بود که گروهها و جنبشهای مختلف فورقان برای آزادی و گروههای مارکسیستی گرا مانند مجاهدین خلق را فعال می کند. از طرف دیگر ، در این زمان ، جمهوری اسلامی عشق ، و روحانیت در تهران با حزب انجمن مردم مسلمان و غیره می جنگند. آنها شکل گرفته اند.

در این زمان ، سیستم نوظهور جمهوری اسلامی ایران ، این گروه سهم پیروزی انقلاب را به نوعی برای شرکت در انقلاب دعوت کرده اند.

اکنون در آستانه سالگرد ترور شرکت “مرتضی مطهری” استاد “فرقان” هستیم. ما پیشینه شکل گیری این گروه از ضد روحانیت و سرنوشت برخی از اعضای آن ، از جمله دادگاه رهبر این گروه را بررسی خواهیم کرد.

سرنوشت چوپان آزاد اول

دانشجویی به نام “گودرز اکبر” و رهبر گروه ، که به زودی به عنوان “غارها” شناخته می شدند ، سپس نام خود را از سوره فرقان مرتضی مطهری گرفته تا سید علی خامنه ای و اکبر هاشمی رفسنجانی دکتر مفتح در عراق و مهدی گرفتند. امپراتور محمدولی قاری.

از این واقعیت که نام این گروه به والی ، اکبر ، اختصاص یافته است ، در گودرز فروق آنها تشکیل شده اند. گروهی که آشکارا با مخالفان مخالفت کردند و به همان اندازه بدن را برداشتند. گودرز از لرستان ، روستای دوزان ، روستای نزدیک الیگودرز ، و در جایی بین خمینی الیگودرزود قرار خواهد گرفت. “کشیش های آزاد”. هر فرزندی متولد سال 1338 است ، اما تأیید می کند که تاریخی 1335 را محتمل می دانند.

یا در سال 1951 ، در سال 1952 ، و به عنوان نقشه ریزترین حوزه های علمیه تنظیم شد و با خوانسار نمایش خاصی برگزار شد. وی یک سال ماند و مدتی در مدرسه مدرسه قم و تهران در چلستون شیخ عبدالحسین و سپس حج ماند ، هنگامی که در سال 1956 این ورزش را ترک کرد. علاوه بر مطالعه واقعیت جدید و رودس تا 11 درجه. گودرز مجتهدی می خواست در مدرسه دانش آموز شود. مجتهدی این را نمی پذیرد: “وقتی دانش آموز گودرز که چهره ای زشت دیده بود و به دلیل اینکه روشنگری شده اند ، گفت: این فایده ای نداشت. و دانش آموزی خوبی ساخت.”

اکبر گودرز

در این باره ، عزت شاهی ، قهرمان جدید و قابل توجه مسلمانان خواستار حمایت از “زندگی خصوصی کم پشت و کمی ناامید شدند. در جوانی ، آن را برطرف كند ، و او نیز در همان مرگ وارد می شود ، اما اجازه دهید كسى را قبول نكند كه قم ، مسجد بزرگ تهران باشد ، اما نتوانسته تحصیل كند. و آنها شب را دروغ نمی گویند. اما این برای مدت طولانی نیست ، زیرا می توان آن را اخراج کرد. سپس ، بعد از چند روز به مدرسه بروید ، شیخ عبدالحسین ، توماس (د فیبریلس ترکیه) و اخراج شد. پس از شروع مسجد غبا مفتح.

از میان اینها موجودات خاصی در آن وجود دارد ، که ما ممکن است با این ناسازگار باشیم ، غرور است ، و او فورقان اورکی را بدون عارف تنظیم کرد. در سال 1977 تفسیر کلاسهای متنوعی توسط تهران گودرز (نازی آباد ، سلسبیله ، قلهک ، جوادیه و خزانه) و قدرت تجدید شده جلسات پشتیبانی می شود. البته برخی از این جلسات در خانه های افراد علاقمند به جو آن سال ها برگزار می شود.

همایش گودرز که در مساجد برگزار شد ، قرآنی در مسجد الهادی شوشا در مسجد خیابان فاطمیه خزانه رضوان اتابک و مسجد و مسجد شیخ هادی و مسجد خمسه قلهک برگزار شد. مسجد اعظم علی (که در آن خودکشی است) در مسجد بزرگ ، جایی که کتابخانه در آن واقع شده است ، و هزینه سفر یک جوان ، که یکی از مردم بود ، به گروه فروغانیان پیوست.

کشتن شهید مطهری

علامه مرتضی مطهری ، چهره برجسته اسلامی و رئیس شورای انقلاب ، در حوالی ساعت 11 عصر سه‌شنبه ، 3 مه 1979 در اعضای گروه فرقان به ضرب گلوله کشته می شود. بعد از اقدامات تروریستی ، شهید مطهری بیمارستان تارف را منتقل کرد.

خلاصه اینکه ، در این روز اردیبهشت ، در شهادت وی به دلیل عظمت جراحات وارده ، 3 ، سال 1979 را کامل کرد. نیک حمید و علی وفا بصیری قاضی زاده از جمله آنها ترور شهید مرتضی مطهری است.

شناسایی و از بین بردن Forqan

پس از گروه های مهم قاتلان Forqan ، مقامات دولتی تصمیم به نگه داشتن اعضای آن گرفتند. سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و کمیته های انقلاب اسلامی و کلینیک اسلامی ، سپاه اطلاعات و تعدادی از کلاه های سبز ارتش را که تحت فرمان شهدای صیاد شیرازی بودند ، برگزار می کنند و تلاش کردند تا زباله ها و گروه فرقان را نگه دارند. کار شبانه مطالعه را آغاز کرده و در خانه 15 نفر مصادره شده است.

در خانه ای که اکبر گودرز را در میدان Enghelab و متعاقباً ساختمان سازندگی مخفی کرده بودم. (دهکده اخوان شماره 23 ، جمال الزاده ، یک بازداشت اکبر گودرز برای 9 ژانویه 1958 انجام شد) و نتوانست.

و سرانجام ، آنها به جمع نیروهای ارتش از دو بخش سبز جمع شدند “حمید جاره” و “ژاپن اکبر” بنابراین آنها از پله ها ، به بالای ساختمان های خود و پایین اتاق رفتند. و او غش کرد و آهی کشید ، با یافتن گودرز ، یک عادل را به داخل اتاق خود ، اکبر گودرز انداخت.

خلاصه روند عدالت برای سه عضو Forqan

عبدالمجید معادی خواه بر روی سر و اندام فروغان سه روز در این گروه قرار دارد و رهبر این گروه به اعدام محکوم شد. “صلح عسگری عباس” نفر دوم سازمان Forqan ، “علی حاتمی” و اکبر گودرز ، توضیح می دهد: به سمت مؤثرتر ، زیرا بسیاری از افراد به خط گودرز اکبر جذب می شوند که از نظر معنوی برای خوبی ، اما از نظر سازمانی بعد از اکبر واقع شده است. علی حاتمی معلمی بود که در مسجد قلهک کار می کرد و درگیری ها از طرفین حمایت می کرد .گودرز نه تاریک بود و نه نور اکبر عسگری ابوت.

گفتگوی عسگری با تشکیل آبوت پس از دستگیری ، مادیخا گفت: “وی گفت اگر من در دهانم گیر افتادم ، و آن را به اشتراک نگذارید ، و از اکبر سؤال کنید”. گفت مشکلی نیست. وقتی می آیید و به او می گویید شرکت کند. اینجاست که مکالمه ما شروع شد. نمی دانم هر کدام از اینها چیست. او نمی توانست باور کند که با کسی صحبت می کنند. حتی اعضای گروه از Forqan غافلگیر شدند.

آغاز روند پشیمانی اعضای فروزان

این روند “توبه” و داوری با برگ طلا بود. از آنجا که بازسازی آن دشوار است ، که اکنون این ویژگی را دارد. گروه هایی که قلب این مجموعه را زیبا می نامند.

روند توبه حدود دو ماه طول کشید. در حقیقت ، فقط با توجه به این پرونده. علاوه بر آن مورد ، شهرت. بعداً به درخواست من رسیدم

اگر او رفت همه مکالمات اعدام شده اند ، بلافاصله باعث شد بسیاری به سمت عسگری متاسف شوند و ترک شدند. شما می دانید که من تکرار می کنم که انتظار طلا و برگ قوه قضائیه چیست؟ این گروه از گروهی است که تعداد اعدام های فرقان از تعداد افراد کشته شده محدودتر است.

برای فارقانیان غیرممکن است. برای دیدار با آنها از او پرسیده شد که آیا شما قادر به صحبت هستید. به او چه کسی گفت ، من او هستم که به این ترتیب او گفت ، تا وقتی که این را گفت ، کسی که به این حرف می زند ، من را باور نمی کند. UNEXPECTED در نظر گرفته خواهد شد. من به یاد دارم که به طرف کمال یاسین ، از سلول یک نفرم گذشت ، من امروز هستم.

چند کمال یاسین خودش. کمال عباس سلول. و پس از او و از او پرسید: “نه او واقعاً اشتباه کرد؟” او گفت: “متأسفانه من اشتباه کردم.” عباس سهواً کمال یاسین عسگری را محکم گرفت ، من باور ندارم که این صحنه خیلی سخت است و برای من بسیار مفید است. و آنها دخالتی نمی کنند. این با این حال ، فریاد توبه با اعمال آنهاست. و نه تنها در مورد مرگ خود او ، تنها چیزی که اشتباه است.

دادگاه به خودی خود یک تاریخچه دارد. در آنجا حکم گودرز در مورد اکبر علی حاتمی صادر شده است. علی حاتمی من شبیه شمشیر دو لبه بود. من ، با این حال ، او بسیار زیاد دریافت کرده است ، به گونه ای که داوری او فرا رسیده است.

در تمام زندگی ، به هیچ وجه وارد گودرز نشوید

گودرز در جلسه دادگاه با او صحبت كرد. با این حال شما به هیچ وجه قادر نخواهید بود. شعارهای حقوقی ضد روحانی شعار می دادند. که از این نیست. او پرخاشگر بود. و سر گناه را بخوانید. و جوانان این کار را می کنند. من می دانستم که او در سکوت شرطی که باید شکسته نشود زندگی نخواهد کرد ؛ زیرا آنها تلخ بودند. این هنوز برای من مرد رمز و راز است ، پر از نفرت است.

دوباره:

1. اوضاع ، احزاب و نیروهای سیاسی در انقلاب اسلامی ایران و تحولات (از سطل آشغال در دولت موقت برای حذف صدر)

2. او مطهری را از ملت ایران گرفت؟ رئوسول جعفریان؛ از کتاب “جریانهای سیاسی برای دکترین ایران ، از 20 تا 57”
3 بررسی ضبط در گروه Forqan – فتاح غلامی – وب سایت بازتاب

4- عزت شاهی در نقاشی ، محسن کاظمی ، ادبیات وظیفه ادبیات انقلاب ، مرکز هنری سازمان تبلیغات رومی

5 و بازداشت محاکمه گروهی Forqan ، علی کردی

6. م. حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در مقابل. 2 ، ص. 285

7. مکالمه با عبدالمجید معادیخواه ، قاضی فروق علت رهبر گروه ، موسسه علوم انسانی و تغییر فرهنگ در جهان ، 2008

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا