مجله اجتماعی

باید به خانه‌داری به عنوان یک شغل نگاه کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری مجله رز، سید امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی در برنامه گفت‌وگوی ویژه‌ خبری به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به جز صدا و سیما جایی برای گفت‌وگو نداریم، وضعیت مالی خوب نیست برای اینجور کارها  برای همین  بیشتر  به سکوهای رایگانی که در اختیارمان قرار می‌گیرد بسنده کردیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: خانم‌ها بعد از انقلاب خیلی رشد کردند و نرخ باسوادی به ۹۳ درصد رسیده و نرخ تحصیلات دانشگاهی از ۴ درصد به پنجاه درصد رسید اما نرخ مشارکت اقتصادی ۱۵ درصد است. 

وی گفت: ما باید عنوان شغل حتما به خانه‌داری نگاه کنیم و باید محسابه کنیم و از خانم خانه دار پشیتیانی کنیم و ظرفیت مشارکت اقتصادی را ایجاد کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه متاسفانه الان ۱۱ تا ۱۳  میلیون جوان در سن ازدواج داریم که امکان ازدواج به راحتی برای انها فراهم نیست، گفت: دولت وظیفه دارد تسهیلاتی فراهم کند برای اینکه این ازدواج انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: افتادن ازدواج ناشی از مسائل مختلفی مانند تحصیلات طولانی، موضوع سربازی، مسکن، شغل و جهیزیه است و با توجه به اینکه طبقه متوسط در کشور  ما گسترده است باید این بسته به طور کامل حل شود. یک طرحی را به صورت بسته تشویقی اعتباری دیدیم تحت عنوان کارت خانواده جوان ایرانی که هر زوج جوانی که ازدواج کردند یک میلیارد تومان قرض الحسنه به آنها اعطا می‌کنیم که می‌اوانند برای امور مختلف از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: ناترازی بانک ها ناشی از صاحبان سرمایه است که سهام را افزایش نمیدهند و از محل پول مردم تسهیلات پرداخت میکنند و دیگری تسهیلاتی است که به زیر مجموعه ها میدهند، الان ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار ازدواج در سال داریم اما با اصلاح سیاست‌های بانکی منابع برای ۱.۵ میلیون ازدواج در سال هم داریم.

در حال تکمیل…

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا