اقتصادیکسب و کار محلی

راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته (هارد بنفش)

استفاده از دوربین های مداربسته برای افزایش ایمنی در هر کسب و کاری ضرورت دارد. استفاده از دوربین های مداربسته صرفا برای افزایش ایمنی نیست و می توان از آن برای نظارت بر دفتر کار و کارمندان نیز استفاده کرد. دوربین مداربسته از هر نوعی که باشد، به یک هارد نیاز دارد تا اطلاعات را ذخیره و نگهداری کند. درصورتی که به دنبال یک هارد مناسب برای دوربین مداربسته خود هستید، درادامه این مقاله با راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته همراه ما باشید.

راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته

هارد یک وسیله برای ذخیره سازی اطلاعات است؛ از هارد برای ذخیره سازی اطلاعاتی که دوربین‌ های مداربسته ضبط و ذخیره می کنند نیز استفاده می شود. هاردهایی که برای ذخیره سازی اطلاعات دوربین های مداربسته کارایی دارند، در مقایسه با هاردهایی که برای کامپیوتر استفاده می شوند، مقاومت بسیار بالاتری را دارند و دلیل این موضوع نیز این است که به صورت 24 ساعته فعال می باشند. همینطور از نظر ذخیره سازی و پاک کردن اطلاعات نیز مقاومتر هستند و این فرآیند آسیبی به این هاردها نمی زند.

برای دوربین های مداربسته، انتخاب های متعددی برای هارد وجود دارد. انتخاب یک هارد مناسب از میان انواع هاردها کمی سخت به نظر می رسد، اما در نظر داشته باشید که بیشتر متخصصان و نصاب های دوربین مداربسته، استفاده از هارد بنفش را برای دوربین های مداربسته مناسب تر می دانند. هاردی که برای دوربین مداربسته انتخاب می شود، باید توانایی پردازش ویدئوهای ضبط شده را داشته باشد و با مشکل پرش اطلاعاتی همراه نشود.

اگر قصد خرید هارد دوربین مداربسته دارید، در ادامه به نکاتی که در راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته اشاره کرده‌ ایم، توجه داشته باشید. یک هارد مناسب برای استفاده در سیستم نظارتی و دوربین مداربسته، باید دارای ویژگی های زیر باشد:

کارکرد دائمی

یکی از اصلی ترین مشخصاتی که باید هارد دوربین مداربسته از آن برخوردار باشد، قابلیت کارکرد دائمی است. هاردهای دوربین مداربسته اجازه خاموشی ندارند و باید به صورت دائمی کار کنند و روشن بمانند. در راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته لازم است به این نکته اشاره کنیم که هاردهای بنفش برند وسترن دیجیتال از این ویژگی برخوردار هستند و ضمن کارکرد دائمی، طول عمر بالایی نیز دارند.

پردازش در لحظه

دوربین های مداربسته، در هر لحظه تصاویر را ضبط می کنند و برای هارد ارسال می کنند. روند ضبط تصاویر و ارسال آن برای هارد در تمامی ساعات شبانه روز ادامه دار است. هارد باید تصاویر جدید را دریافت کند و آن ها را ذخیره نماید و سپس به صورت همزمان هر تصویری که دریافت می کند را پردازش نماید. هارد دیسک هایی که دارای سرعت چرخش دیسک بین 5400 الی 7200 هستند، برای دوربین های مداربسته انتخاب بهتری می باشند.

امکان بازیابی اطلاعات از دست رفته

اتفاقات مختلفی منجر به پاک شدن اطلاعات ذخیره شده از روی هارد می شود و نیاز است که بازگردانی شوند. بنابراین از مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب و خرید هارد دوربین مداربسته به آن توجه داشته باشید، امکان بازیابی هارد است. به طوری که بتوان اطلاعات پاک شده را خیلی راحت بازیابی کرد.

حافظه هارد دوربین مداربسته

هارد دوربین مداربسته باید دارای فضای کافی جهت ذخیره سازی اطلاعات باشد. به طوری که بتواند تمامی اطلاعات را ذخیره سازی کند. برای انتخاب یک هارد با ظرفیت مناسب، بهتر است به تعداد دوربین های مداربسته، رزولوشن تصاویر، مدت زمان مورد نیاز برای ضبط تصاویر و … توجه داشته باشید.

توجه به نوع هارد دوربین مداربسته

هارد دوربین مداربسته در دو نوع شامل هارد دیسک سخت (HDD) و هارد دیسک جامد (SSD) وجود دارد. هاردهای SSD به دلیل برخورداری از سرعت بالا و پایداری بیشتر، برای استفاده در سیستم های مداربسته با حجم کمتر گزینه ای کاربردی تر هستند.

بررسی سرعت هارد

در ادامه بررسی بهترین هارد برای دوربین مداربسته اشاره کنیم که باید به سرعت هارد نیز توجه داشته باشید. هاردهایی که دارای سرعت 7200 دور در دقیقه هستند، انتخاب مناسب تری برای سیستم های مداربسته می باشند.

با توجه به تمامی نکاتی که آوردیم، توصیه می کنیم به سراغ تهیه هاردهایی برای دوربین مداربسته خود بروید که از برندهای معتبر و باکیفیت تولید شده اند و برای استفاده در سیستم نظارتی، کارکرد مناسبی را دارند.

خرید بهترین هارد دوربین مداربسته

در ادامه راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته باید اشاره کنیم که بهترین انتخابی که می توانید به عنوان هارد دوربین مداربسته داشته باشید، هارد بنفش  (WESTERN-DIGITAL)است. این هارد به صورت اختصاصی توسط برند وسترن دیجیتال برای استفاده در دستگاه ضبط دوربین مداربسته طراحی و تولید شده است.

هارد دوربین مداربسته در ظرفیت های 1 الی 6 ترابایتی به بازار عرضه می شود و می توانید از آن به صورت 24 ساعته و بدون هیچگونه نقصی استفاده کنید.

ویژگی های هارد بنفش مخصوص دوربین مداربسته

در صورتی که اقدام به خرید هارد دوربین مداربسته شامل هارد بنفش وسترن دیجیتال نمایید، می توانید تمامی ویدیوهایی که نیاز است را بر روی این هاردها ذخیره کنید. هارد بنفش برند وسترن دیجیتال، دارای ویژگی های زیر است:

  • از هارد بنفش وسترن دیجیتال می توان بر روی انواع DVR و NVRاستفاده کرد.
  • این نوع هارد دارای کارکرد 24 ساعته است. البته با توجه به طراحی خاصی که دارد، کار کردن دائمی آسیبی به آن نمی زند و این هاردها دارای طول عمر بالایی هستند.
  • هارد بنفش وسترن دیجیتال، دارای سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه می باشد.
  • این هارد از برند وسترن دیجیتال از تعداد زیادی دوربین مداربسته پشتیبانی می‌ کند.
  • هارد بنفش وسترن دیجیتال در برابر دمای بالا، مقاومت بسیار زیادی را دارد و می تواند دمای بسیار بالایی را تحمل کند.
  • با توجه به اینکه در تولید این دسته از هاردها از فناوری هوشمند استفاده شده است، سرعت جستجو و مصرف برق در آن ها بهینه سازی شده است.
  • در صورت خرید هارد دوربین مداربسته از نوع هارد بنفش برند وسترن دیجیتال، تعداد فریم های از دست رفته در حین ضبط تصاویر صفر خواهد بود. به طوری که با این هارد هیچ فریمی از دست نمی رود.

سخن آخر

یک سیستم نظارتی متشکل از تعداد زیادی دوربین است که این دوربین ها فاقد حافظه داخلی هستند و امکان ضبط با استفاده از آن ها وجود ندارد. این دوربین ها به واسطه یک کابل به دستگاه هایی از جمله NVR  متصل هستند تا اینگونه تصاویر بر روی یک هارد ذخیره شود. بنابراین در صورتی که دوربین مداربسته هارد نداشته باشد، عملیات ضبط و آرشیو با مشکل مواجه می شود.

مشکل آنجاست که عملکرد، طول عمر و دوام همه هارد دیسک‌ های بازار برای دوربین‌های مدار بسته یکسان نیست و باید بدانید چگونه بهترین هارد دیسک برای دوربین مدار بسته را انتخاب کنید.

در این مقاله راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته را برای شما عزیزان ارائه کردیم. هارد بنفش از برند Western Digital انتخاب مناسبی برای دوربین مداربسته می باشد. امیدواریم مطالعه این مقاله راهنمای مناسبی برای شما باشد تا بتوانید بهترین هارد دوربین مداربسته را تهیه کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا