کسب و کار محلیمجله علمی و پزشکی

چه هاردی برای دوربین مداربسته مناسب است (معرفی هارد بنفش)

برای ضبط و ذخیره کردن تصاویر دوربین مداربسته نیاز به استفاده از یک یا چند هارد می باشد و با توجه به اینکه دوربین های مداربسته معمولا به صورت 24 ساعته روشن هستند تا وقایع را با دقیق ترین جزئیات ثبت کنند، از این رو باید در انتخاب هارد برای آن چند مورد را مد نظر قرار داد. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که چه هاردی برای دوربین مداربسته مناسب است و چه ویژگی هایی باید داشته باشد. لطفا با ما همراه شوید.

چه هاردی برای دوربین مداربسته مناسب است؟

هاردها انواع مختلفی دارند و خیلی از کسانی که سیستم نظارتی را در محل زندگی یا محل کار خود نصب کرده اند، فکر می کنند که می توانند از یک هارد معمولی هم برای دوربین های مداربسته شان استفاده کنند. اما اینطور نیست زیرا هارد دیسک ها از نظر عملکرد و کاربردی که دارند متفاوت هستند و از هارد دیسک های معمولی برای تعداد ساعات محدودی می توان استفاده کرد.

هارد هایی که به منظور استفاده در دوربین مداربسته ساخته و تولید می شوند، دارای یک بخش اصلی برای ذخیره سازی دیجیتالی ویدئوها می باشند و امکان کار کردن در 24 ساعت هر 7 روز هفته را دارند.

بر اساس همین نیاز، هارد بنفش برای استفاده در دوربین های مداربسته ساخته می شود. این هارد قادر است به صورت شبانه روزی تصاویر با کیفیتی را ذخیره سازی کند.

نکات خرید هارد دوربین مداربسته

خرید هارد دوربین مداربسته باید به دقت انجام شود. پیش از آنکه بخواهید یک مدل هارد را برای دوربین مداربسته خود تهیه کنید، بهتر است به برخی نکات توجه داشته باشید. از جمله آنکه :

  • ظرفیت

اصلی ترین ویژگی در خرید هارد دوربین مداربسته، ظرفیت آن است و برای ذخیره سازی اطلاعات بیشتر باید هارد با ظرفیت بالاتری را تهیه کنید.

  • طول عمر و ماندگاری

طول عمر و ماندگاری هارد دیسک تنها با انتخاب یک برند شناخته شده و خرید از یک فروشگاه معتبر ممکن خواهد بود.

  • سرعت چرخش دیسک

سرعت چرخش دیسک به معنای سرعت هارد در پردازش اطلاعات است و هر چقدر که سرعت بیشتر باشد، عملکرد هارد نیز سریع تر خواهد بود. هارد دیسک با سرعت دوران بین 5400 تا 7200 دور در دقیقه، انتخاب مناسبی است.

  • سرعت جستجو

یک سرعت دیگر در هارد دوربین مداربسته، سرعت جستجو است. اطلاعات در یک بخش خاص از هارد ذخیره می شوند و پیدا کردن این اطلاعات بستگی به سرعت جستجوی هارد دارد که بر حسب میلی ثانیه هم مشخص می شود.

ظرفیت مناسب هارد دوربین مداربسته

برای خرید هارد دوربین مداربسته با ظرفیت مناسب، باید بعضی موارد بررسی شوند که در این بخش به آنها اشاره می کنیم :

  • فرمت فشرده‌ سازی : روش های فشرده سازی کمک می کنند که که با کمترین افت کیفیت، حجم فیلم های ضبط شده کاهش یابد. امروزه اکثر دستگاه های DVR و NVR از کدک های فرمت 264 که یکی از پیشرفته ترین فرمت های فشرده سازی تصاویر دوربین مداربسته هستند، برای این منظور استفاده می کنند.
  • رزولوشن ضبط : اگر رزولوشن تصاویر ثبت شده توسط دوربین بالا باشد، حجم اطلاعات هم بیشتر می شود و برای ضبط کردن این تصاویر به هاردی با ظرفیت بالاتر نیاز خواهد بود.
  • وجود حرکت در تصاویر : چنانچه در تصاویر ثبت شده توسط دوربین تغییرات سریع و مداوم وجود داشته باشند، منجر به افزایش حجم فیلم های ضبط شده می شوند و در نتیجه آن، هارد باید ظرفیت بالاتری در ذخیره سازی این حجم از فیلم ها را داشته باشد.
  • مدت زمان ضبط : اگر مدت زمان ضبط فیلم طولانی تر باشد، احتیاج به هاردی است که دارای ظرفیت بیشتری باشد.

معرفی هارد بنفش وسترن دیجیتال برای استفاده در دوربین مداربسته

وسترن دیجیتال از بزرگ ترین تولید کننده های هارد در بازار جهانی است که انواع مختلف هارد در رنگ های متفاوت طراحی می کند. هارد بنفش این شرکت، مخصوص سیستم های حفاظتی و دوربین های مداربسته طراحی شده است. با استفاده از این هارد و پس از جاگذاری آن در دستگاه DVR یا NVR، برای همیشه به تصاویر ضبط شده توسط دوربین دسترسی خواهید داشت.

مدل های هارد بنفش

هارد بنفش وسترن دیجیتال شامل دو مدل WD Purple و WD Purple NV می باشد که کاربردهای هر یک در موارد زیر است :

  • مدل WD Purple : برای استفاده در سیستم های نظارتی با حداکثر 32 دوربین مداربسته
  • مدل WD Purple NV : برای استفاده در سیستم های نظارتی با حداکثر 64 دوربین مداربسته

پس اگر سیستم نظارتی شما بیشتر از 32 دوربین مداربسته دارد، نیاز است که هارد بنفش وسترن دیجیتال WD Purple NV را تهیه کنید.

از ویژگی های هارد بنفش وسترن دیجیتال می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • هارد بنفش وسترن دیجیتال دارای تکنولوژی intelliPower می باشد که این تکنولوژی هنگامی که هارد فعالیت نمی کند، بازوی مکانیکی را از روی دیسک برمی دارد تا در اثر لرزش و تکان ها، مشکلی برای هارد پیش نیاید.
  • در هارد بنفش وسترن دیجیتال تکنولوژی IntelliSeek استفاده شده است که تکنولوژی کمک می کند که لرزش و ارتعاشات در بازوی مکانیکی به حداقل برسند.
  • هارد بنفش وسترن دیجیتال در ظرفیت های 1، 2، 3، 4، 6، 8، 10 و 12 ترابایت قابل خریداری است. هاردهایی که تا 6 ترابایت ظرفیت دارند، دارای 64 مگابایت کش می باشند و در ظرفیت 8 ترابایت، این مقدار 128 مگابایت می باشد.
  • هارد بنفش هم برای دوربین مداربسته آنالوگ و هم برای دوربین مداربسته تحت شبکه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
  • هارد بنفش با بسیاری از دوربین های مداربسته از جمله هایک ویژن، داهوا و … کاملا سازگار است.

مراحل نصب هارد بنفش برای دوربین مداربسته

هارد بنفش مخصوص دوربین مداربسته باید داخل دستگاه DVR یا NVR نصب شود بنابراین لازم است بدنه دستگاه باز شود. بعد از باز کردن دستگاه DVR یا NVR، بخشی به نام مادر برد را داخل آن می بینید که بر روی آن پورت های SATA قرار گرفته اند همچنین سیم های به رنگ قرمز، سیاه و زرد وجود دارند که این سیم ها باید به هارد وصل شوند.

همچنین مطالعه کنید: بهترین هارد برای DVR  (دوربین مداربسته)

در مراحل بعدی نصب هارد در دوربین مداربسته، باید یک سر کابل SATA را به برد دستگاه و سر دیگر آن به هارد متصل گردد. محل های اتصال بر روی برد و هارد قابل تشخیص می باشند و بعد از آنکه کابل ها را وصل کردید، یکبار چک کنید که درست وصل شده اند.

سوالات شما

  • چه هاردی برای دوربین مداربسته مناسب است؟

هارد بنفش مناسب ترین هارد دیسک برای سیستم های نظارتی است.

  • هارد بنفش چه ویژگی هایی دارد؟

هارد بنفش دارای ظرفیت های ذخیره سازی 1 تا 12 ترابایت می باشد و قادر است در تمامی روزهای هفته و به صورت شبانه روزی، تصاویر را ثبت و ضبط کند.

  • هارد بنفش کدام برند با کیفیت است؟

برای خرید هارد دوربین مداربسته، هارد بنفش وسترن دیجیال به شما معرفی می شود. شما می توانید این هارد را با گارانتی سازگار از فروشگاه اینترنتی سازگار(Shop.Sazgar.com) تهییه کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا