مجله اجتماعی

ضرورت ایجاد ۳۰ هزار خانه هلال در کشور

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر بر ضرورت احداث ۳۰ هزار خانه هلال تا پنج سال آینده تأکید کرد.

به گزارش مجله رز، یعقوب سلیمانی در جلسه شورای سیاست‌گذاری خانه‌های هلال گفت: خانه‌های هلال بر پایه الگوی حکمرانی شبکه‌ای مورد قبول دنیا بنا شده و ما تجربیات ارزشمند و مثبتی در حوزه مدیریت اجتماع‌محور که در خانه‌های هلال مدنظر گرفته شده است، داریم.

 وی با اشاره به این که خانه‌های هلال، از مردم و برای مردم است، ادامه داد: در این خانه‌هاست که برای اهالی محلی، برنامه‌های سازنده و برای آموزش همگانی ارائه می‌شود؛ بنابراین اهمیت دارد که توسعه کمی و کیفی خانه‎های هلال انجام و تا پنج سال آینده به ۳۰ هزار خانه، افزایش پیدا کند. خانه‌های هلال باید در همه مناطق کشور توسعه پیدا کند؛ اما اولویت ما، توسعه در مناطق محروم است.

 سلیمانی با اشاره به لزوم تشکیل تیم‌های امدادی در خانه‌های هلال گفت: با وجود تیم‌های امدادی محلی می‌توان اسکان اضطراری، حمایت‌های روانی محدود و عملیات جست‌وجو و آواربرداری سطحی را در زمان بحران انجام داد، تا زمانی که تیم‌های تخصصی امدادی به محل حادثه می‌رسند.

از زمان راه‌اندازی خانه‌های هلال، حدود هفت هزار خانه هلال در مناطق مختلف روستایی و محلات کم‌برخوردار شهری راه‎‌اندازی شده است؛ که در سال‌های اخیر با توجه به لزوم گسترش آموزش‌های امدادی اجتماع‌محور، ۳۰۰ هزار نفر از کلاس‌های آموزش امدادی هشت ساعته این جمعیت در خانه‌های هلال سراسر کشور، بهره‌مند شدند. در این مدت ۲۵۰۰ نفر از افراد تحصیل‌کرده عضو این خانه‌ها، آموزش‌های مربی‌گری دریافت کردند و آماده تدریس دوره‌های مذکور در خانه‌های هلال شدند. ۶۰۰ نفر از مسئولین خانه‌های هلال، تحت آموزش مبانی و روش‌های مدیریت اجتماع‌محور قرار گرفتند. در سال گذشته، ۶۰۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های بین‌المللی و بودجه‌های داخلی برای تجهیز ۳۴۰ خانه هلال برتر هزینه شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا