ماسک جوانه گندم برای جوش

در کشور ما از دوران باستان، جوانه‌ها و اهمیت استفاده از آن‌ها برای مردم مشخص شده بود. این موضوع به قدری اهمیت داشته که مردم ما استفاده از جوانه گندم را به عنوان یک آیین سنتی همواره در آغاز فصل بهار به شکل تهیه سمنو در سفره هفت سین لازم می‌دانستند.زمانی که گندم جوانه می‌زند، تغییر شکل داده، تغییرات شیمیایی که در دانه‌ها در حین جوانه‌زدن رخ می‌دهد باعث می‌شود املاح و ویتامین‌های آن افزایش یابد. به طور کلی در فرایند جوانه زدن ویتامین‌ها، املاح و پروتئین‌ها به مقدار زیادی افزایش می‌یابند.

خواص جوانه گندم و تاثیر آن در زیبایی

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پرارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین‌های گروه B است. ویتامین E امروزه به عنوان معجزه‌گر و اکسیر جوانی معرفی می‌شود. سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است. قیمت پودر جوانه گندم برای چاقی صورت را از سایت دکتر بیز مشاهده کنید.

به اعتقاد برخی از متخصصان پوست، مو و زیبایی، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و بدین منظور می‌توانید از ماسک جوانه گندم خانگی یا بازاری استفاده نمایید که موجب شادی و طراوت و روشنی پوست می‌شود.

بر اساس نظر اغلب پزشکان زیبایی، ۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم خام، در حدود ۱.۵ گرم چربی اشباع نشده، ۹ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر رژیمی، ۲ گرم قند را دارا بوده و فاقد کلسترول می‌باشد و میزان کالری آن در حدود ۶۰ است. جوانه گندم حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر می‌باشد.

جوانه گندم منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین های B می باشد. در واقع، ویتامین B1 یا تیامین، ویتامین B6 و فولات موجود در جوانه گندم  از انواع ویتامین‌های ضروری بدن هستند. ویتامین‌های گروه B برای سلامت قلب و عروق و مغز حیاتی می‌باشند.

جوانه گندم سرشار از ویتامین‌های E و C است. از همین‌ رو یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌‌رود و مصرف آن به صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه‌‌های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌‌کند.

در ادامه مختصری درباره خواص ماسک جوانه گندم خواهیم گفت و طرز تهیه ماسک جوانه گندم را به چند روش مختلف به شما آموزش می‌دهیم تا با استفاده از یک یا چند مورد از این ماسک‌های ساده، پوستی روشن، شفاف و بدون لک داشته باشید.

  1. طرز تهیه ماسک جوانه گندم برای شفافیت پوست

برای داشتن پوستی شفاف و با طراوت، ماسک جوانه گندم و ماست بسیار مفید است.

 

  1. ماسک جوانه گندم برای لایه بردای پوست صورت

ماسک جوانه گندم و عسل علاوه بر پیلینگ یا لایه‌برداری، ماسک شاداب‏‌كننده پوست نیز می‌‏باشد.

  1. ماسک جوانه گندم برای شادابی و لطافت پوست

برای داشتن پوستی شاداب  و جوان که لظافت کم‌نظیری دارد، استفاده از ماسک جوانه گندم و شیر را توصیه می‌کنیم. در سایت دکتر بیز میتوانید انواع و اقسام محصولات خوراکی و مکمل را سفارش دهید.

حالا ماسک جوانه گندم و شیر  را از قسمت پایین صورت خود به سمت بالا روی پوست صورت بمالید و با حرکت های چرخشی پجوانه‌ گندم در مرحله‌ای از رشد گندم قرار دارد که نه تنها به صورت خوراکی، بلکه برای درمان پوست و مو نیز فواید بسیاری دارد. جالب است بدانید که جوانه گندم در تولید محصولات بهداشتی و درمانی مو و پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص ماسک جوانه گندم برای لک صورت و پوست مورد تایید بسیاری از کارشناسان و محققان پوست و مو است. در ادامه این مقاله به معرفی و طرز انواع تهیه ماسک جوانه برای پوست می‌پردازیم تا پوستی شاداب و بدون لک داشته باشید.

خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت

خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت و از بین بردن لک پوستی اهمیت بسیاری دارد. معمولا از ماسک جوانه گندم برای روشن کردن پوست استفاده می‌کنند. چرا که جوانه گندم سرشار از ترکیبات مغذی برای پوست و مو است. در ادامه مقاله به برخی از خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت می‌پردازیم تا به رفع لک و تیرگی پوستتان کمک کنید.

ترکیبات آنتی‌اکسیدان جوانه گندم برای پوست

جوانه گندم سرشار از ویتامین E است. در واقع ویتامین E کمک بسزایی در از بین بردن رادیکال‌های آزاد و مضر پوست می‌کند. در نتیجه ماسک جوانه گندم به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، از بهترین محسوب می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان نگهبان بدن یاد می‌شوند. چرا که آنتی‌اکسیدان جوانه گندم از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و آلودگی محافظت می‌کند. همچنین آنتی‌اکسیدان جوانه گندم باعث بازسازی و ترمیم پوست آسیب دیده می‌شود.

علاوه بر این، ترکیبات این ماده مانند سرم آنتی‌اکسیدان برای صورت میزان علائم پیری پوست را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. در نهایت پوست دچار لک یا تیرگی نمی‌شود. چرا که آنتی‌اکسیدان‌های جوانه گندم به روشن شدن پوست کمک می‌کنند.

ماسک جوانه گندم برای جوان سازی پوست

ماسک جوانه گندم برای جوان سازی پوست فواید بسیاری به همراه دارد. جوانه گندم حاوی ویتامین E است. این ویتامین به افزایش کلاژن سازی پوست کمک می‌کند. در واقع کلاژن سازی به فرایند جوان سازی پوست می‌گویند.پس از استفاده از ماسک جوانه گندم، پوستی جوان و شاداب خواهید داشت.

ماسک جوانه گندم برای نرمی پوست

این ویتامین‌ها باعث تغذیه پوست می‌شوند. در نتیجه پوست نرم و لطیف می‌گردد. بنابراین در صورتی که پوست مستعد چین و چروک یا خشک دارید، از خواص ماسک جوانه گندم برای پوست خشک غافل نشوید.

ماسک جوانه گندم برای آبرسانی پوست

هر نوع پوستی نیاز به آبرسانی دارد. چرا که آبرسانی پوست باعث طراوت و جوان ماندن صورت می‌شود. نه تنها ، بلکه ماسک جوانه گندم برای آبرسانی پوست یک انتخاب بسیار مناسب است. چرا که جوانه گندم حاوی اسیدهای چرب مفید است که پوست را آبرسانی می‌کند.

پوست به دلایل گوناگونی دچار لک و تیرگی می‌شود. لک پوست صورت می‌تواند به دلیل تماس نور خورشید با پوست، مصرف برخی از داروها، مصرف برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی، بروز برخی از بیماری و… باشد.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که ماسک جوانه گندم برای لک صورت بسیار مفید است. چرا که جوانه گندم به همراه ویتامین‌ها، مواد معدنی و خاصیت آبرسانی، به عمق پوست نفوذ می‌کند. در نتیجه بافت پوست تغذیه و روشن می‌شود و لک‌‌های پوستی نیز از بین می‌روند.

همچنین این ماسک به از بین رفتن جای زخم و نیز کمک می‌کند. هنگامی که جوش یا آکنه به عمیق پوست نفوذ کنند، ممکن است به لک پوستی یا اسکار تبدیل شوند. در این صورت ماسک جوانه گندم همچون لایه بردار، باعث جوان سازی پوست می‌شود.

انواع ماسک جوانه گندم برای لک صورت

در این بخش به انواع ماسک جوانه گندم برای لک صورت می‌پردازیم تا پوستی شاداب و روشن داشته باشید. در تهیه ماسک خانگی جوانه گندم می‌توانید از پودر جوانه گندم برای لک صورت استفاده کنید. پودر جوانه گندم برای لک صورت را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه نمایید.

ماسک پودر جوانه گندم برای لک صورت

به منظور تهیه ماسک پودر جوانه گندم برای لک صورت شما به موز نیاز دارید. ویتامین‌ها و مواد معدنی موز و جوانه گندم باعث پاکسازی و روشن شدن پوست می‌شوند. همچنین این ماسک ضد لک خانگی به افزایش نرمی و لطافت پوست نیز کمک می‌کند.

برای تهیه ماسک پودر جوانه گندم برای لک صورت شما به دو قاشق چای‌خوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم و نصف یک موز متوسط رسیده نیاز دارید. ابتدا تمام این ترکیبات را هم مخلوط کنید. سبوس برنج برای لاغری در کاهش کلسترول مفید است و خوشبختانه هیچ اثر نامطلوب شناخته شده‌ای ندارد.

این ماسک ضدلک خانگی را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت قرار دهید. سپس صبر کنید تا جذب پوست شود. در پایان پوستتان را با آب ولرم به خوبی بشویید. شما می‌توانید یک بار در هفته برای از بین بردن لک صورت و رفع تیرگی پوست از این ماسک صورت خانگی بهره‌مند شوید.

 

خروج از نسخه موبایل