کسب و کار محلیمجله عمومی

چندین ایده جذاب برای داشتن آتشدان فضای باز

اگر به‌ دنبال گزینه‌ای هستید که بتوانید با صرف وقت و هزینه‌ی کم‌تر، زیبایی خانه خود را دوچندان کنید، سراغ آتشدان بروید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اتشدان روی لینک زیر کلیک کنید.

https://villasaze.ir/%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%da%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c/%d8%a2%d8%aa%d8%b4%d8%af%d8%a7%d9%86/

 اگر به‌ دنبال گزینه‌ای هستید که بتوانید با صرف وقت و هزینه‌ی کم‌تر، زیبایی خانه خود را دو چندان کنید، می‌توانید سراغ ساخت و طراحی در فضای باز بروید. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به سوال آتش دان چیست بپردازیم. استفاده از آتش دان در هر مکانی، زیبایی و صفای خاصی به آن می‌بخشد. چه بخواهید صرفاً دور آن بنشینید، چه بخواهید با ریختن و کندر در آن، فضا را خوش‌بو کنید و چه بخواهید غذایتان را روی آن آماده کنید، آتشدان به‌ کمکتان خواهد آمد.

آتش دان چیست؟

در پاسخ به آتش دان چیست، باید گفت ، می‌توان آن‌ها را جایگزین‌هایی برای دانست؛ اما، کاربرد آتشدان‌ها بسیار وسیع‌تر از شومینه است. شومینه‌ها بیشتر برای گرم کردن فضای منزل شعله‌ور می‌شوند؛ در حالی است که تعبیه آتشدان در فضاهای مختلف، سوای از جنبه‌ی زیبایی‌شناختی، می‌‌تواند به‌ منظور ایجاد فضای گرم در محیط‌های باز، خوشبو کردن فضا و حتی تهیه‌ی غذا انجام بگیرد.

به‌ کارگیری آتشدان در فضای باز خانه‌ها، لطف گذراندن اوقات فراغت در فضاهای خارج از خانه را دوچندان می‌کند. همچنین نه تنها بااستفاده از آن در حیاط خانه‌های آپارتمانی و ویلایی، یا هر جای دیگری که از گشت زدن در آن لذت می‌برید.

کاربرد های آتش دان چیست؟

آتشدان‌ها کارکردی مشابه با شومینه دارند و در بسیاری از مواقع، زیباتر و کاربردی‌تر از شومینه‌ها هستند. شما می‌توانید این ساختارهای شومینه‌ مانند را در هر محیط باز خصوصی مانند حیاط منزل، ویلا و باغ پیاده‌سازی کنید. انواع آتشدان از نظر تعبیه‌ پذیری بسیار منعطف‌تر از شومینه‌ها هستند.

شما می‌توانید با تعبیه آتشدان کنار استخر یا وسط آلاچیقی که اوقات فراغتتان را در آن می‌گذرانید، فضاها را دلنشین‌تر کنید؛ اما، راه‌اندازی شومینه در مجاورت فضایی مانند آلاچیق، بسیار دور از ذهن است. همین انعطاف‌پذیری بالای آتشدان‌ها در امر تعبیه، باعث شده آن‌ها از جایگزینی برای شومینه‌ها، تبدیل به گزینه‌ای محبوب‌تر از خود شومینه شوند.

انواع آتش دان چیست؟

آتشدان براساس کاربرد به دو دسته آتشدان مناسب فضای بیرونی و آتشدان مناسب فضای داخلی تقسیم می شوند. اما بطور کلی آتشدان ها بر اساس سوخت مصرفی به دو دسته زیر تقسیم می شوند :

آتش دان‌های مناسب فضای بیرونی

آتشدان‌های گودالی، از جمله انواع آتشدان هستند که با تعبیه‌ی آن‌ها در فضای بیرونی منزل، جلوه‌ای بی‌نظیر به محیط منزلتان خواهید بخشید.

شکل هندسی و همچنین جنس بدنه‌ی این نوع از آتشدان‌ها تأثیر به‌سزایی روی ظاهر آن‌ها دارند. شکل‌های نیم‌دایره‌ای، دایره‌ای، مستطیلی و L، محبوب‌ترین اشکال این سبک از آتشدان‌ها هستند. بااین‌حال، می‌توانید به‌کمک طراحان دکوراسیون فضای باز، سراغ شکل‌های انتزاعی‌تر، مدرن‌تر و البته خاص‌تر بروید.

انتخاب نمای مناسب برای بدنه‌ی آتشدان‌ها و نورپردازی آن‌ها با نور LED، منظره‌ای چشم‌نواز از آتش و نور برایتان ایجاد می‌کند. البته از آتشدان‌های جامی شکل هم می‌توانید برای زیبایی بخشیدن و ایجاد نقطه‌ی‌ کانونی در فضای بیرونی منزلتان استفاده کنید؛ بااین‌حال، این آتشدان‌های زیبا و بادوام، بیشتر به درد محیط‌های داخلی می‌خورند.

آتشدان‌ های مناسب فضای داخلی

آتشدان‌های جامی شکل، برای تعبیه در فضاهایی نسبتاً بسته مانند پاسیو منازل بسیار مناسب‌اند. دکوراسیون کلی فضای پاسیو هرطور که باشد، تعبیه آتشدان در این فضا جلوه آن را چندین برابر بیشتر کرده و به آن گرما می‌بخشد.

اگر قصد دارید آتشدانی بزرگ، مانند شومینه را در محیط داخلی منزلتان تعبیه کنید، بهتر است فکری به حال دودکش و وضعیت تهویه‌ی آن نیز کرده باشید. اگر سوخت آتشدانی که در فضای داخل منزل تعبیه کرده‌اید، چوب، هیزم یا هر نوع سوخت دیگر مولد کربن منو اکسید باشد، اهمیت طراحی سیستم تهویه‌ی مناسب برای آن چندین برابر می‌شود.

مشخصات فنی آتشدان

آتشدان ها از  به شمار می روند و به طور کلی از نظر شکل ظاهری، نوع سوخت و جنس دارای مدل های مختلفی هستند. معمولا آتشدان هایی از جنس ورق آهنی که به آنها آتشدان فلزی گفته می شود، بیشترین کاربرد را در محیط ها و فضاهای باز دارند. البته می توان به کمک آجر و سنگ آتشدان را متناسب با فضای مورد نظر در محل ساخت. با این حال آتشدان های فلزی آماده که قابلیت حمل و نقل آسانی دارند و در ابعاد مختلفی عرضه می شوند، بسیار پرطرفدار است.

انواع آتشدان

آتشدان ها  محسوب می شوند که دو مدل گازی و هیزمی ساخته می شوند و برای ویلاها یا فضاهایی مثل باغ مناسب هستند. در ادامه به معرفی این دو مدل بیشتر می پردازیم.

آتشدان هیزمی

این آتش دان که می تواند گرما بخش محوطه یک آلاچیق، محوطه و حیاط باغ باشد و محفلی را برای دور همی های دوستانه و خانوادگی ایجاد نماید، آتشدان هیزمی از طریق سوزاندن ذغال یا چوب در محفظه خود ایجاد حرارت می کند. حتی برخی از افراد از این آتشدان ها برای طبخ کباب در حجم کم استفاده می کنند. به همین دلایل است که معمولا این آتشدان های هیزمی را با نام آتشدان باغی، آتشدان آلاچیق، آتشدان ویلایی و آتشدان کوچک نیز می شناسند.

آتشدان گازی

آتشدان گازی یا فایر پیت گازی در حقیقت از همان نسل شومینه های گازی هستند که با جنس های متفاوت و در طرح های مختلفی ساخته می شوند. این آتشدان علاوه بر اینکه گرمای لازم را به محیط می بخشد، جز پاک ترین آتشدان ها محسوب می شود و دود ندارد و سوختش به وسیله لوله کشی گاز تامین می شود. حرارت و شعله آن قابل تنظیم و بسیار مدرن و زیبا می باشد و مناسب استفاده در محیط باز است. به همین دلیل به آن آتشدان گازی فضای باز نیز می گویند.

ساخت آتشدان

آتشدان هایی که هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده آنها می باشد معمولا به صورت پیش ساخته و آماده هستند. در صورتی که آتشدان با سوخت گاز کار کند، کافی است به لوله گاز شهری متصل شوند و نیاز به نصب پیچیده ای ندارند. در صورتی که تصمیم گرفته اید آتشدان آجری یا سنگی در محل بسازید، نیاز است که مجریان ماهر در این زمینه پس از رویت فضا و گوش سپردن به خواسته های کارفرما اقدام به ساخت آتشدان مورد نظر نمایند.

نحوه انتخاب آتشدان

  • توجه به جنس و کیفیت آتشدان: آتشدان های فلزی معمولا از استیل، آلومینیوم، سرامیک و چدن هستند. همگی این جنس ها دارای کیفیت مناسب می باشند.
  • به ابعاد و اندازه آتشدان توجه کنید: آتشدانی مناسب برای فضای خود تهیه نمایید، برای مثال اگر فضای آلاچیق شما بزرگ نیست بهتر است از آتشدان کوچک استفاده نمایید.
  • بهتر است مدل، کیفیت و ابعاد آتشدان را بررسی نمایید و قیمت های مختلف را چک نموده و با توجه به مقایسه تمامی موارد، برای خرید آتشدان هزینه نمایید.

نحوه نصب آتشدان

  • آتشدان هیزمی که نیازی به نصب ندارد و تنها کافی است آن را در محلی که قصد استفاده از آن را دارید قرار بدهید. سپس هیزم یا ذغال های خود را درون آن ریخته و با کمک الکل آتش مورد نیاز را برپا نمایید.
  • در خصوص آتشدان گازی توجه نمایید که تنها نیاز است لوله کشی گاز را به مشعل آتشدان متصل نمایید و سپس از حرارت آن استفاده نمایید. برای رعایت ایمنی و استانداردها از اتصالات گازی و عدم نشتی آنها مطئمن شوید.

کاربرد آتشدان

  • محوطه باغ ها و ویلاها
  • آلاچیق ها
  • روف گاردن
  • رستوران ها و کافه ها
  • گرما بخشیدن به فضا
  • پخت غذاهای کم حجم

مزایای آتشدان

  • قابلیت جابجایی آتشدان
  • ایجاد فضایی زیبا و گرم و دلنشین
  • استفاده مفید از فضای محوطه حتی در سرمای زمستان
  • ایجاد محیطی گرم و صمیمی برای دور همی ها
  • استفاده از آتشدان برای پخت و پزهای کوچک

آتشدان دست دوم

در صورتی که قصد خرید آتشدان دارید با توجه به اینکه ظاهر آتشدان بسیار زیبا می باشد و به محض قرار گیری در محیط کمک به زیبایی آن نیز می کند بهتر است از خریداری نمودن آتشدان ذغالی دست دوم ارزان پرهیز نمایید چرا که با توجه به اینکه تحت تاثیر حرارت و استفاده نادرست ممکن است ظاهر آتشدان دچار آسیب باشد و زیبایی اولیه را نداشته باشد. همچنین بهتر است ظاهر آتشدان را با توجه به فضا و دکوراسیون محیط خود به صورت اختصاصی انتخاب نمایید.

 طراحی آتشدان‌های دیواری بدون طاقچه ناقص به نظر می‌رسد.

در برخی از اشکال طراحی، طاقچه به شکلی ساده طراحی می‌شود و عملاً بود و نبودش تفاوتی ایجاد نمی‌کند. این در حالی است که شما می‎توانید با طراحی خلاقانه قسمت طاقچه، ضمن افزایش زیبایی آن، المانی کاربردی به طراحی آن اضافه کنید. بسته به دکوراسیون محیط، طاقچه طراحی شده برای انواع آتشدان می‌توان از جنس چوب، سنگ، آجر و حتی فلزات استفاده کرد.

خرید آتشدان

با خرید آتشدان از مجموعه شومینه و تی بی تی لذت کنار آتش نشستن در کنار خانواده و دوستانتان را برای خود به ارمغان بیاورید . برای مشاهده لیست محصولات کنید .

شومینه ها و   و کلا چند کار را به خوبی انجام می دهند.آنها می توانند یک مگان گرم و دلنشین در باغ ایجاد کنند.شبهای سرد را گرم و دلنشین کنند.، بنابراین جای تعجب نیست که آتشدان بسیار محبوب شده است.. آلیسون مسنر، مدیر اجرایی و بنیانگذار یک شرکت آنلاین طراحی منظر، گفت: “ما شاهد افزایش عظیمی در بیرون هستیم.” “حتی وقتی که هوا سرد بود، مردم هنوز دوست داشتند بیرون باشند.” اکنون که افراد بیشتری زندگی در فضای باز را پذیرفته اند، وی انتظار دارد این روند ادامه یابد، حتی با بازگشت سرگرمی های داخل خانه.

انواع شومینه

برخی از شومینه ها در محوطه سخت حیاط تعبیه شده اند. و برای روشن شدن به لوله کشی گاز شهری متصل میشود.. با حفر یک سوراخ گسترده و کم عمق در زمین و پوشاندن آن با سنگ ها می توانید شومینه آتش سوزی خود را بسازید. اگر ترجیح می دهید گودالی حفر نکنید، کاسه های آتشدان پیش ساخته، آهن و سیمان به طور گسترده ای در خرده فروشان مبلمان ۲ در دسترس هستند. مارک هایی مانند ویلاسازه، مدرن سازه، مدل هایی را تولید می کنند که برای افزایش جریان هوا، دود کمتری تولید می شود.

مشعل

اگر نمیخواهید یک شومینه اندازه بزرگ داشته باشید، خانم پارکر یک مشعل  پیشنهاد داد. مشعل های مختلفی وجود دارند مانند مشعل های شیشه ای دستی که در تیرهای مسی از شیشه ساخته شده است. وی گفت: “هنگامی که شب بیرون می نشینید، بسیار جادویی است.” اگر نگران معرفی شعله باز در منظره هستید، فانوس های شمعی را با درهای شیشه ای یا فانوس های قابل حمل با LED را امتحان کنید.

مشعل یا بخاری فضای بازی

ظرفی خاص هست . که برای روشن کردن اتش در فضای بیرونی کاربرد دارد.آتش دان ممکن است اهنی یا چدنی باشد.

با چندین سال سابقه در تولید تجهیزات ویلایی. انواع اتشدان را با متریال درجه یک به مشتریان خودر عرضه میکند.

محل روشن کردن اتش  انواع و اشکال مختلفی دارد. سعی کنید را برای فضای خود انتخاب کنید.

آتشدان فلزی و چدنی.آتشدان گازی و ذغالی که بسته به شرایط محل استفاده می تولان از انواع آن استفاده کرد.

آتشدان گرد ذغالی

آتشدان و باربیکیو ذغالی

آتشدان هشت ضلعی گازی ذغالی

سوالات متداول

آیا آتش دان بهتر است یا شومینه ؟

به هیچ عنوان نمی توان گفت که کدام محصول بهتر از دیگری میباشد . هر کدام از این محصولات دارای معایب و محاسنی می باشند . و در شرایط مختلف کارایی بهتری نسبت به دیگری دارند . شرایط و نیاز شما تعیین می کند که کدام محصول بهتر از دیگری می باشد .

آتشدان گازی بهتر است یا آتشدان هیزمی ؟

اگر دسترسی کافی به هیزم داشته باشید و تهیه آن برای شما دشوار نباشد . قطعاً نشستن در کنار آتشدان هیزمی لذت بخش تر خواهد بود . اما در بسیاری از اوقات تهیه ایزو و مشکلات دیگری باعث می‌شوند که افراد آتشدان گازی را ترجیح دهند . آتشدان گازی آلودگی بسیار کمتری ایجاد می‌کند و دردسر زیادی برای روشن کردن آن نخواهید کشید .

بهترین آتشدان برای حیاط منزل کدام است ؟

معمولاً هیات منزله دارای فضای محدودی می باشد . به همین دلیل باید سعی کنید تا جای ممکن از محصولاتی که فضای کمتری اشغال می کنند استفاده کنید . همچنین اگر محصول شما بتواند چند کاربرد همزمان داشته باشد می تواند انتخاب ایده‌آلی باشد . بعضی از انواع آتشفشان را می توانید به عنوان میز برای مبلمان ویلایی و همچنین باربیکیو نیز استفاده کنید . طبیعتاً این انتخاب ها برای حیاط منزل شما می توانند بسیار ایده آل باشند .

ابعاد استاندارد آتشدان چقدر است ؟

هیچ ابعاد و اندازه استانداردی برای محصولاتی مانند آتشدان وجود ندارد . نیاز و شرایط فضای شما تعیین می‌کند که چه نوع آتشدان برای شما مناسب می باشد . همچنین در بسیاری از اوقات به هنگام خرید آتشدان می توانید به ابعاد آن را با توجه به نیاز خود تغییر دهید . پیشنهاد می کنیم همواره برای خرید محصولاتی مانند آتشدان از مشاوره و کارشناسی فروشندگان استفاده کنید .

ویلاسازه جدیدا محصولات زیادی در دست تولید دارد تا لذت دو چندانی برای استراحت  برای هم میهنان عزیز فراهم کند یکی از محصولات جدید ویلاسازه بخاری تابشی فضای باز میباشد که در نوع خود بینظیر است. ویلاسازه تولید کننده و در ایران.

منبع: ویلاسازه

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا