کسب و کار محلیمجله عمومی

انواع پکینگ های اسپلش و نحوه عملکرد آن

پکینگ برج خنک کننده اسپلش، یکی از انواع پکینگ های برج خنک کننده است که از شبکه ای از لوله های توخالی یا صفحات تخت تشکیل شده است. آب از طریق این لوله ها یا صفحات جریان می یابد و هوا از بین آنها عبور می کند. پکینگ های اسپلش به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • پکینگ های رندوم اسپلش
  • پکینگ های فیلمی اسپلش

پکینگ های رندوم اسپلش

پکینگ های رندوم اسپلش از شبکه ای از لوله های توخالی یا صفحات تخت تشکیل شده اند که به صورت تصادفی در داخل برج خنک کننده قرار می گیرند. آب از طریق این لوله ها یا صفحات جریان می یابد و هوا از بین آنها عبور می کند. پکینگ های رندوم اسپلش نسبت به سایر انواع پکینگ ها، سطح تماس بیشتری بین آب و هوا ایجاد می کنند. این امر باعث افزایش راندمان خنک کنندگی برج خنک کننده می شود. همچنین، پکینگ های رندوم اسپلش نسبت به سایر انواع پکینگ ها، مقاومت بیشتری در برابر رسوب دارند.

پکینگ های فیلمی اسپلش

پکینگ های فیلمی اسپلش از شبکه ای از لوله های توخالی یا صفحات تخت تشکیل شده اند که به صورت منظم در داخل برج خنک کننده قرار می گیرند. آب از طریق این لوله ها یا صفحات جریان می یابد و هوا از بین آنها عبور می کند. قیمت پکینگ برج خنک کننده مدل فیلمی اسپلش نسبت به سایر انواع پکینگ ها، سطح تماس کمتری بین آب و هوا ایجاد می کنند. این امر باعث کاهش راندمان خنک کنندگی برج خنک کننده می شود. همچنین، پکینگ های فیلمی اسپلش نسبت به سایر انواع پکینگ ها، مقاومت کمتری در برابر رسوب دارند.

مزایا و معایب پکینگ های اسپلش

مزایا

  • راندمان خنک کنندگی بالا
  • مقاومت در برابر رسوب
  • عمر طولانی

معایب

  • هزینه بیشتر نسبت به سایر انواع پکینگ ها
  • نصب و نگهداری دشوارتر

کاربردهای پکینگ های اسپلش

پکینگ های اسپلش در انواع مختلف برج های خنک کننده کاربرد دارند. از جمله کاربردهای پکینگ های اسپلش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برج های خنک کننده صنعتی
  • برج های خنک کننده نیروگاهی
  • برج های خنک کننده پتروشیمی

ساختمان پکینگ توربو اسپلش

پکینگ توربو اسپلش از شبکه ای از لوله های توخالی تشکیل شده است. این لوله ها معمولاً از مواد مختلفی مانند پلی پروپیلن، پلی اتیلن و فایبرگلاس ساخته می شوند. لوله های پکینگ توربو اسپلش به صورت مارپیچ در داخل برج خنک کننده قرار می گیرند. زاویه مارپیچ این لوله ها به گونه ای است که باعث ایجاد جریان آب و هوا به صورت یکنواخت در داخل برج خنک کننده می شود.

اندازه پکینگ توربو اسپلش

پکینگ توربو اسپلش در اندازه های مختلفی تولید می شود. اندازه پکینگ توربو اسپلش باید با اندازه برج خنک کننده مطابقت داشته باشد.

ضخامت پکینگ توربو اسپلش

ضخامت پکینگ توربو اسپلش نیز اهمیت دارد. ضخامت پکینگ توربو اسپلش باید به گونه ای باشد که بتواند فشار آب را تحمل کند.

زاویه مارپیچ پکینگ توربو اسپلش

زاویه مارپیچ پکینگ توربو اسپلش نیز اهمیت دارد. زاویه مارپیچ پکینگ توربو اسپلش باید به گونه ای باشد که بتواند جریان آب و هوا را به طور موثری هدایت کند.

سرعت آب

سرعت آب در هنگام عبور از پکینگ توربو اسپلش نیز اهمیت دارد. سرعت آب نباید بیش از حد زیاد باشد، زیرا باعث ایجاد سر و صدا و خوردگی می شود.

میزان رسوب

میزان رسوب در پکینگ توربو اسپلش نیز اهمیت دارد. پکینگ توربو اسپلش باید به گونه ای طراحی شود که بتواند از رسوب جلوگیری کند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا