مجله حوادث

نگرانی سازمان جهانی هواشناسی از وقوع سیل در ایران

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان جهانی هواشناسی وضعیت اقلیمی قاره آسیا و برخی رخداد‌های شدید آب و هوایی در ایران در سال ۲۰۲۳ میلادی را بررسی کرد.

از جمله رخداد‌های شدیدی که در این گزارش آمده است می‌توان به سیل آستارا، خشکی تالاب هامون، طوفان‌های گردوخاک جنوب شرق و پیامد‌های باد لوار اشاره کرد که به برخی چالش‌های آن نیز اشاره شده است.

در بخش دیگری از گزارش به بارندگی کمتر از حد نرمال در اکثر مناطق ایران اشاره و عنوان شده است که کم بارشی سبب بروز سومین خشکسالی متوالی و گسترده در کشور شده است.

این گزارش همچنین به خشک شدن تالاب هامون و وقوع توفان‌های گردوخاک در منطقه اشاره و عنوان کرده است: در اواسط شهریور ماه، طوفان گرد و غبار بخش‌هایی از جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و پاکستان را درنوردید و خطرات قابل توجهی برای سلامتی به همراه داشت.

در ادامه گزارش آمده است: وزش باد شدید در جنوب شرق ایران از ۱۸ تا ۲۵ شهریور ماه باعث شد طوفان گرد و خاک و جراحات و بستری شدن تعدادی در بیمارستان شد. 

باد لوار و گرد و خاک ناشی از خشک شدن تالاب هامون، منطقه را تحت تاثیر قرار داده و اثرات نامطلوبی بر سلامتی، تعطیلی مدارس، خطرات حمل و نقل و خسارت به محصولات وارد کرده است.

همچنین بخشی از این گزارش به سیل آستارا پرداخته و عنوان کرده است: ۲۲۰ میلی متر باران طی ۱۲ ساعت در آستارا سبب بروز سیلاب و بروز خسارت زیادی شد.

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا