کسب و کار محلیمجله عمومی

بهترین پوشش سقف شیبدار کدام است؟

بهترین پوشش سقف شیروانی برای مناطق بادخیز: سقف‌ شیبدار یکی از انواع بسیار پرطرفدار سقف ها می‌باشند که در سازه‌ های ویلایی در کشورمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. همه دوست دارند در یک محیط خوش ‌آب ‌و هوا یک ویلای زیبایی داشته باشند، در این صورت برای ، قطعا انتخاب اول شما استفاده از انواع سقف شیبدار می‌باشد. در حال حاضر با توجه به تنوع آب ‌و هوایی انواع گوناگون و متفاوت پوشش سقف شیبدار در بازار موجود می‌باشند. در نتیجه برای باید بررسی بیشتری انجام دهیم. در ادامه در رابطه با انواع پوشش‌ هایی که می‌توانند در برابر باد و طوفان، مقاومت مناسبی از خودشان نشان دهند، صحبت می کنیم.

What is the best sloped roof covering?

کنده شدن سقف شیبدار در اثر وزش طوفان

در بسیاری از موارد مشاهده‌ شده که پوشش در اثر وزش طوفان ‌های شدید، اولین بخش از خانه است که کنده می‌شود. اگر فیلم‌ های مربوط به طوفان‌ های معروف در کانادا و آمریکا را مشاهده کرده باشید، قطعا متوجه این ‌موضوع شده‌اید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که عدم نصب درست سقف شیبدار باعث این ‌موضوع شده است‌‌. اما این تصور اشتباه است. میان پوشش سقف شیبدار و سقف خانه، فضای خالی موجود می‌باشد، هنگام وزش طوفان‌ های شدید، جریان هوایی که بین خانه و سقف شیبدار قرار می‌گیرد، باعث می‌شود تا سقف شیبدار راحت‌تر از روی خانه جدا شود. اما می‌توان با استفاده از نکات مهندسی شده و دقیق از این مشکل جلوگیری کرد.

انتخاب بهترین سقف شیبدار برای مناطق بادخیز

نکات گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند در کنار استفاده از انواع متفاوت پوشش سقف شیبدار، امنیت خانه خودتان را هنگام وزش طوفان‌ های شدید حفظ کنید.

استفاده از درزبندی های محکم

اگر شما از پلان دو ضلعی پوشش سقف شیبدار استفاده کنید، در دو انتهای سقف شیب‌دار درزهایی وجود خواهد داشت. بهتر است که این درزها را با استفاده از پنجره ‌های مناسب بپوشانید. می‌توانید در روزهای گرم سال برای گردش هوای مناسب، این پنجره ‌ها را باز بگذارید. اما بهتر است که در فصل فصول سرد و هنگامی ‌که حس می‌کنید ممکن است که طوفان ایجاد شود، این پنجره‌ ها را به ‌طور کامل ببندید. این راهکار به شما کمک می‌کند تا از ایجاد جریان هوا بین سقف خانه و پوشش سقف شیبدار جلوگیری کنید و اجازه ندهید که سقف شیب ‌دار، دچار آسیب شود.

استفاده از پوشش سقف شیبدار چند پلانی

نکته دیگری که به شما کمک می‌کند تا پوشش سقف شیبدار مقاومی در برابر طوفان داشته باشید، استفاده از پلان ‌های چهار ضلعی، شش ‌ضلعی و یا هشت ‌ضلعی می‌باشد. در این شرایط تمام اضلاع پلان ‌های خانه شما با استفاده از پوشش سقف شیبدار گرفته می‌شوند و هیچ راه ورود بادی باقی نخواهد ماند.

استفاده از سقف شینگل

روش دیگری که می‌تواند به شما کمک کند بهترین پوشش سقف شیبدار برای مناطق بادخیز را داشته باشید، استفاده از برای پوشش سقف شیبدار می‌باشد. این محصولات طوری طراحی شده‌اند که علاوه ‌بر مقاومت بالا، طراحی نسبتاً زیبایی نیز دارند. برای تولید انواع متفاوت سقف شینگل از مواد اولیه گوناگونی بهره گرفته می‌شود که هر کدام از این محصولات می‌توانند به ‌نحوی کیفیت این محصول را بالا ببرند. این محصول طوری مهندسی شده که در برابر بادهای شدید مقاومت بسیار خوبی از خودش نشان دهد و به ‌هیچ ‌عنوان در شرایط آب ‌و هوایی بد آسیب نبیند.

استفاده از ورق سنگ ‌ریزه‌ای

این ورق از هشت لایه متفاوت تشکیل ‌شده که لایه رویی آن با استفاده از سنگ ‌های ریز شده و پودر شده پوشانده شده است. این‌ موضوع باعث شده تا این نوع ورق ‌ها در طرح‌ ها و رنگ‌ های متفاوتی موجود باشند و فاکتور زیبایی را راحت‌تر روی سقف خانه شما پیاده کنند. این محصولات به دلیل این ‌که ذرات تولید کننده آن کاملاً با یکدیگر ترکیب شده‌اند، می‌توانند دربرابر طوفان ‌های شدید و وزش باد به جهات مختلف مقاوم باشند. طبق تحقیقات انجام ‌شده این محصولات می‌توانند مقاومت نسبتاً خوبی در برابر وزش باد های شدید از خودشان نشان میدهند.

طراحی مهندسی پوشش سقف شیبدار

در برخی موارد مشاهده‌ شده که در زمینه نصب پوشش سقف شیبدار بی‌احتیاطی ‌هایی صورت ‌گرفته است. برای مثال بیرون ‌زدگی های بیش ‌از حد پوشش سقف شیبدار، یکی از عوامل اصلی است که می‌تواند باعث شود سقف خانه شما در برابر طوفان‌ های شدید مقاومت خوبی نداشته باشد. بهتر است که تا آنجا که می‌توانید بیرون ‌زدگی های سقف شیبدار را کم کنید و آن ‌ها را به حداکثر 60 سانتی‌متر برسانید. در این شرایط می‌توانید مطمئن باشید که پوشش سقف شیبدار شما در برابر طوفان‌ های شدید مقاومت خوبی از خودش نشان خواهد داد.

به‌ طور کلی نکات گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند بهترین پوشش سقف شیبدار برای مناطق بادخیز را انتخاب کنید. نکات ساده و جزیی که ما در این محتوا آن‌ ها را برای شما نام بردیم، راه ‌حل‌ هایی هستند که می‌توانند به شما در مقاوم ‌سازی خانه‌هایتان کمک کنند. شما می‌توانید با توجه به این نکات و همچنین با مشورت گرفتن از متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند، در نهایت یک پوشش سقف شیبدار مناسب را برای خود انتخاب کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که مقاوم ‌سازی خانه از هر فاکتور دیگری مهم‌تر و حیاتی‌تر می‌باشد.

شرکت بام ساز در زمینه بازرگانی و تولید پوشش سقف شیبدار فعالیت می کند. متخصصین این مجموعه می توانند سقف شیبدار محل مورد نظر شما اعم از سقف ویلا، و شما را با بهترین مواد و با کیفیت بالا پیاده سازی کنند. این مجموعه و تولیدکننده ورق PVC بوده و علاوه بر ارائه سقف شیبدار پی وی سی (ورق PVC)، نمایندگی رسمی شینگل (BTM)، ،، و … را دارا می باشد. این مجموعه با تولید ورق PVC با طرح آندوویلا، امکان بهره بردن از زیبایی این طرح را با رفع مشکلات آن ایجاد کرده است.

همچنین با فراهم سازی امکان به کارگیری شینگل فلکسی BTM ترکیه که تنها برای استفاده اروپا در نظر گرفته شده بود، زیبایی و کیفیت اروپایی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصان ما با شماره یا برای اطلاع از یا ارتباط با بخش فروش با شماره ، به صورت تلفنی یا در در تماس باشید.

سقف های شیروانی شیبدار باتوجه به احتیاج شما می توانند به انواع گوناگونی تقسیم شوند.بر این اساس قادر خواهید بود تا شکل و نوع سقف خود را به درستی برگزینید. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که همه سقف های شیروانی شکل لزوما به صورت قرینه شده نیستند،بلکه برخی می توانند فقط در یک سمت خود دارای شیب باشند. سقف های شیروانی یک طرفه برای نواحی ای مناسبند که شدت وزش باد در آنجا زیاد گزارش نشده است.

این در صورتی است که سقف های شیروانی یک طرفه عموما برای مناطقی که باد در آن با شدت ادامه دارد اصلا توصیه نمی شود. نصب این محصول در محل بسیار آسان است و در تولید خود از مصالح نه چندان زیادی بهره می برند. در تولید سقف های شیروانی یک طرفه اگر شیب زیاد باشد طبیعی است که باران و برف خیلی کمتری بر روی آن قرار خواهد گرفت و این هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سقف های شیروانی یک طرفه محسوب می شود.

کاربرد سقف شیروانی یک طرفه

اگر زیبایی هم چیزی است که نمی توانید از آن به سادگی بگذرید ما به شما توصیه می کنیم که از سقف های شیروانی یک طرفه بهره ببرید، زیرا این سقف ها طوری طراحی شده اند که جلوه بی نظیری به محیط می بخشند.در صورتیکه شما شیفته معماری های قدیمی تر هستید این سقف ها می توانند حس گذشته را برای تان به ارمغان بیاورند.

سقف شیبدار چیست؟

سقف شیبدار نوعی سقف با دو ضلع شیبدار به شکل 8 است که در وسط به هم می‌رسند. نقطه برخورد این دو ضلع را قله می‌نامند. پوشش سقف شیبدار معمولاً در مقایسه با سقف صاف سبک وزن‌تر است.در کشور ما گاهی به سقف شیبدار ، نیز می‌گویند. در گذشته از این نوع سقف بیشتر برای ساختمان‌های کشاورزی استفاده می‌کردند. رنج استاندارد شیب سقف‌های شیروانی معمولا بین 15 تا 75 در جه می‌باشد.در مقاله امروز به مزایا و معایب و بهترین انواع پوشش سقف شیبدار یا خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب سقف شیبدار

چه قصد بازسازی سقف خانه خود را دارید یا در فکر خرید سقف جدید  هستید، انتخاب یک پوشش سقف مناسب می‌تواند کاری نسبتاً چالش برانگیز باشد. طراحی و اجرای سقف شیبدار یا  مزایای بسیاری دارد. از جمله مزایای پوشش سقف شیبدار عبارتست از:

مزایای سقف شیروانی :

از آنجایی که  دارای شیب است، به طور خودکار مانند یک سیستم زهکشی قوی عمل می‌کند. این برای ساختمان عالی است؛ زیرا پوشش شیبدار سقف باعث می‌شود آب برف و باران سریعتر به پایین منتقل شده روی سقف نماند و آسیبی وارد نکند.ساخت پروژه سقف نوعی سرمایه گذاری است. یک مزیت بزرگ اجرای سقف شیبدار پرتی کمتر حین اجرای آن است. استفاده از مواد مقرون به صرفه تر و هزینه کمتر برای کار، آن را به سقفی ارزان تر از سایر انواع سقف ها تبدیل کرده است.یک مزیت غیرمنتظره ، تهویه بهتر برای کل خانه است. به علاوه ایجاد فضای بیشتر است که برای مثال می‌توان از آن به عنوان اتاق زیر شیروانی نیز استفاده کرد.

پوشش سقف‌ شیبدار در مقایسه با سقف‌های صاف 10 تا 15 درصد فشرده‌تر هستند. آنها با محدود کردن مساحت خارجی سقف از شدت عوامل جوی روی آن می‌کاهند.سقف ساختمان مسئول تقریبا 25 تا 35 درصد از هدر رفت انرژی در داخل ساختمان است. پوشش سقف‌های شیبدار اجازه تهویه طبیعی بین هوای بیرون و داخل ساختمان را می‌دهند و انرژی را حفظ می‌کنند.سقف‌های صاف برای جلوگیری از نشتی نیاز به نگهداری مداوم سیستم های تخلیه آب خود دارند. (افزایش هزینه سقف)؛ در حالی که سقف‌های شیروانی به هزینه کمتری برای تعمیر و نگهداری نیاز دارند. بخصوص اگر جنس پوشش سقف شیبدار کیفیت بالایی داشته باشد.

نکته: اگر به دنبال نصاب سقف آردواز ارزان هستید؛ شما با مراجعه سایت بام ساز میتوانید به راحتی با متخصصان ما تماس بگیرید و با استفاده از مشاور رایگان سوالات خود را بپرسید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا