کسب و کار محلیمجله عمومی

قوانین ست کردن کفش با لباس برای خانم‌ها

ست کردن کفش با لباس، قوانینی دارد که هر زنی باید با آن آشنا باشد. چه کسی این‌جا واقعاً می‌تواند به من بگوید که آرزوی داشتن یک کمد پر از کفش را ندارد؟ و چه کسی در این‌جا فکر می‌کند کفش بهترین دوست واقعی یک دختر است؟ ترندها در صنعت مد در حال تغییر هستند و البته، نمی‌توان طبق آن پیش نرفت. در این نوشتار، به یک سری از این قوانینی که هر خانم باید دربارۀ ست کردن کفش خود با لباسش بداند می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آیا کفش شما باید با لباس شما همخوانی داشته باشد؟

دورانی که مردم کفش‌هایی با رنگ و متریال متناسب با لباس‌هایشان می‌پوشیدند، گذشته است. بسیاری از مردم، ست کردن کفش با لباس را نمی‌دانن و نمی‌توانند کفشی بخرند که با هر لباسی که در کمد آن‌ها قرار دارد، هماهنگ باشد. رنگ کفش شما نباید با لباس شما مطابقت داشته باشد، اما آن‌ها باید مکمل یا هماهنگ با یکدیگر باشند.

کفش‌ها سنگ بنای یک لباس هستند، بنابراین اگر کفش‌هایی با رنگ‌های روشن مانند زرد یا قرمز دارید، از رنگ‌های پر جنب‌وجوش در قسمت‌های دیگر لباس خودداری کنید. لباس‌های پر جنب‌وجوش و کفش‌های روشن برای چشم‌ها سخت است، مگر این‌که یک تکۀ دیگر داشته باشید، ترجیحاً یک بلوز هم‌رنگ کفش.

برعکسش هم دقیقاً کفش‌های با رنگ خنثی مانند خاکستری، مشکی یا سفید هر لباس دیگری را تحسین می‌کنند زیرا کفش‌ها مرکز جذب نیستند. در این‌جا چند نکته در رابطه‌با ست کردن کفش با لباس و برای راهنمایی در انتخاب کفش شما وجود دارد.

4 قانون طلایی برای ست‌کردن کفش با لباس

ست کردن کفش با لباس، کار آسانی نیست. به‌همان اندازه که زنان، تعداد بی‌شماری از گزینه‌های مد را نسبت‌به همتایان مرد خود در دسترس دارند، همیشه با روندهای نوظهوری روبرو هستند که قوانین مد را بازنویسی می‌کنند. این امر آن‌ها را با گزینه‌های مد محدود می‌گذارد.

  1. بازی با رنگ

اکثر افراد شیک‌پوش، هنوز از قانون سنتی پیروی می‌کنند که افراد را از هماهنگی قهوه ای و مشکی یا سرمه‌ای و مشکی منع می‌کرد، حتی اگر همۀ این رنگ‌ها کاملاً خنثی هستند. با روند فعلی در کفش‌های غربی، تطبیق موفقیت‌آمیزی با این جفت رنگ‌ها وجود داشته است. کلید یک تطابق موفق در هنگام ست کردن کفش با لباس، عمدی بودن با این جفت‌ها است. ترکیب رنگ را عمدی جلوه دهید و تصادفی نباشید زیرا بیرون‌ رفتن از خانه به‌نظر می رسد که در تاریکی لباس پوشیده‌اید، و این یعنی خوب به‌نظر نمی‌رسید.

یک استراتژی خوب برای ترکیب‌کردن قهوه‌ای و مشکی استفاده از کنتراست است. به‌عنوان مثال، یک کت و شلوار مشکی و کفش کنیاک، یا یک پیراهن آکسفورد مشکی با کمربند قهوه‌ای مایل به زرد، یک بیانیۀ مد عالی خواهد بود. کفش‌های بلند قهوه‌ای را با یک شلوارک جین امتحان کنید.

  1. به مناسبت هدایت شود

مناسبتی که در آن شرکت می‌کنید نقش مهمی در انتخاب کفش دارد. آیا این یک شام معمولی است یا یک رویداد رسمی؟ اگرچه مراسم شما کد لباس پوشیدن مشخصی ندارد، اما بیش‌تر مناسبت‌ها قوانین کلی در مورد لباس پوشیدن و نحوۀ ست کردن کفش با لباس شما دارند.

به‌عنوان مثال، صندل‌های پاشنه‌دار و لباس بافتنی را برای خرید سریع در مرکز خرید انتخاب نمی‌کنید. به‌عنوان یک قاعدۀ کلی، صندل‌های باز یا قاچ، با یک لباس رسمی عالی به‌نظر می‌رسند و برای مجالس رسمی مناسب هستند. چکمه‌ها یا کفش‌های بسته، برای رویدادهای غیررسمی ایده‌آل هستند. و کفش‌های کتانی، مانند کفش‌های کراس‌فیت برای تمرین هستند. می‌بینید که، موقعِ ست‌کردن کفش با لباسِ خود، بهتر است بدانید که هر کفش، کاربرد خودش و لباس متناسب با خودش را دارد.

با این‌حال، داشتن یک کفش برای همۀ موقعیت‌ها چطور است؟ آیا ست کردن کفش با لباس، وقتی که فقط یک جفت کفش دارید، همیشه شدنی است؟ این ممکن است کمی عجیب به‌نظر برسد، اما شوها و کفش‌های کتانی در دسترس هستند که می‌توانند با هر لباس شما مطابقت داشته باشند. آن‌ها به این‌منظور طراحی شده‌اند که هر بار که آن‌ها را می‌پوشید، راحتی و احساس را برای شما فراهم کنند.

کفش‌های کتانی مد لوم، یکی از نمونه‌های عالی آن است. Loom Footwear یک شرکت معروف در ساخت کفش با استفاده از مواد گیاهی است. این کفش‌ها 100% ضد آب هستند و نهایتِ راحتی را فراهم می‌کنند. با این‌حال، آن‌ها ارزش امتحان‌کردن را دارند!

  1. کفش‌های یک سایه تیره‌تر از لباس خود را انتخاب کنید

برای جلوگیری از ترکیب رنگ‌های مشابه، اما کمی متفاوت، به‌دنبال کفش‌هایی با سایه تیره‌تر از لباس‌هایتان باشید، به‌عنوان مثال، لباس قرمز گیلاسی و کفش‌های قرمز آتش‌نشانی. در هنگام ست کردن کفش با لباس، رنگ‌ها به راحتی برای بسیاری از افراد قابل توجه نیستند و قرمزهای شما به‌هم نمی‌خورد.

کفش شما نباید از جنس لباس شما باشد. این ضرب‌المثل که “شما برای ساختن کفش و لباس پرده می‌برید” منسوخ شده است. مواد متفاوتی را برای کفش و لباس خود انتخاب کنید. برای جلوگیری از هم‌سان به‌نظر رسیدن، یک رنگ را به‌عنوان نقطۀ شروع خود انتخاب کنید. سپس لباس‌ها، کفش‌ها و اکسسوری‌هایی را پیدا کنید که سایه‌شان کمی با هم متفاوت است.

  1. با الگوها بازی کنید

مردم از اختلاط و تطبیق الگوها اجتناب می‌کنند؛ زیرا قوانین سنتی، آن سبک را ممنوع می‌کند. با این‌حال، اگر می‌خواهید تکنیک‌های مدرن را به کمد خود بیاورید، ترکیب الگو را امتحان کنید. همۀ افراد، لباس و کفش با الگوی دقیق ندارند.

ممکن است با ست کردن کفش با لباس، بخواهید یک بیانیۀ مد بزرگ ایجاد کنید، و هیچ راهی بهتر از ترکیب کردن اکسسوری‌ها، کفش‌ها و لباس‌هایی با یک الگوی مشابه وجود ندارد. یک ترفند استایل از تس هالیدی قرض بگیرید و چاپ‌های خود را با هم ترکیب کنید. از تمام پرینت‌های حیوانی که در کمد خود دارید استفاده کنید تا یک بیانیه مگا مد داشته باشید.

وقتی شروع به بازی با الگوها کردید، از کوچک شروع کنید. آقایان ممکن است یک کت بلیزر یا ژینگام با جیب مربع گلدار را ترجیح دهند. ترفند دیگرِ ست کردن کفش با لباس، این است که همان طرح را در رنگ های مختلف انتخاب کنید، به عنوان مثال، یک کراوات چک شده با یک پیراهن با چک های گسترده‌تر. خانم‌ها ممکن است یک الگوی پایه برای دامن یا شلوار دوست داشته باشند، به خال‌های پولکا فکر کنید، بلوزی با طرح‌های بازیگوش.

جایی در طول مسیر، دنیای مد فهرستی از قوانینی را ارائه کرد که بر نحوۀ پوشیدن، زمان و لوازم جانبی افراد نظارت می‌کند. کمد لباس اکثر افراد این را نشان می دهد، به‌خصوص وقتی صحبت از رنگ لباس آن‌ها می‌شود. با این‌حال، زمان آن رسیده که قوانین قدیمی را کنار بگذاریم و الگوهای مدرن را در آغوش بگیریم.

ست کردن کفش با لباس را یاد بگیرید؛ این‌که از نظر کفش، لباس و اکسسوری هماهنگی کامل را با هم داشته باشید. ممکن است قوانین نه مطلق وجود داشته باشد، اما وقت آن است که قوانین خود را بسازید و آزمایش کنید.

ست کردن کیف و کفش

ست کردن کیف و کفش زنانه یک هنر است که می‌تواند استایل شما را به مراتب جلوه بخشد. در زیر به توضیحاتی درباره ست کردن کیف با کفش زنانه مختلف، از جمله کیف اسپرت و کیف مجلسی با کفش‌های متفاوت، می‌پردازم:

کیف اسپرت با کفش اسپرت:

سبک‌های ورزشی:

اگر از یک کفش اسپرت ساده و یا کتانی استفاده می‌کنید، کیف اسپرت با طرح‌ها یا لوگوهای رنگارنگ می‌تواند یک انطباق جالب ایجاد کند.

البته کوله پشتی نیز می‌تواند گزینه‌ای محبوب برای هماهنگی با کفش اسپرت باشد.

راحتی و کاربرد:

کیف اسپرت با جزئیات کمتر و طراحی‌های ساده معمولاً با کفش‌های ورزشی خوب هماهنگ می‌شوند.

از کیف‌هایی با جیب‌ها و بخش‌های مخصوص برای ورزشی‌ها و لوازم شخصی استفاده کنید.

کیف مجلسی با کفش مجلسی:

رسمی و شیک:

اگر از یک جفت کفش مجلسی با تاکید بر رسمی بودن استفاده می‌کنید، کیف مجلسی با جزئیات ظریف، جلوه گل‌دار یا دسته‌های بلند می‌تواند ترکیب بسیار زیبا ایجاد کند.

کیف‌های چرم، شیک و کلاسیک، با کفش‌های چرم مجلسی بسیار هماهنگ هستند.

رنگ‌ها و الگوها:

اگر کفش‌های شما رنگ یکنواخت و ساده دارند، می‌توانید با یک کیف مجلسی با الگوها یا رنگ‌های براق تنوع ایجاد کنید.

هماهنگی رنگ بین کیف و کفش مجلسی یک قاعده مهم است.

کیف دستی یا کلاچ:

در مجلس‌ها و مراسمات رسمی، کیف دستی یا کلاچ با کفش مجلسی بسیار شیک به نظر می‌آید.

از کیف‌های کوچک با جزئیات متناسب با لباس خود استفاده کنید.

نکته مهم این است که در هر ترکیبی که انتخاب می‌کنید، به راحتی و سلیقه شخصیتان توجه کنید. همیشه مهم است که استایل شما با شخصیت و حس طراحی خودتان همخوانی داشته باشد.

جمع‌بندی

خب، دیدیم که برای ست کردن کفش با لباس خودمان، باید به جا و مکانی که دعوت هستیم توجه کنیم، یا به لباسی که برای بیرون در نظر گرفتیم، و به رنگ و طرح لباس‌مان. این تطبیق دادن کفش با لباس، به ما کمک می‌کند شیک و عالی به‌نظر برسیم. کسی که خود را هم مد روز نگه می‌دارد و هم مراقب هماهنگیِ ترکیب لباس و کفش خود هم هست. مگر یک دختر، از شیک‌بودن چه می‌خواهد؟!

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا