خودارضایی زنان چگونه است؟

یادگیری در مورد خودارضایی دختران و زنان

خودارضایی در زنان و دختران عمل تحریک کلیتوریس و ایجاد احساس لذت جنسی است. این یک رفتار جنسی کاملاً طبیعی است. با این حال، خودارضایی دختران و زنان می تواند اثرات منفی بر سلامتی و همچنین روابط با شریک زندگی داشته باشد و نیاز به ترک خودارضایی تضمینی خواهند داشت.

خودارضایی دختران

خودارضایی عمل تحریک اندام تناسلی خود از طریق جنسی  است تا اینکه به ارگاسم برسیم. این یک رفتار بسیار رایج در میان مردان و زنان و یک بخش بسیار طبیعی از رشد برای کودکان پسر و دختر است. عمل خود ارضایی  به خودی خود “خوب” یا “بد” نیست، اگرچه در برخی موارد هنجارهای اجتماعی می توانند باعث شوند که افراد آن را “بد” بدانند. رشد جنسی بخش اساسی از رشد و تکامل طبیعی کودک است، همانطور که رشد جسمی، رشد عاطفی، یادگیری و رشد مهارت های زبانی و ارتباطی طبیعی را شامل می شود.

کلیتوریس اندام کوچک و حساسی است که از بافت دارای نعوظ در بخش بیرونی دستگاه تناسلی زنانه یعنی فرج تشکیل شده است. این شامل هزاران پایانه عصبی است که آن را به یک اندام بسیار حساس تبدیل می کند. خودارضایی باعث تحریک کلیتوریس و ایجاد احساس لذت جنسی می شود. خودارضایی واقعا می تواند به زنان و دختران کمک کند تا بدن خود را بهتر درک کنند و می توانند بدون هیچ شرم و احساس  گناهی این کار را انجام دهند. در واقع، اگر چنین شود، خودارضایی می تواند به افزایش تجربه جنسی زن و دختر با شریک زندگی خود کمک کند. واقعیت این است که خودارضایی از طریق کشف تمایلات جنسی شما به عنوان یک زن یا دختر و ابراز آن و تجربه شادی آور از طریق حس خوب و رضایت و شادی موثر است.

آیا خودارضیی رفتار رایجی است؟

مشاوران جنسی  و همچنین محققان موافق هستند که خودارضایی یک فرآیند کاملاً طبیعی در  انسان و یک رفتار جنسی سالم است. این مورد بیشتر  می تواند به دلیل داشتن یک رابطه جنسی به صورت خصوصی باشد و کسی دوست ندارد آن را حتی با نزدیک ترین دوستان خود به اشتراک بگذارد، چون ممکن است زیاد خوبیت نداشته باشد.

آیا خودارضایی برای دختران و زنان مضر است؟

از دیدگاه علم سلامت، خودارضایی اصلا برای شما مضر نیست. برخی از مردم فکر می کنند که خودارضایی به دلایل اخلاقی بد است، اما این یک انتخاب شخصی است. فواید خودارضایی برای دختران و زنان بسیار است،  که در زیر می توانیم به آنها اشاره کنیم:

خودارضایی زنان و دختران به پیشگیری از عفونت های دهانه رحم و کاهش عفونت های مجاری ادراری کمک می کند. در واقع، میل به خودارضایی می تواند برای زنان مبتلا به عفونت ادراری قوی باشد و این امرد لیل خوبی دارد، زیرا خودارضایی می تواند به تسکین درد، روان کردن عضلات واژن و خارج کردن باکتری های مضر از دهانه رحم کمک کند. سطح هورمون های تقویت کننده خلق و خوی دوپامین و اپی نفرین که به شما کمک می کند تا احساس افسردگی را از بین ببرید، مانند زمانی که هیجان زده هستید را نیز شامل می شود و این برای شما خوب است که حس خوبی تجربه کنید.

خودارضایی می تواند استرس عاطفی را تا حد زیادی کاهش دهد. به تقویت رابطه تان با خودتان کمک می کند، زیرا وقتی عمیقاً خود را در سطوح فیزیکی و احساسی درک کرده و دوست داشته باشید، اعتماد به نفس پیدا می کنید و به خود اجازه می دهید از طریق خودآگاهی رشد کنید. دوستان عزیز خودارضایی می تواند کیفیت خواب شما را بهبود بخشد و به شما در مقابله با بی خوابی کمک کند.

زنانی که ارگاسم بیشتر، دفعات بیشتر و رضایت بیشتری از خودارضایی یا رابطه جنسی دارند، در برابر بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مقاوم‌تر هستند. خودارضایی می تواند رابطه شما با شریک زندگی تان را بهبود بخشد زیرا از این طریق شما خودتان را به خوبی می شناسید. در زنان یائسه، باریک شدن واژن می تواند معاینات جنسی و لگن را دردناک کند، اما خودارضایی، به ویژه با روان کننده های مبتنی بر آب، جریان خون را به اندام های تناسلی افزایش می دهد. .این می تواند به کاهش مشکلات رطوبتی و جلوگیری از باریک شدن واژن کمک کند.

چه مقدار خودارضایی در یک هفته برای یک زن یا دختر به طور طبیعی مفید خواهد بود؟

تعداد دفعات آن در هفته ممکن است از زن به زن دیگر، بر اساس وضعیت سلامت عمومی فرد متفاوت باشد. زنانی هستند که دو تا سه بار در روز یا پنج بار در هفته، هفت بار در هفته خود ارضایی انجام می دهند یا حتی اصلاً خودارضایی نمی کنند. میل جنسی طبیعی است، با این حال، بیش از حد هر چیزی مضر است. بنابراین، به جای افزایش دفعات خودارضایی، ممکن است انرژی خود را به چیزهایی مانند ورزش، هنرهای خلاقانه یا هر سرگرمی دیگری هدایت کنید. این تضمین می کند که شما یک زندگی متعادل، سالم و شاد نیز داشته باشید.

آیا خودارضایی می تواند جایگزین رابطه جنسی به صورت تنفننی شود؟

خودارضایی خودش  یک فعالیت لذت بخش جنسی است و  متفاوت از رابطه جنسی می باشد. در واقع، خودارضایی می تواند تجربه شما را با همسرتان افزایش دهد، زیرا به شما کمک می کند بدن خود را به عنوان یک زن بهتر درک کنید. با این حال، اگر فقط خودارضایی می کنید و صمیمیت فیزیکی با همسرتان را نادیده می گیرید یا این حس صمیمیت را از قصد از دست می دهید، این مورد می تواند نشانه ای از مشکل باشد. با این حال، زمان های خاصی  وجود دارد که خودارضایی می تواند جایگزین رابطه جنسی شود، به عنوان مثال:

اگر میل جنسی همسرتان کمتر از شماست، خودارضایی  می تواند برای شما یک گزینه باشد.

خود ارضایی در زنان: بررسی حقایق

ممکن است برخی افراد از صحبت کردن در مورد  خودارضایی احساس ناخوشایندی داشته باشند، اما خودارضایی به طور کلی  داشتن لذت جنسی با تحریک اندام تناسلی از طریق لمس یا مالش  می باشد و  یک فعالیت جنسی طبیعی و سالم  نیز به حساب می آید. صرف نظر از اینکه چه جنسیتی دارید می توانید خود ارضایی را انجام دهید، خواه مجرد هستید یا در یک رابطه عاشقانه می باشید و یا تنها هستید یا با شریک زندگی خودتان زندگی می کنید فرقی نمی کند. بنابراین اگر می خواهید با نحوه خودارضایی در زنان آشنا شوید یعنی اگر می خواهید بدانید که عملکرد آن چگونه است و چه قسمت هایی از بدن درگیر می شوند پس در ادامه با ما همراه باشید.

کارکرد برانگیختگی جنسی برای افرادی که دارای واژن می باشند چگونه است؟

در طول خودارضایی یا هر فعالیت جنسی دیگر، می توانیدحس تحریک جنسی را داشته باشید. این باعث می شود خون بیشتری در دیواره های واژن جریان یابد و مایعی لزج ایجاد شود که واژن را مرطوب می کند. اندام تناسلی شما نیز به دلیل افزایش جریان خون متورم می شود.  همچنین ممکن است ضربان قلب شما تند تند بزند و تنفس تان بیشتر شوید و چهره تان نیز سرخ گردد.

اگر به تحریک شدن بیشتر ادامه دهید،  دچار ارگاسم خواهید شد و این به معنای اوج لذت جنسی و انزال نیز خواهد بود. این زمانی است که عضلات تناسلی شما به سرعت سفت می شوند  و حالت انقباض پیدا می کنند و  احساس لذت و رهایی شدیدی به شما دست می دهد. باید بدانید برخی زنان هنگام ارگاسم دچار انزال می شوند و مایع بسیار شفافی از غدد نزدیک به مجرای ادرار بیرون خواهد زد.

کدام اعضای بدن در هنگام خود ارضایی در گیر می شوند؟

در حالی که واژن جایی است که می توان آلت جنسی را در هنگام رابطه جنسی وارد آن کرد، بخش بیرونی آن نیز که والوا و یا به اصطلاح فرج نام دارد برای لذت جنسی نیز بسیار اهمیت خواهد داشت.

فرج شامل 2 بخش لبی است که لابیا نام دارند و دهانه واژن را شامل می شوند و در بالای آنها نیز کلیتوریس وجود دارد. کلیتوریس یک برآمدگی کوچک می باشد و مثل مروارید بسیار حساس است، اغلب تحریک کلیتوریس می تواند باعث ایجاد ارگاسم شود.

افرادی که واژن دارند چگونه خودارضایی می کنند

اول باید در نظر داشته باشید که خودارضایی نوعی فعالیت جنسی است که شما هم به تنهایی و هم با فرد دیگر نیز می توانید آن را انجام دهید.

چه تنها باشید و چه با شریک زندگی، به یاد داشته باشید که در مورد لذت جنسی، همه افراد متفاوت هستند. بنابراین ایده خوبی است که نحوه خودارضایی خود را درک کنید و مورد بررسی قرار دهید شما  می توانید با  لمس کردن نواحی مختلف در زمان های مختلف و اعمال فشارهای مختلف با سرعت های مختلف روی آلت تناسلی تان تمرین کنید تا بفهمید چه روشی برای شما لذت بیشتری خواهد داشت.

انواع خودارضایی دختران و زنان

خودارضایی کلیتورال : بعضی افراد از انگشتان، دست ها یا یک اسباب بازی جنسی برای لمس، مالیدن و نوازش کلیتوریس استفاده می کنند . بسیاری از مردم به این درک می رسند  که تحریک کلیتوریس در طول خودارضایی منجر به ارگاسم می شود

خودارضایی واژینال : بعضی افراد از انگشتان، دست یا اسباب بازی جنسی برای نفوذ به واژن و مالش و نوازش اطراف آن استفاده می کنند . رسیدن به ارگاسم با تحریک واژن در طول خودارضایی امکان پذیر است، اما بسیاری از افراد ارگاسم را با این روش  دشوارتر می دانند به طوریکه: برخی افراد دریافتند که ترکیب تحریک کلیتورال و واژن در طول خودارضایی می تواند منجر به لمس شدیدتر ارگاسم  یعنی “مناطق اروژنی” شود: اینها نواحی دیگری از بدن هستند که می توانند هنگام لمس لذت جنسی به شما بدهند، از جمله نوک سینه، قسمت داخلی ران، گوش و گردن را شامل می شوند.

اگر ارگاسم نداشته باشیم و یا به آن نرسیم چه اتفاقی می افتد؟

در حالی که خودارضایی می تواند منجر به ارگاسم شود می تواند بیش از یک ارگاسم را نیز شامل شود و لی نیازی نیست. به عنوان مثال، افراد می توانند از تحریک واژن در طول خودارضایی لذت ببرند، اما ممکن است همیشه منجر به ارگاسم نشود.

برای برخی افراد ارگاسم دشوارتر از دیگران است، به خصوص اگر تجربه زیادی از رابطه جنسی نداشته باشند. ممکن است کمی زمان بطلبد و تمرین زیادی بخواهد  تا مشخص شود چه چیزی حس و حال شما را شعله ور می کند، بنابراین اگر فوراً به ارگاسم نرسیدید نگران نباشید.

دشواری در ارگاسم گاهی اوقات می تواند ناشی از مواردی مانند اضطراب، استرس یا افسردگی یا مشکلات رابطه باشد.

اگر نگران عدم رسیدن به ارگاسم هستید، ممکن است ایده خوبی باشد که با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند بررسی کنند که آیا دلیل فیزیکی وجود دارد یا خیر، یا شما را برای درمان  به یک مشاور جنسی  ارجاع دهند.

و به یاد داشته باشید  اگر خود ارضایی برای شما لذت بخش نیست، این امر مشکلی برای شما ندارد.

آیا باید نگران عفونت های مقاربتی (STI) باشم؟

خودارضایی امن‌ترین رابطه جنسی است که می‌توانید آن را به تنهایی انجام دهید – هیچ خطری برای بارداری یا عفونت‌های مقاربتی (STIs)  از این منظر وجود ندارد. اما اگر با شریک زندگی خود خودارضایی می کنید، به یاد داشته باشید که بیماری های مقاربتی می توانند از طریق مایع واژن یا مایع منی آلوده منتقل شوند. اگر مثلاً اندام تناسلی همسرتان و سپس اندام تناسلی خودتان را لمس کنید،  ممکن است دچار بیماری های مراقبتی شوید

تمیز نگه داشتن اسباب‌بازی‌های جنسی و شستن آن‌ها در فاصله زمانی بین استفاده در افراد مختلف به دلایل مشابه  می تواند از اهمیت خاصی برخوردار باشد. در نهایت، به خاطر داشته باشید که خشن بودن یا خودارضایی زیاد در مدت زمان کوتاهی می‌تواند باعث ایجاد احساس درد در ناحیه تناسلی شما شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا