اقتصادی

تامین زمین ۳۴۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گلستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی ملک ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعهد استان گلستان برای ساخت مسکن طی یک سال ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد مسکن شهری در ۳۲ شهر استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از مجموع این ۳۲ شهر، ۹ شهر بالای ۲۵ هزار نفر در گلستان وجود دارد که اداره کل راه و شهرسازی موظف به تأمین مسکن در این شهرها است.

وی با بیان اینکه در باقی شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر اداره کل راه و شهرسازی تنها تعهد تأمین زمین را بر عهده دارد، گفت: تا کنون در ۹ شهر با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر، برای ساخت سه هزار و ۳۶۳ واحد زمین تأمین شده است.

ملک ادامه داد: عده کثیری از سازنده‌ها از بستری که دولت برای ورود آنها به پروژه نهضت ملی مسکن در نظر گرفته آگاهی نداشته و همین امر موجب عدم حضور گسترده آنها در پروژه‌ها می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان افزود: برای ورود تمامی سازندگان بومی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن، تببین کامل شرایط از جانب هیأت مدیره انبوه سازان و پیمانکاران برای سازنده‌ها ضرروی است.

وی گفت: با حذف هزینه‌های جانبی مانند هزینه انشعابات، محوطه سازی، آسانسور، پروانه ساخت و نظام مهندسی، میزان هزینه انبوه سازان برای ساخت یک واحد مسکونی کاهش می‌یابد و انتظار می‌رود سازندگان همراهی بیشتری برای ساخت مسکن انجام دهند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا