مجله علمی و پزشکی

معرفی ۵۰ پزشک گلستان به دستگاه قضا/ ترفند پزشک گنبدی برای فرار از مالیات

مجله رز/گلستان مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته ۵۰ پزشک استان به دلیل عدم نصب دستگاه‌های پذیرنده بانکی با هدف فرار از پرداخت مالیات به دستگاه قضایی معرفی شدند، گفت: یک پزشک در گنبدکاووس با نصب دستگاه انتقال وجه بدون دریافت پول نقد “کش‌لس” بیماران را ملزم به پرداخت وجه ویزیت می‌کرد.

قربان حاجی‌مشهدی عصر امروز پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با بیان اینکه درآمد مالیاتی استان در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۸ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: سهمیه ۱۲ ماهه گلستان ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است که تا امروز بیش از ۸۵ درصد درآمد مالیاتی استان محقق شده و تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۰۰ درصد رقم مدنظر محقق گردد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با تأکید بر اینکه در ۱۰ ماه نخست سال بیش از ۲ هزار میلیارد ریال درآمد عوارض ارزش افزوده محقق شده است، ادامه داد: در سال گذشته از محل ارزش افزوده یک هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده که بیشترین عوارض ارزش افزوده به شهرهای گرگان با ۵۳۰ میلیارد ریال و گنبدکاووس با ۳۹۰ میلیارد ریال تعلق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه قانون موجود در مراکز علم و فناوری همانند مناطق آزاد تجاری است، افزود: در مراکز علم و فناوری سرمایه‌گذار می‌تواند از قانون معافیت مالیانی و مشوق‌های پارک علم و فناوری برای سرمایه‌گذاری استفاده کند.

حاجی‌مشهدی معافیت ۲۰ ساله مالیاتی در فضای پارک علم و فناوری را یکی از مشوق‌های ویژه این پارک عنوان کرد و گفت: فضای پارک علم و فناوری استان محدود و کمتر از یک هکتار است ولی فضای پارک در سایر استان ‌ها به ۱۰ هکتار و در برخی موارد به وسعت بیشتری هم می‌رسد که فرصتی ویژه و استثنایی برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد کرده است.

وی از تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی سال ۱۳۹۸ سخن گفت و توضیح داد: قانون مرتبط به این پایانه‌ها از اول آبان ماه امسال به صورت اختیاری اجرا شده اما از اول فروردین سال ۱۴۰۲ تمامی شرکت‌ها باید متکی به این قانون باشند.

این مقام مسئول فرار مالیاتی پزشکان را نوعی قانون شکنی دانست و خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه گذشته ۵۰ نفر از پزشکان استان گلستان که اقدام به استفاده از دستگاه‌های پذیرنده بانکی نمی‌کردند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی، بازرسی و مقابله با پولشویی به صورت نامحسوس فعال شده و در حال پایش در استان است، تصریح کرد: یکی از پزشکان شهرستان گنبدکاووس با نصب دستگاه‌های انتقال وجه بدون دریافت پول نقد “کش‌لس” از بیماران وجه ویزیت را دریافت و با دور زدن قانون از پرداخت مالیات فرار می کرد که شناسایی شد.

حاجی‌مشهدی خواستار دسترسی به گردش حساب اینگونه پزشکان متخلف شد و افزود: باید در حد امکان از دادن دستگاه کش‌لس به مکان‌های خصوصی خودداری شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا