کسب و کار محلی

آموزش رگلاژ درب ضد سرقت

تنظیم ضد سرقت درب برای کاربران درب های ضد سرقت بسیار مهم است. معمول است که درهای ضد سرقت از حالت تنظیم خارج می شوند و حتی بهترین نوع درب ممکن است پس از مدتی نیاز به تنظیم داشته باشد. در ضمن باید گفت که روش تنظیم درب ضد سرقت نیاز به دانش خاصی دارد.

امروزه با استفاده از درب های ضد سرقت در منازل و اماکن تجاری، افزایش زیادی پیدا کرده است.

مقررات ایمنی درب از سرقت جلوگیری می کند

اگر خریدار درب ضد سرقت هستید; خوب است با حفظ شرایط مناسب، عمر و استفاده صحیح از مدل را در خانه افزایش دهید. به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین جنبه های نگهداری درب ضد سرقت کاهش هزینه تعمیر و تعویض است.

نظافت منظم و روغن کاری مناسب قطعات مکانیکی درب ضد سرقت می تواند احتمال بروز هرگونه مشکل در اجزای این سازه را کاهش دهد.

مشکلات ضد سرقت

همانطور که گفته شد درب های سارق پس از مدتی استفاده ممکن است دچار مشکل شوند. بنابراین رعایت اصول نگهداری درب ضد سرقت احتمال بروز این مشکلات را تا حدودی کاهش می دهد. توصیه می شود در صورت کوچکترین مشکل، سیستم ضد سرقت را به سرعت تنظیم کنید. به طوری که آسیب به یک قسمت باعث آسیب به سایر قسمت ها و عملکرد درب نشود.

شایع ترین مشکلات در این سازه ها شکسته شدن لولای در، آسیب به قفل و دستگیره در، از دست رفتن کلید قفل در، گیرکردن در هنگام باز و بسته شدن و بیرون آمدن درب است. صدایی که از داخل در می آید، مشکلات دستگیره های در و آسیب به چارچوب در هنگام باز و بسته شدن می تواند ناشی از عدم تنظیم باشد.

مراحل نصب درب ضد سرقت

یک ابزار ضد سرقت ضروری

دستگاه جوش برای جابجایی لولاها و یا در صورت لزوم تعمیر درب های شکسته و عیوب درب

چکش و میله آهنی برای ضربه زدن یا بلند کردن در

روغن مخصوص روغن کاری درب

مواد شوینده و سمباده برای تمیز کردن و جلا دادن ناخن های لولا

آچارها و پیچ گوشتی ها اصولاً برای باز و بسته کردن لولاها مناسب هستند

هنگام تعمیر درب ضد سرقت، بهتر است یک جعبه ابزار کامل همراه خود داشته باشید.

مراحل تعمیر درب ضد سرقت

اگر هنگام باز و بسته کردن درب های ضد سرقت بهاری درب متوجه صدای خراش شدید. نگران نباشید و مراحل زیر را دنبال کنید تا به راحتی این مشکل را حل کرده و درب ضد سرقت خود را تنظیم کنید.

روغن کاری کنید

اولین و ساده ترین اقدام برای از بین بردن صدای ناخوشایند، روغن کاری درب ضد سرقت است. در این مرحله می توانید از روغن مخصوص در قوطی روغن یا اسپری استفاده کنید و سپس آن را روی لولاها اسپری کنید یا بمالید و همچنین همزمان در را باز و بسته کنید تا روغن در لولاها فرو برود.

استفاده از روغن موتور یا روغن پخت و پز نسبت به روغن مخصوص کارایی کمتری دارد، اما همچنان می توانند آن را جایگزین کنند. فراموش نکنید که در پایان روغن اضافی را با دستمال پاک کنید.

ناخن ها را از لولا جدا کنید

این مرحله کمی پیچیده تر از مرحله قبل است و زمانی این کار را انجام دهید که پاسخی که می خواهید از مرحله روغن کاری دریافت نکنید. در این مرحله پس از برداشتن لولاها، پیچ های داخلی را نیز بردارید. در میان میخ های لولا، میخ هایی را در دور می بینید. که وظیفه نگه داشتن صفحه لولایی را بر عهده دارد. پس از آن می توانید با چرخاندن میخ ها در جهت عقربه های ساعت از دو انبر استفاده کنید.

نحوه راه اندازی درب ضد سرقت

تمیز کردن ناخن

برای تمیز کردن ناخن ها می توانید آن ها را با سیم ظرف، کاغذ سنباده، سوزن یا هر شی تیز دیگر تمیز کنید تا زمانی که هر گونه آلودگی، لکه یا خوردگی از روی آن ها پاک شود. پس از اطمینان از تمیزی کامل ناخن ها، آنها را روی سطح صاف بغلتانید تا از صاف بودن آن ها مطمئن شوید.

در صورت مشاهده هر گونه نقص، آنها را با چکش برطرف کنید. گرفتن ناخن تمیز، صاف و براق. مراقب باشید در نصب درب ضد سرقت این مرحله را فراموش نکنید. از ضربه زدن به لوله ها با چکش خودداری کنید. زیرا در صورت وجود زنگ زدگی بر روی آنها می تواند به درب آسیب برساند.

ساخت صابون

اگر روغن یا مواد لازم برای تمیز کردن ندارید. می توانید ناخن های لولا را با ساده ترین مواد شوینده یعنی صابون تمیز کنید. بعد از صابون زدن میخ ها می توانید آنها را روی لولاها قرار دهید و در را چند بار باز و بسته کنید تا ببینید چگونه نرم می شود و صدا را از بین می برد.

تعویض تسمه

اگر پس از گذراندن تمام مراحل بالا، نویز هنوز از بین نرفت. برای تعویض دستبند بهتر است با یک متخصص مجرب مشورت کنید. به یاد داشته باشید که مکانیسم درب های ضد سرقت کمی با درب های دیگر متفاوت است. بنابراین در تعمیر درب ضد سرقت بهتر است برای تعویض لولاها کمک بگیرید نه اینکه خودتان لولاها را تعویض کنید.

نتیجه

ایجاد صدای وزوز هنگام باز و بسته شدن درب یکی از مشکلات درب های ضد سرقت است. با دنبال کردن مراحل و تعمیر درب ضد سرقت می توانید یاد بگیرید که چگونه درب ضد سرقت را راه اندازی کنید.

لازم به ذکر است که تنظیم درب داخلی ضد سرقت نیاز به دانش و تجربه خاصی دارد. بنابراین، در صورت مشاهده هرگونه مشکل در این پیکربندی، توصیه می شود برای کمک با یک متخصص با تجربه تماس بگیرید. اکنون می توانید با ثبت درخواست خود در بازار آنلاین “خدمات از ما” و تماس با حرفه ای ترین ها، قیمت رایگان دریافت کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا