کسب و کار محلیمجله علمی و پزشکی

دستگاه آب تصفیه کن خانگی اسمز معکوس RO

فناوری تصفیه آب اسمز معکوس به عنوان نوآورانه ترین روش تصفیه آب در جهان شناخته می شود. در بین دستگاه های تصفیه آب از نوع سیستم اسمز معکوس، علاوه بر فیلترهای کارتریجی و کربنی، فیلترهای غشایی وجود دارند که آب با فشار بالا در آن ۹۸.۲ درصد از املاح مضر خود را از دست می هد. این مواد خطرناک، شامل نیترات، مولکول های نمک، آلاینده های میکروبیولوژی، انواع باکتری ها و ویروس ها، فلزات سنگین نظیر آلومینیوم، آرسنیک، جیوه و … می باشد.

یکی از مواردی که در مورد دستگاه های تصفیه RO یا اسمز معکوس باید در نظر گرفت، این است که این دستگاه ها دارای مخزن هستند، بنابراین آب همیشه با فشار در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. البته توصیه می شود که کیفیت آب مخزن را با استفاده از فیلتر پست کربن حفظ کنید. همچنین در برخی از انواع دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس خانگی، پمپی تعبیه شده که باعث افزایش سرعت تولید آب در آن ها می شود. این نوع دستگاه ها پساب نیز تولید می کنند. به همین دلیل دارای ۲ خروجی، یکی برای آب و دیگری برای خروج پساب می باشد.

نقش فیلتر دستگاه تصفیه آب

فیلترهای دستگاه تصفیه آب، با توجه به عملکردشان، به ترتیب های متفاوتی در دستگاه نصب می شوند. اگرچه این فیلترها به طور جداگانه کار می کنند، اما درواقع مکمل یکدیگر هستند. برندهای معروف دستگاه های تصفیه آب خانگی، برای عملکرد بهتر و جلوگیری از آسیب، نیاز به تعویض دوره ای و منظم فیلتر دارند. این مسئله، باعث می شود که فیلتر به درستی کار کند و آب را بدون هیچ مشکلی در دستگاه تمیز نگه دارد.

در دستگاه هایی که به روش اسمز معکوس کار می کنند، فیلتراسیون در ۶ مرحله زیر انجام می شود:

  1. در مرحله اول تصفیه، فیلتر پروپیلن یا pp اعمال می شود. ابتدا آب با ورود به فیلتر، رسوبات و املاح درشت خود را از دست می دهد. قطر منافذ فیلتر پروپیلن ۵ میکرون است و ذرات بزرگتری با این اندازه را در خود نگه می دارد. زمان تعویض فیلتر، بستگی به نوع آب و رسوب موجود در آن دارد. فیلتر پس از مدتی قهوه ای رنگ می شود که یکی از نشانه هایی است که به شما می گوید که وقت تعویض آن فرارسیده است.
  2. در مرحله دوم فیلتر، کربن پودری با گرانول قرار دارد که می تواند مواد شیمیایی از آب، مانند کلر، آفت کش ها و گازهای محلول شیمیایی را حذف کند. کلر نباید وارد این فیلترها شود، زیرا به آن آسیب می رساند و عملکرد آن را مختل می کند. مواد مضر آب نیز توسط این فیلتر از بین می روند. فیلتر کربن پودری، باید هر ۶ ماه یک بار تعویض شود.
  3. در این سطح از فرایند فیلتراسیون، فیلتر کربن بلاک یا کربن تکه تکه وجود دارد. این فیلتر، مکمل فیلتر قبلی است. به این معنا که مواد شیمیایی باقی مانده در آب را به دلیل منافذ کوچک از بین می برد. زمان تعویض این فیلتر نیز، تقریبا هر شش ماه تا یک سال است.
  4. این مرحله مهمترین بخش تصفیه آب اسمز معکوس است. فیلتر ممبران دارای سوراخ هایی به قطر ۰.۰۰۰۱ (یک ده هزارم) میکرون می باشد. به دلیل منافذ بسیار ریز این فیلتر، برای حذف تمام مضرات، آب با فشار بالا و با استفاده از پمپ، از داخل آن عبور می کند. این عمل از ورود انواع آلودگی ها و املاح به داخل آب جلوگیری می کند و فقط مولکول های آب اجازه ورود دارند. اصلی ترین چیزی که توسط این فیلتر از بین می رود، نیترات است که در صورت عدم حذف، باعث مبتلا شدن مصرف کننده آب، به بیماری های خطرناک می شود. علاوه بر این، یون ها هم از آب حذف می شوند که به نرم شدن و کاهش سختی آب کمک می کند. عمر مفید این فیلتر یک سال است و باید سالی یک بار آن را تعویض کنید.
  5. در این زمان از فیلترهای کربن فعال یا فیلترهای پست کربن برای تصفیه نهایی آب استفاده می شود. دلیل افزودن این فیلتر به سطح پنجم، از بین بردن بوی نامطبوع آب در منبع دستگاه و از بین بردن مواد باقی مانده در آب است. هنگامی که آب از این فیلتر عبور می کند، بو و طعم خوبی خواهد داشت. زمان تعویض فیلتر کربن اکتیو، یک بار در سال است.
  6. آخرین مرحله فیلتراسیون، فیلترهای قلیایی یا مینرال هستند که یکی از مهمترین فیلترها و بخشی از مزایای دستگاه های تصفیه آب، به حساب می آیند. این نوع فیلتر ها، مواد معدنی حذف شده از آب را برای حفظ عناصر مفید بازیابی می کنند که باعث می شود آبی که به شما تحویل داده می شود، علاوه بر سالم بودن، حاوی املاح معدنی ضروری برای بدن انسان باشد. در برخی از دستگاه ها به جای فیلترهای مینرال، از فیلترهای قلیایی استفاده می شود که عملکرد مشابهی دارند. این فیلتر برای تنظیم PH آب نصب می شود، یعنی آب را تا حدی سخت می کند که مضر نباشد. به این صورت آب، مواد معدنی خود را حفظ می کند. همچنین آب خارج شده از این نوع دستگاه های تصفیه آب حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در پیشگیری از سرطان بسیار مفید هستند.

دستگاه تصفیه آب هون لند

یکی از بزرگ ترین مزایای دستگاه های تصفیه آب شرکت هون لند، این است که این دستگاه ها می توانند در مدت زمان ۳ ثانیه پس از تصفیه، آب را با دماهای مختلف، از ۲۵ تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد به شما تحویل دهند. بنابراین با خرید دستگاه تصفیه آب از هون لند، آب گرم و سرد تصفیه شده را با هم خواهید داشت.

شرکت ایده گستر فارمد به عنوان نمایندگی انحصاری دستگاه های تصفیه آب هون لند در ایران که با روش اسمز معکوس RO تولید شده اند، پیشگام این زمینه است. شما میتوانید بهترین نوع این دستگاه ها را برای داشتن آبی تمیز و سالم در منزل یا محل کار خود، از بهترین نمایندگی دستگاه تصفیه آب ایران ، خریداری نمایید. همچنین شما ارزان ترین قیمت دستگاه تصفیه آب را تنها می توانید در هون لند پیدا کنید. برای مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب و دستگاه تصفیه هوا ، می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید، تا کارشناسان ما به بهترین شکل ممکن شما را یاری نمایند.

https://heavenlandco.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا