کسب و کار محلیمجله اجتماعی

ایده مرتب سازی شال و روسری

راه هایی برای مرتب کردن شال و روسری در منزل

خانم هایی که روسری و شال های زیادی دارند اغلب به دنبال روش مناسبی برای آن ها در کمدهایشان هستند چرا که شال ها و روسری ها از جمله پوشاکی هستند که ممکن است تعداد آن ها از لباس های دیگر بیشتر باشد ولی اگر روش درستی برای مرتب کردن آن ها انتخاب نکرده باشید هنگامی که بخواهید روسری مورد نظر خود را سریعا پیدا کنید دچار مشکل می شوید. و مشکل دیگری که خانم ها پس از خرید شال و روسری در نگهداری از روسری ها و شال های خود دارند این است که چون روش مناسبی برای سازماندهی آن ها اتخاذ نمی کنند، اغلب روسری ها خط یا چین می خورند و آن ها مجبور می شوند به دفعات روسری های خود را اتو بزنند که این باعث صدمه دیدن بافت پارچه ی روسری می شود.

1- ساماندهی به صورت خطی یا طنابی

یکی از روش های کاملا ارزان برای سازماندهی روسری ها این است که آن ها را با یک گیره ی لباس به نخ یا رشته ای نصب کنید. در این صورت کلکسیونی از روسری های رنگی خود را به شیوه ای شیک و مرتب سازماندهی کرده اید. این ایده در عین سادگی بسیار جذاب و شیک است.

2- روسری های گره زده

در حالی که در این تصویر ورودی یک منزل را مشاهده می کنید یک روسری طوری از چوب لباسی آن آویزان شده که هنگام خروج از منزل به راحتی و بدون معطلی می توانید آن را بردارید. همچنین ایده ی قرار دادن روسری ها در یک سبد نیز در این تصویر قابل مشاهده است. این دو ایده برای روسری هایی که بیشتر استفاده می کنید و بهتر است همیشه دم دست باشند مناسب است.

3- آویزهای حلقه ای

آیا شما هم متنفر هستید از این که روسری های تان مخصوصا آن هایی که از جنس ابریشمی یا ساتن است از روی جارختی ها لیز بخورند؟ برای خلاص شدن از این معضل می توانید به عنوان  روشی خلاقانه و کاربردی از آویزهای حلقه ای استفاده کنید. بنابراین دیگر هرگز نگران این نیستید که روسری ها از روی جا رختی سر بخورند و در ته کمد بیفتند.

4- آویز نردبانی

این روش یکی از مرسوم ترین و محبوب ترین روش ها برای نگهداری روسری هاست و شما می توانید با آن  کلکسوینی از روسری های تان را روی آویزهای نردبانی از کف تا سقف منزل تان به نمایش بگذارید.

5- لوله کردن

لوله های پی وی سی یکی از آسان ترین راه ها برای سازماندهی روسری های درون یک درآور است. فقط نیاز است لوله ها را به اندازه ارتفاع  دراورتان ببرید سپس روسری ها را به صورت لوله شده در آن قرار دهید و به نمایی آراسته دست یابید. این جایگزین خوبی برای تا کردن روسری هاست و نسبت به آن سریع تر می توانید روسری های تان را پیدا کنید.

این ایده نیز شبیه بالایی است با این تفاوت که روسری ها درون مستطیل ها قرار می گیرند. هم چنین می توانید از صفحات تقسیم دراورد که در فروشگاه ها موجود هستند و از جنس مقوا یا پلاستیک هستند برای این کار استفاده کنید.

6- تا کردن روسری ها

تا کردن روسری ها همیشه هم ایده ی بدی نیست. البته برای این که به درستی سازمان دهی شوند باید درون یک جعبه قرار بگیرند که حالت خودشان را حفظ کنند و به سادگی بتوان آن ها را برداشت.

7- صفحات حفره دار

با این روش مشکل کمبود فضای خود را حل کنید. می توانید این صفحات را روی در کمد خود نصب کنید یا این که آن را روی قسمتی از دیوار نصب کنید. این روش در عین شیک بودن بسیار کاربردی است.

8-چوب لباسی ها

تعداد زیادی از چوب لباسی ها قلاب های مناسبی برای آویزان کردن روسری ها دارند.

9- استفاده از میله های حوله

میله های حوله را در پشت دیوار اتاق خواب نصب کنید. شگفت زده خواهید شد که چطور توانستید یک قسمت بلااستفاده را به یک قسمت کاربردی و مورد استفاده تبدیل کنید. ایده ی مشابه این است که از میله های حوله ی شیک تری برای این کار استفاده شده است. در صورتی که شال های شما زیاد است و روی هم قرار می گیرند می توانید آن ها را به روش زیر گره بزنید تا از شلوغی و درهم برهم شدن آن روی میله ها جلوگیری شود.

10-آویز لباس های چند ردیفه

هنگامی که روسری های زیادی دارید و می خواهید آن ها را در کمد خود جای دهید بهترین روش استفاده از آویز لباس های چند ردیفه ی فلزی است که می توانید چندین روسری را از آن آویزان کنید.

11- میزهای کنسول

میزهای کنسول یکی از روش های غیرمتعارف برای نگهداری روسری هاست اما آن ها برای جاسازی روسری ها نیز به خوبی عمل می کنند.

12- سینی های شیشه ای

سینی های شیشه ای نیز برای نمایش و نگهداری منظم و مرتب روسری ها در کنار هم ایده ی شیک و مناسبی است.

13- آویز های حفره دار

این آویز شبیه آویزهای معمولی است با این تفاوت که برای آویزان کردن آن روسری ها را از حفره عبور می دهیم. یکی از مشکلاتی که اغلب خانم ها دارند این است که روسری ها ممکن است به قلاب های آویزهای معمولی گیر کنند و یا اگر فلزی باشند ممکن است روسری ها از روی آن سر بخورند.

ایده هایی ناب برای سازماندهی شال و روسری در کمد

برای سازماندهی شال و روسری در کمد شما می توانید از ایده هایی بسیار ساده اما کاربردی استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا هم کمدی زیبا و خاص، درست درخور و لایق شخصیت تان داشته باشید و هم از این اکسسوری های زیبا و حساس به خوبی نگهداری کنید. حال بهتر است تا چند ایده جالب برای سازماندهی شال و روسری برایتان عنوان کنیم تا با آنها آشنا شوید.

از آویز شال و روسری استفاده کنید

یکی از ایده های جالب و ساده ای که شما می توانید برای نظم بخشیدن به شال و روسری هایتان در کمد استفاده کنید، آویز شال و روسری است. با استفاده از این آویزها که انواع مختلفی هم دارند، شما می توانید انواع شال و روسری هایتان را با نظم و ترتیب در کمدتان بچینید و از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری کنید.

استفاده از طناب

اگر به خلق ایده های خاص و زاییده ذهن خودتان علاقه مند هستید، می توانید از طناب کنفی برای نگهداری شال و روسری استفاده کنید. به این صورت که طنابی با ضخامت مناسب را در کمدتان آویزان کنید. حالا شال ها و روسری هایتان را با استفاده از گره های خاص روی طناب فیکس کنید. شما می توانید این کار را برای شال ها و روسری هایی انجام دهید که فعلا قصد استفاده از آنها را ندارید. زیرا این روش باعث چروک شدن شال و روسری ها می شود و در صورتی که شما بخواهید روزانه از آنها استفاده کنید، مجبور به اتوکشی خواهید بود.

استفاده از آویز نردبانی

آویز نردبانی یکی از ایده های خلاقانه برای سازماندهی شال و روسری است که شما می توانید آن را در ابعاد و اندازه های مختلف تهیه کنید و یا آن را بسازید. این نردبان اگر کوچک باشد، برای استفاده داخل کمد مناسب است و اگر اندازه بزرگتری داشته باشد، برای استفاده در گوشه اتاق کاملا مناسب است. بنابراین این نردبان را تهیه کنید و روسری ها و شال هایتان را با نظم و ترتیب روی آن آویزان کنید.

شال و روسری ها را لوله کنید

یکی دیگر از ایده های ناب برای سازماندهی شال و روسری این است که شما آنها را به صورت لوله های پارچه ای در بیاورید. سپس آنها را با نظم و ترتیب داخل کشو بچینید. با این کار هم فضای کمتری اشغال کرده اید، هم به خرید وسیله دیگری نیاز ندارید و هم کاری متفاوت انجام داده اید. این کار برای روسری های قواره بزرگ و همچنین شال بسیار مناسب است.

استفاده از سینی های شیشه ای برای سازماندهی شال و روسری

یکی دیگر از ایده هایی که شما می توانید برای نظم و ترتیب بخشیدن به شال و روسری هایتان از آن استفاده کنید، سینی شیشه ای است. برای استفاده از این سینی می توانید آن را در ابعاد یکسان برش بزنید. حال به سلیقه خودتان می توانید این برش ها مربعی باشند یا مستطیلی. سپس می توانید آنها را با چسب به یکدیگر متصل کنید و در کشو قرار دهید. حالا شال و روسری هایتان را با نظم و ترتیب در فضاهای خالی قرار دهید و از ایده ناب خودتان لذت ببرید.

منبع : c-and-a.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا