کسب و کار محلیمجله عمومی

تعمیر گیربکس لیفان 520

محتوای این مطلب پنهان

گیربکس اتوماتیک لیفان و مشخصات آن

تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان در کرج lifan بصورت تخصصی توسط گروه تهران گیربکس با قیمت عالی انجام میشود. خودرو های گیربکس اتوماتیک بدلیل اینکه سیستم برقی پیچیده تری نسبت به خودرو های گیربکس معمولی دارند، باید توسط افراد متخصص و مجرب تعمیر و سرویس شوند چرا که درغیر این صورت ممکن است آسیب بیشتری ببینند و هزینه های تعمیرات آن نیز چند برابر شود. مجموعه تهران گیربکس با در اختیار داشتن تکنسین ها و تعمیرکاران حرفه ای تعمیرات گیربکس لیفان در کرج را با روش های استاندارد برای شما عزیزان انجام می دهد.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک لیفان

خطا ها و عیب های گیربکس اتوماتیک لیفان را جدی بگیرید و در اولین فرصت آن را به تعمیرگاه ببرید تا در هزینه و زمان خود نیز صرفه جویی کنید. از علائم خرابی گیربکس میتوان به بریده شدن شفت گیربکس، تقه زدن آن، زوزه کشیدن گیربکس، گاز هرز خوردن، گیر کردن دنده در حالت پارک، خلاص شدن گیربکس، لرزش خودرو هنگام حرکت و قرار گرفتن دنده در حالت اظطراری اشاره نمود و در صورتی که با هر کدام از این علائم مواجه شدید در اسرع وقت خودروی لیفان خود را به تعمیرگاه ببرید. همچنین در حالت هایی که خرابی شدید تر بود باید آن را با یدک کش به تعمیرگاه برد.

زمان سرویس های دوره‌ای گیربکس اتوماتیک

سرویس دوره‌ای گیربکس اتومات لیفان به کارکرد کیلومتر و همینطور زمان آن بستگی دارد. اما بطور کلی زمان توصیه شده برای انجام سرویس های دوره ای بین هر 20 هزار تا 40 هزار کیلومتر میباشد. البته شرایط رانندگی و میزان ترافیک هم در تعیین زمان سرویس های دوره ای تاثیر گذار هستند. همچنین تعویض روغن، رانندگی اصولی و انجام سرویس های منظم در افزایش عمر قطعات گیربکس تاثیر بسزایی دارند.

زمان مناسب تعویض روغن گیربکس

روغن گیربس یکی از مواردی است که در خودرو های اتومات باید به آن توجه زیادی کرد. روغن گیربکس در واقع به عنوان روان کننده برای بخش های متحرک گیربکس استفاده میشود. همچینین این مایع به عنوان خنک کننده در خودرو های اتومات مورد استفاده قرار میگیرد. تعویض روغن گیربکس نیز معمولا بر اساس کیلومتر صورت میگیرد و هر 30 هزار کیلومتر تا 40 هزار کیلومتر انجام شود.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان در کرج

احتمالا تا کنون این متن را خوانده‌اید گیربکس اتوماتیک ماشین لیفان شما دچار ایراد و خرابی شده است و به دنبال تعمیر آن هستید و از این رو هزینه تعمیرات آن هم برای شما سوال مهمی میباشد. هزینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک لیفان به نوع خرابی و ایراد و عوامل زیادی وابسته دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه تعمیر گیربکس لیفان 520 میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و آن ها هزینه تقریبی تعمیرات را به شما عزیزان میگویند اما برای بررسی دقیق تر و بهتر باید به محل تعمیرات بیایید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان با مجموعه تهران گیربکس

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک انواع سواری های لیفان از قبیل 520، 620، 820، ایکس 50، ایکس 60 و غیره توسط مجموعه تهران گیربکس انجام میشود. تعمیرکاران ما با علم و تجربه ای که دارند گیربکس شما را با تجهیزات و روشی استاندارد بررسی و اقدام به تعمیر آن میکنند و تنها در صورت نیاز به تعویض قطعه از بهترین آن ها با مناسب ترین قیمت استفاده خواهند کرد.

علاوه بر این ها خدمات ما در سریع ترین زمان ممکن با قیمت بسیار عالی انجام میشود تا در وقت گرانبهای شما عزیزان نیز صرفه جویی شود. همچنین خدمات تعمیرات ما با ضمانت یکساله تا 20 هزار کیلومتر ارائه خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید در بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

مشخصات گیربکس لیفان 520

لیفان مدل 520 به دلیل ساخته شدن با متریال ارزان، از سمت خیلی از کشورهای درحال توسعه مورد استقبال قرار گرفت. این مدل از خودروی لیفان در سال 91 وارد کشور شود. اگر شما لیفان 520 خریده اید و حالا نیاز به تعمیر گیربکس لیفان دارید، تعمیرگاه استارگیربکس در خدمت شماست. ابته لازم است بدانید که گیربکس این مدل از خودروهای لیفان 5 دنده دستی می باشد. در ضمن حجم موتور آن 1.6 لیتر است.

مشخصات گیربکس لیفان 520i

تعمیر گیربکس لیفان 520i تقریبا مشابه لیفان 520 می باشد. این مدل خودرو لیفان در واقع فیس لیفت شده لیفان 520 می باشد که چراغ های عقب آن تغییراتی کرده و هماهنگی بیشتری بین جعبه دنده و پیشرانه ها مشاهده می شود. بنابراین این مدل لیفان نیز دارای گیربکس 5 دنده جعبه است. اما بیایید واقع بین باشیم چرا که این مدل از لیفان نیز کم کم با نزول کیفیت مواجه شد و به همین علت مدل 620 آن به بازار روانه شد.

هزینه تعمیر گیربکس لیفان

قیمت تعمیر گیربکس لیفان با توجه به دستی یا اتوماتیک بودن گیربکس متفاوت می باشد. تعمیر گیربکس های دستی به علت داشتن ساختار ساده تر هزینه کمتری خواهد داشت. اما به هر حال خراب شدن جهبه دنده خودرو می تواند هزینه های زیادی را روس دست صاحب ماشین بگذارد. گاهی ممکن است این خرابی ها به علت کم بودن روغن واسکازین یا بی کیفیت بودن این روغن باشد، کاهش روغن گیربکس می تواند باعث خرد شدن چرخ دنده ها شود.

اما هزینه تعمیر گیربکس اتومات لیفان به نسبت گیربکس های دستی بالا تر می باشد. البته اگر خرابی گیربکس اتوماتیک از بخش کامپیوتری و سنسورهای آن باشد، هزینه کمتری را باید برای تعمیر بپردازید اما اگر ایراد مربوط به چرخ دنده های گیربکس خودروی لیفان بود، تعمیرات پر هزینه تری را پیش رو خواهید داشت. به طور کلی هزینه های تعمیرات گیربکس لیفان بر اساس قیمت روز قطعات و دستمزد کارشناس محاسبه می گردد. در سایت powergearbox نیز می توانید از خدمات محاسبه آنلاین هزینه تعمیرات گیربکس بهره مند شوید.

با خودرو لیفان 520 بیشتر اشنا شوید

اولین خودروی تولیدی کمپانی چینی لیفان موتورز ، لیفان 520 است که اولین بار در سال 2006 در کلاس سدان های کوچک تولید شد ولی در بازار فروش خوبی نداشت تا با تغییراتی در بدنه با نام لیفان 520i وارد شد و به جز تغییراتی در چراغ های عقب هیچ تغییر دیگری نداشت حتی در بخش فنی .

در لیفان 520i از همان موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری با توانایی تولید 106 اسب بخار و با گیربکس 5 سرعته دستی استفاده شده .

از نظر امکانات ایمنی و آپشن لیفان 520i شامل : ترمز EBD + ABS ، قفل مرکزی، سیستم کولر، کیسه هوای سرنشین جلو ، رادیو و پخش CD ،رینگ آلومینیومی اسپرت، آینه های جانبی برقی، چراغ مه شکن جلو و عقب ، چراغ ترمز سوم ،قفل ایمنی کودک ، در باز کن صندوق عقب از داخل ، کمربند ایمنی سرنشین جلو و عقب ،صندلی عقب تاشو ، گرم کن شیشه عقب ، سیستم هشداردهنده وضعیت لنت ترمز، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، فرمان تلسکوپی قابل تنظیم، سنسور دنده عقب و ریموت کنترل روی سوییچ.

مزایا و معایب

مزایا        معایب

فضای مناسب کابین                سواری خشک

مصرف سوخت مناسب          عایق بندی ضعیف

صندوق جادار         پیشرانه ضعیف

مشخصات تولید کننده

کشور تولید کننده    چین

کارخانه تولید کننده  LIFAN MOTORS

نام و مدل اتومبیل   لیفان 520i و لیفان 520

شرکت گارانتی         کرمان موتور

مشخصات فنی

 مشخصات / مدل    لیفان 520i              لیفان 520

موتور     4 سیلندر خطی        4 سیلندر خطی

حداکثر قدرت          104.5 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه           104.5 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور        137 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه               137 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه

حجم موتور             1587 سی سی       1587 سی سی

 تعداد سوپاپ           16 DOHC              16 DOHC

جعبه دنده                دستی       دستی

تعداد دنده                 5             5

شتاب ۰ تا 96.5      13 ثانیه                  13 ثانیه

حداکثر سرعت        170 کیلومتر بر ساعت          170 کیلومتر بر ساعت

 وزن خالص            1155 کیلوگرم       1155 کیلوگرم

فاصله محورها        2540 میلی متر      2540 میلی متر

ابعاد و نوع چرخ های جلو  عقب            195/60R14          195/60R14

مصرف سوخت

 مشخصات / مدل    لیفان 520i              لیفان 520

داخل شهر                –  Lit/100km          Lit/100km-

 خارج شهر              – Lit/100km            Lit/100km-

 ترکیبی    – Lit/100km           Lit/100km-

حدآلایندگی                Euro 3 3  Euro

ظرفیتها

باک بنزین                51 لیتر

سرنشین    5 نفر

ابعاد

عرض      (1700) mm

طول         (4370) mm

ارتفاع       (1473) mm

امکانات ایمنی وآپشن های خودرو

ترمز ABS + EBD

قفل مرکزی

سیستم کولر

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

رادیو پخش CD

رینگ آلومینیومی اسپرت

چراغ مه شکن جلو و عقب

چراغ ترمز سوم

قفل ایمنی کودک

در بازکن صندوق عقب از داخل

صندلی عقب تاشو

گرمکن شیشه عقب

سیستم هشداردهنده وضعیت لنت ترمز

شیشه بالابر برقی جلو و عقب

فرمان تلسکوپی قابل تنظیم

سنسور دنده عقب

ریموت کنترل سوئیچ

لیفان 520 ارزان ترین و بی کیفیت ترین محصول لیفان است که در ایران خیلی مورد استقبال قرار نگرفت . ولی در بازه قیمتی 20 میلیون تومان تنها رقیب جدی پراید است که به مراتب از پراید بهتر است .

پرسش متداول تعمیر گیربکس لیفان

استار گیربکس، گیربکس کدام مدل های لیفان را تعمیر می کند ؟

تعمیر گیربکس لیفان در مدل های مختلف انجام می شود. از  جمله لیفان 520، 520i ، 620، 820 x50، x60 ،x70 . البته تخصص این مجموعه بیشتر تعمیر گیربکس های اتوماتیک می باشد بنابراین خودروهای لیفان که گیربکس اتومات دارند را به صورت تخصصی برای شما تعمیر خواهیم کرد.

سرویس های دوره ای لیفان در چه مدت زمانی باید انجام شود؟

سرویس دوره ای به صورت مرتب و در زمان مشخص شده اش به سلامت خودوری شما کمک می کند. به طور مثال اگر به موقع هر چند وقت یکبار خودروی لیفان خود را سرویس کنید اگر نیاز به تعمیر گیربکس لیفان هم داشته باشید به سرعت متوجه می شوید و قبل از آسیب های بیشتر گیربکس را تعمیر می کنید. این مدت زمان برای سرویس دوره ای معمولا از سوی شرکت سازنده خودرو تعیین می شود. سرویس دوره ای برای گیربکس اتومات لیفان بین 20000 تا 45000 کیلومتر می باشد.

آیا لازم است روغن گیربکس لیفان را هم مانند روغن موتور عوض کنیم؟

بله یکی از بخش های تعمیر گیربکس لیفان، تعویض روغن گیربکس می باشد. ممکن است روغن گیربکس شما نیاز به تعویض داشته باشد. چرا که روغن گیربکس هم درست مثل روغن های دیگر خودرو برای کیلومتر مخصوصی تولید می شوند و پس از گذشت مدت زمانی نیاز به تعویض دارند.

قیمت تعمیر و یا تعویض گیربکس لیفان چقدر است ؟

شما می توانید برای اطلاع از تعرفه ی تعویض و یا تعمیر گیربکس لیفان ، با مشاوران متخصص استار گیربکس تماس بگیرید تا آنها به شما کمک کنند که قیمت حدودی را با توجه به مشکل پیش آمده تعیین کنید . همچنین برای اطلاع از قیمت دقیق ، میتوانید از استار گیربکس درخواست ارسال متخصصین مجرب را داشته باشید .

این متخصصین ، افرادی آموزش دیده و بسیار مجرب و متخصص در زمینه ی گیربکس لیفان می باشند . گاهی شما نیازمند تعویض قطعه ی کوچکی هستید و با توجه به آن قطعه ، متخصصین ما برایتان براورد قیمت می کنند و حتی اگر نیازمند تعویض گیربکس خودرویتان بودید هم می توانند به شما در مورد هزینه ها راهنمایی بدهند .

قیمت خرید گیربکس لیفان ، به صورت عمده و تکی چگونه است ؟

برای خرید گیربکس لیفان ، شما می توانید با بخش فروش تماس بگیرید تا در مورد هزینه ها شما را راهنمایی کنند . همچنین ، اگر شما دارای تعمیر گاه و یا فروشگاه گیربکس هستید و تمایل به همکاری و خرید عمده از استار گیربکس را دارید ، می توانید از آفر های ویژه ی تعمیر گاه ها که استار گیربکس برای همکاران ارائه می دهد ، بهره مند شوید .

آیا شما در استارگیربکس ، گیربکس های استوک لیفان را هم می فروشید ؟

بله . استار گیربکس ، ارائه دهنده ی انواع گیربکس های وارداتی از کشور های خارجی می باشد . شما می توانی گیربکس های استوک خودرو های لیفان را از استار گیربکس به قیمت بسیار مناسب خریداری کنید . لازم به ذکر است گیربکس های استوک لیفان که از استارگیربکس خریداری می شوند ، دارای گارانتی از استار گیربکس می باشند و شما میتوانید بدون هیچ نگرانی از آنها استفاده کنید .

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا