مجله علمی و پزشکیکسب و کار محلی

راحت ترین روش درمان زود انزالی در کلینیک لذت ترک

یکی از بیماری های رایج مردانه انزال زودرس است که غالبا بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند. این مشکل نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورها نیز رایج بوده و خوشبختانه تا به امروز درمان های زیادی برای آن به وجود آمده است. اگر شما نیز درگیر این عارضه هستید, تا انتها ما را همراهی کنید تا روش هایی را برای درمان زودانزالی به روش مرکز لذت ترک بیان کینم.

علل زود انزالی

قبل از بررسی علل این عارضه باید توجه داشته باشید که هر فردی تحت تاثیر شرایط مختلف در زندگی خود گاهی اوقات ممکن است دچار این مشکل شود. اما زمانی که فرد به طور میانگین و هر روزه دچار مشکل است, بروز بیماری هایی همچون انزال زودرس و… به سراغ وی خواهد آمد و فرد را نیازمند به درمان تخصصی می کند. از علل زود انزالی می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

سن: افزایش سن یکی از دلایل اصلی زود انزالی نیست، اما این عامل تاثیر زیادی بر این اختلال دارد. در مردان میانسال، نعوظ مانند گذشته نیست و مدت زمان رابطه جنسی کاهش می یابد.

علل روانی: استرس، افسردگی، اضطراب، احساس گناه یا شرم از بدن، مشکلات روابط، کمبود عزت نفس، احساس بی کفایتی در زندگی و غیره. تاثیر بسزایی در انزال زودرس دارند.

ژنتیک: تحقیقات نشان می دهد که ژنتیک فرد تا 30 درصد در انزال زودرس تأثیر دارد.

هورمون ها: یکی از دلایلی که می تواند منجر به انزال زودرس شود، کمبود هورمون شیمیایی سروتونین است. در مردانی که میزان سروتونین کمتری در نورون های خود دارند. احتمال ابتلای شما به این چنین بیماری ها بیشتر است.

علل فیزیکی: بیماری هایی مانند دیابت، ام اس، مشکلات تیروئید و مشکلات پروستات نیز می تواند منجر به انزال زودرس در مردان شود.

انتقال دهنده های عصبی: اختلالات عملکردی در انتقال دهنده های عصبی مغز که مسئول انتقال پیام بین نورون ها هستند، می تواند منجر به انزال زودرس شود.

درمان زود انزالی

برای درمان بیماری زودانزالی از روش های زیادی استفاده می شود که هرکدام از آن ها متناسب با وضعیت بیمار متفاوت است. این موارد عبارتند از:

کاندوم: استفاده از کاندوم طول مدت رابطه جنسی را طولانی می کند و در نهایت به درمان زود انزالی کمک می کند. امروزه داروخانه ها با توجه به نیاز شما انواع مختلفی از کاندوم ها را ارائه می دهند که می توانید آنها را تهیه و استفاده کنید.

ورزش کگل: انجام تمرینات کگل و تقویت عضلات کف لگن کمک زیادی به بهبود انزال زودرس می کند. این درمان نیاز به صبر و پشتکار دارد که می تواند ماه ها طول بکشد. عضلات کف لگن هنگام عطسه، سرفه، خنده و حرکت دادن اجسام سنگین و انقباض آنها احساس می شود، علاوه بر این به انزال طولانی تر، کنترل بی اختیاری ادرار و کمک به پروستات کمک می کند. برای یافتن محل دقیق این عضله، باید جریان ادرار خود را هنگام ادرار کردن متوقف کنید، عضله ای که هنگام انقباض احساس می کنید آلت تناسلی را کمی به سمت شکم می کشد.

داروهای تاخیری: استفاده از کرم ها و اسپری های تاخیری باعث تاخیر در انزال و افزایش رضایت جنسی می شود.

داروهای بی حس کننده: استفاده از کرم های بی حس کننده موضعی باعث کاهش حساسیت آلت تناسلی و در نهایت تاخیر در انزال می شود.

تعلیق: روش تعلیق زمانی استفاده می شود که مرد احساس می کند به اوج لذت می رسد در این صورت با برداشتن آلت تناسلی از انزال جلوگیری می شود و پس از چند دقیقه می تواند دوباره روند قبلی را ادامه دهد.

قرص: مصرف قرص های زود انزالی نیز یکی از روش های رایجی است که به دلیل عوارض خود مصرفی مورد تایید نیست.

تغذیه مناسب: معمولا افرادی که دچار انزال زودرس می شوند, با معضلات تغذیه ای روبرو هستند و همین موضوع سبب چنین مشکلی در آن ها می شود. برای درمان زودانزالی به روش سنتی و گیاهی می توانید با گرفتن رژیم اغذیه ای مناسب, مدت زمان انزال خود را افزایش داده و این بیماری را درمان کنید.

روش های ذکر شده در بالا می توانند در کوتاه مدت به شما کمک کنند و زود انزالی را بپوشانند، اما برای درمان کامل و دائمی این مشکل باید اقدامات جدی تری انجام دهید.

درمان های تخصصی زود انزالی

در ادامه به روش های تخصصی تری برای درمان زود انزالی اشاره می کنیم. آنها عبارتند از:

  1. به روانشناس مراجعه کنید
  2. درمان دارویی
  3. به یک درمانگر جنسی یا درمانگر جنسی مراجعه کنید

درمان تخصصی اول, مراجعه به روانشناس

بیشتر علل زود انزالی ریشه در مشکلات روحی و آسیب های ناشی از خودارضایی است که در مرحله اول با گرفتن مشاوره ترک خودارضایی قابل درمان خواهد بود. بعد از اینکه فرد مورد نظر مورد درمان قرار گرفت, اگر زودانزالی او مداوا نشده بود, می توانید از روانشناس و یا دکتر برای درمان زودانزالی کمک بگیرد.

دارودرمانی

برای انجام درمان دارویی باید به روانپزشک مراجعه کنید تا پس از بررسی وضعیت شما داروی خاصی را برای شما تجویز کند که در صورت نیاز می توانید آن را در نسخه درمانی وارد کنید.

به یک درمانگر جنسی یا درمانگر جنسی مراجعه کنید

گاهی اوقات مشکل زود انزالی به دلیل عدم آگاهی یا بی تجربگی به وجود می آید و در این موارد مراجعه به یک متخصص جنسی می تواند این مشکل را به صورت حرفه ای حل کند.

چگونه مشکل زود انزالی را حل کنیم؟

اولین قدم برای درمان زود انزالی مراجعه به یک روانشناس مجرب است که بتواند این مشکل را تا حد امکان بدون استفاده از درمان های دارویی ریشه کن کند. با مراجعه به روانشناس و استفاده از نظرات تخصصی آنها و بسته به شرایط شما، در صورت نیاز به ارجاع به روانپزشک یا درمانگر جنسی، روانشناس بهترین گزینه را به شما معرفی می کند. ریشه کن کردن مشکل زود انزالی نیاز به صبر و عمل برای درمان ریشه ای دارد.

پس از شروع درمان، به درمانگر خود اعتماد کنید و تمام مراحل درمان را طی کنید. حدود 70 درصد افرادی که این مشکل را دارند قابل درمان هستند، بنابراین با مراجعه به افراد متخصص و آگاه مشکل شما برطرف می شود و جای نگرانی نیست.

منبع: لذت ترک خودارضایی

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا