جارو برقی خوب چی بخرم؟

جاروبرقی چه مارکی خوبه؟

تمیز نگه داشتن محیط خانه یکی از دغدغه های خانم های خانه دار است. معمولاً برای تمیز کردن فرش و سرامیک و جمع کردن خرده های غذا یا پرز از روی زمین از جارو برقی استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم بهترین برندهای جارو برقی را معرفی کنیم و به بررسی خصوصیات جارو برقی های تولید شده توسط این برندها بپردازیم.

اگر شما هم قصد خرید جارو برقی رباتیک یا دیگر مدل ها را دارید ممکن است خواندن این مطلب بتواند انتخاب را برایتان آسان تر کند و متوجه بهترین مارک جاروبرقی شوید. برای این که همه ذرات ریز روی فرش و سرامیک برداشته شوند و هیچ ذره ای باقی نماند لازم است که از یک جارو برقی پر قدرت و با کیفیت استفاده شود. امروزه بسیاری از برندهای مشهور به ساخت جارو برقی نیز مشغول هستند و انواع مختلفی از آن ها را تولید و عرضه می کنند.

جاروبرقی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

انواع مختلفی از جاروبرقی ها در بازار وجود دارند که دارای ویژگی های مختلفی هستند. برخی از ویژگی ها در انتخاب جارو برقی اهمیت زیادی دارند و باید به آن ها توجه کنید. برای مثال قدرت مکش جارو برقی ویژگی است که بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد.

معمولاً روی جارو برقی دکمه ای وجود دارد که با بالا و پایین کردن آن می توانید توان جارو را افزایش دهید. هر چه توان موتور بیشتر باشد قدرت مکش زباله ها توسط جارو برقی بیشتر می شود. برای تمیز کردن فرش ها معمولاً از توان بالاتر و برای تمیز کردن پارکت و سرامیک از توان پایین تر استفاده می شود.

ویژگی دیگری که باید به آن توجه کرد صدای جارو برقی است. بعضی از جارو برقی های پر توان صدای زیادی هم دارند اما بعضی از مدل ها دارای موتور پر توان و صدای اندک هستند. این ویژگی یک جارو برقی خوب است.

جنس بدنه و لوله های جارو برقی هم اهمیت زیادی دارد. جنس بدنه و لوله ها باید به قدری مستحکم باشد که در اثر برخور به زمین، دیوار یا سطوح سخت نشکنند و خط نیفتند. لوله خرطومی باید نرم و انعطاف پذیر باشد تا با پیچاندن و حرکت دادن دسته جارو برقی ترک نخورد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم وزن جارو برقی است. با توجه به این که بیشتر خانم ها از جارو برقی استفاده می کنند و آن را از یک سمت خانه به سمت دیگر حرکت می دهند لازم است که جارو برقی سبک و در عین حال دارای چرخ های بزرگ باشد تا حرکت دادن و حمل آن آسان تر گردد.

بهترین برندهای جارو برقی

هر یک از این جاروبرقی ها مزایا و قابلیت های خاصی دارند که بهتر است قبل از خریدن آن ها ویژگی هایشان را بررسی کنید و دستگاهی که متناسب با نیازهای شما است خریداری کنید.

·         جارو برقی فیلیپس

یکی از برندهای جارو برقی که جاروهای مقاوم و پرقدرت تولید می کند فیلیپس است. خرید جارو شارژی فیلیپس و دیگر مدل های جارو برقی فیلیپس علاوه بر قابلیت های خوبی که دارند دارای ظاهر شیک و زیبا و اندازه کوچک و جمع و جور هستند.

جدید ترین مدل های جارو برقی فیلیپس EC9170 و FC9174 هستند که نه تنها از بقیه جارو برقی های فیلیپس بلکه از بسیاری از جارو برقی های برندهای دیگر هم بهتر و باکیفیت تر هستند. وزن سبک این جارو برقی ها از خصوصیات منحصر به فرد آن ها است که حمل شدنشان توسط خانم های خانه دار را راحت تر می کند. این جارو برقی ها در عین حال که سبک هستند موتور های پرقدرت با توان 2200 وات دارند.

اندازه کیسه این جارو برقی ها 4 لیتری است و این بدان معناست که مدت زمان زیادی طول می کشد که کیسه کاملاً پر شود و نیاز به تعویض داشته باشد. در داخل این جارو برقی ها معمولاً یک کیسه دائمی وجود دارد که می توانید هر بار که پر شد آن را خالی کرده و دوباره جا گذاری کنید از طرفی هم می توانید خودتان کیسه های یک بار مصرف تهیه کنید و بعد از پر شدن کیسه آن را همراه با زباله های داخلش بیرون بیاندازید و یک کیسه دیگر را جایگزین کنید.

از دیگر قابلیت های جارو برقی های فیلیپس می توان به داشتن فیلتر هپا برای جلوگیری از پخش شدن غبار در هوا، کم صدا بودن و داشتن انواع سَری ها برای جارو کردن نقاط مختلف و داشتن فیلتر فوم که میان موتور و کیسه زباله قرار دارد و مانع از ورود غبار به موتور می شود تا طول عمر موتور را افزایش دهد، می توان اشاره کرد.

در حال حاضر جارو برقی های فیلیپس نسبت به سایر برندها دارای بالاترین قدرت مکش هستند و جدیدترین مدل آن یعنی فیلیپس FC8651 جزو گران ترین جارو برقی ها است. از نظر مدت زمان گارانتی هم جارو برقی های الکترولوکس و فیلیپس دارای طولانی ترین مدت زمان گارانتی می باشند.

·         جارو برقی سامسونگ

سامسونگ یکی از مطرح ترین برندهای جهان است که با تولید محصولات الکترونیکی با کیفیت در طول سال ها اعتبار و محبوبیت خود را به دست آورده است. جارو برقی های جدید سامسونگ دارای بدنه پلاستیکی مقاومی هستند که از زیبایی ظاهری نیز برخوردار است.

سر جارو برقی های جدید سامسونگ مجهز به سیستم Turbine anti-tangle است که از جمع شدن موها و در هم رفتن آن ها جلوگیری می کند و دیگر مجبور به تمیز کردن موها با دست نخواهید بود. قدرت موتورهای جارو برقی های سامسونگ یکسان نیست و مدل های مختلف آن دارای قدرت مکش متفاوتی هستند.

برای مثال توان موتور مدل Queen-18 برابر با 1800 وات، مدل Queen-21 برابر با 2100 وات و مدل Queen-24 برابر با 2400 وات است که مکش بسیار خوبی را ایجاد می کند. داشتن فیلتر هپا، فیلتر فوم، فیلتر سایکلون برای جدا سازی ذرات ریز و درشت از همدیگر و گارانتی 18 ماهه از دیگر ویژگی های جارو برقی های جدید سامسونگ است.

·         جارو برقی میدیا

یکی دیگر از بهترین برند های جارو برقی برند میدیا است. توان موتور جارو برقی جدید میدیا 1800 وات است و صدای نسبتاً کمی دارد. بدنه جاروبرقی میدیا از جنس پلاستیک ضد خش و لوله خرطومی آن از جنس کنف بافته شده است.داشتن سری های مختلف برای جارو کشی مکان های مختلف و فیلتر هپا از ویژگی های دیگر جارو برقی های میدیا است.

·         جارو برقی ال جی

محصولات ال جی به داشتن ظاهر زیبا و قابلیت های نوآورانه معروف هستند. ال جی جارو برقی هایی با قدرت 3000 وات تولید می کند که سوپر سایلنت هستند یعنی صدایی که تولید می کنند بسیار کم است.

این جارو برقی دارای موتور اینورتر است که میزان مصرف انرژی جارو برقی را به شدت کاهش می دهد. جارو برقی سوپر سایلنت ال جی دارای صفحه نمایش دیجیتالی است که تنظیمات دستگاه را نشان می دهد به علاوه دارای لوله خرطومی تلسکوپی و فیلتر هوا است که از انتشار گرد و غبار جلوگیری می کند.

در داخل این جارو برقی یک کیسه دائمی قرار داده شده است که شما می توانید پس از پر شدن آن را خالی کرده و دوباره جاگذاری کنید اما اگر نمی خواهید از کیسه دائمی استفاده کنید می توانید کیسه های یک بار مصرف مخصوص این جارو برقی را تهیه کرده و از آن ها استفاده کنید. برای دریافت خدمات تعمیرات جاروبرقی ال جی با متخصصین ما تماس بگیرید.

جارو برقی های ال جی دارای ظاهری زیبا و اندازه کوچک هستند که نگهداری از آن ها و حمل شدنشان توسط خانم های خانه دار را آسان تر می کند. در برخی از مدل های این جاروبرقی فیلتر سایکلون وجود دارد که از انتشار غبار در هوا جلوگیری می کند و ذرات ریز و درشت را از همدیگر جدا می کند. جاروبرقی های ال جی دارای 18 ماه گارانتی نیز هستند.

·         جارو برقی پاناسونیک

در قسمت لیست آخر بهترین برند های جارو برقی می‌توان به بهترین برند های جارو برقی اشاره کرد. جارو برقی های پاناسونیک سال های زیادی است که تولید و عرضه می شوند و کاربران آن ها کاملاً از این برند رضایت دارند. این جارو برقی ها دارای بدنه محکم، موتور قدرتمند و کیفیت بالا هستند و همین موجب جلب رضایت مشتریان شده است.

اگر قصد خریدن یک جاروبرقی را دارید بهتر است که قبل از خرید مدل آن را در داخل اینترنت جستجو کنید و مزایا و معایب آن را مطالعه کنید تا بتوانید یک جارو برقی مناسب با نیازها و سلیقه خود انتخاب کنید زیرا جارو برقی یکی از لوازم برقی بسیار پر کاربرد در خانه است و اگر انتخاب درستی نداشته باشید بعدها دچار مشکل خواهید شد.

راهنمای خرید جاروبرقی

امروزه جاروبرقی را می توان در هر منزلی پیدا کرد، چرا که امروزه دیگر جاروبرقی های مدرن جای جارو های دستی را گرفته اند و کمتر کسی علاقه به استفاده از جارو های دستی را دارد، اما اگر قصد خرید جاروبرقی دارید اما در میان برند های مختلف گراه شده اید اما نمیدانید که چه جاروبرقی ای بخرید و سوال جاروبرقی چی بخریم در ذهن شما مطرح است می توانید در مقاله راهنمای خرید جاروبرقی با ما همراه باشید و با بهترین جاروبرقی های موجود در بازار آشنا شوید.

هنگام خرید جاروبرقی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • برای خرید یک جاروبرقی خوب با قیمت مناسب اولین و مهم ترین ویژگی که باید به آن توجه کنیم قدرت موتور جاروبرقی و یا همان میزان مکندگی جارو است.
  • کمترین قدرت موتور 1600 وات و بیشترین قدرت موتور 2500 وات برای مصرف خانگی است.
  • ویژگی دیگری که هنگام خرید بد نیست به آن توجه کنیم میزان مصرف انرژی آن است.
  • جاروبرقی به عنوان وسیله ای که ممکن است بارها در طول هفته و ساعت ها در طول روز برای سطوح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد هر چه میزان مصرف انرژی کمتری داشته باشد یقینا قبض برق ارزان‌تری را در پی دارد.
  • قابل حمل بودن و سبکی جاروبرقی از دیگر ویژگی های مثبتی است که بهتر از جارو برقی که انتخاب میکنید داشته باشد.
  • هنگام خرید حتما از فروشنده بخواهید تا جارو را برای شما امتحان کند تا میزان صدا را بسته به تشخیص خودتان تجربه و انتخاب کنید و در این زمینه صرفا به گفته فروشنده مبنی بر بی صدا بودن دستگاه اعتماد نکنید.

اما جاروبرقی خوب چی بخریم؟ سوال بسیار خوبی پرسیدید. با اینکه انتخاب یک جاروبرقی بر اساس معیار های افراد متفاوت است، اما نکات به خصوصی وجود دارند که در هنگام خرید جاروبرقی حتما باید به آنها دقت نمایید. برخی از مهم ترین نکات هنگام انتخاب یک جاروبرقی خوب عبارتند از:

  • بودجه ای که برای خرید جاروبرقی در نظر گرفته اید.
  • قدرت و مکش جاروبرقی
  • گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش دستگاه
  • ظرفیت جاروبرقی

میزان پولی را که می خواهید در بلند مدت برای خرید جاروبرقی هزینه کنید را محاسبه نمایید:

این استدلال وجود دارد که از نظر مالی جاروبرقی بدون کیسه کی تواند در مقایسه با جاروبرقی کیسه دار به صرفه تر باشد اما دلیل آن چیست و چرا چنین چیزی را بیان کردند و دلیل آن چیست؟

  • همانطور که قبلا هم خاطرنشان گردید یکی از ویژگی های جاروبرقی های کیسه دار تعویض کسیه آن است و این می تواند در بلند مدت هزینه های زمانی و مالی زیادی را در اثر تعویض دوره ای آن برای مصرف کننده به بار آورد.
  • از این رو می توان جاروبرقی های بدون کیسه را منبعی برای ذخیره هزینه های زمانی و مالی در نظر گرفت.
  • اما در طرف مقابل تعویض فیلتر جاروبرقی های بدون کیسه هزینه ای است که در نظر خیلی از افراد پنهان می ماند.
  • دلیل آن هم این است که این جاروبرقی ها به دلیل فاقد کیسه بودن دارای فیلتر های قدرتمند و با نفوذ پذیری بسیار کم در برابر ذرات گرد و غبار هستند که این عامل باعث می شود در بلند مدت این فیلترها کارایی خود را از دست دهند و شما را ملزم می کند هر چند وقت یکبار عمل تمیزکاری فیلترها را انجام داده و یا در صورت امکان تعویض آنها را تعویض نمایید.

انتخاب جاروبرقی خود را بر اساس میزان قدرت و کشش آن انجام دهید.

به طور کلی جاروبرقی های کیسه دار دارای قدرت مکش به مراتب بالایی هستند و این حالت برای مناطقی از منزل که دارای فرش ضخیم و پرزدار می باشند و یا آن دسته از افرادی در منزل خود از حیوانات خانگی استفاده می کنند، می تواند بسیار مفید باشد. اما اگر شما از جاروبرقی فقط برای سطوح سخت استفاده می نمایید لازم نیست از این جاروبرقی ها استفاده نمایید، در همین راستا در این بخش از راهنمای خرید جاروبرقی باید توجه به خصوصی به قدرت مکش جاروبرقی خود داشته باشید.

  • اگر ما از جاروبرقی های کیسه دار استفاده می کنید و با مکش پایین آن مواجه شدید نگران نباشید.
  • این اتفاق در بیشتر موارد به دلیل پر بودن ظرفیت کیسه آن بوده و لازم است تا تخلیه گردد .
  • پس سفارش ما به شما این است تا حد امکان و به صورت دوره ای کیسه جاروبرقی خود را چک کرده و در صورت پر بودن آن را تخلیه نموده و یا در صورت معیوب بودن آن را تعویض نمایید.

هنگام خرید به طول سیم جاروبرقی دقت فرمایید !

اگر از دسته افرادی هستید که دوست ندارید هنگام جارو کردن مدام سیم برق را جابجا کنید تا به محل مورد نظرتان نزدیک تر شود هنگام خرید حتما به طول سیم برق جارو توجه لازم را داشته باشید. طول سیم جاروبرقی به طور استاندارد حدود 2تا 3 متر است که با جست وجوی بیشتر در بازار ممکن است جاروبرقی با طول سیم 4 متر نیز پید اکنید.

از آن جایی که کاربری جاروبرقی ها محدود به سطح فرش، موکت و سرامیک نمی شود، داشتن لوازم جانبی و برس های مختلف برای تمیزی شیارها و بخش های دور از دسترس مبلمان نیز از جمله نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

جاروبرقی با کیسه بخریم یا بدون کیسه ؟

در این بخش از مقاله راهنمای خرید جاروبرقی به این نکته مهم میپردازیم که جاروبرقی با کیسه بخریم یا بدون کیسه؟ این سوالیست که خیلی از افراد به دنبال پاسخ آن هستند. اینکه جاروبرقی های پاکت دار بهترند یا بدون پاکت.

خوب است بدانید که این دو ویژگی ملاک برتری یکی بر دیگری نیست و هر کدام از آنها طرفداران و مخالفانی دارند. اما این شما هستید که با در نظر گرفتن شرایط ویژه خود بهترین انتخاب را برای خود رقم می زنید. در ادامه مطلب به توضیح و بررسی ویژگی های انتخاب جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه خواهیم پرداخت:

از بین جاروبرقی های مخزن دار و پاکت دار کدام یک آسیب کمتری به محیط زیست میزنند؟

به طور کلی جاروبرقی ها این خصوصیت را دارند تا کمترین آسیب زیست محیطی را به به محیط پیرامون خود وارد.نماید. زیرا طراحی آنها به گونه ای انجام.شده است که قابلیت جذب مواد زائد را داشته و نمیتوانند خاصیت دافعه آن مواد را داشته باشند.

  • اگر خود پاکت جاروبرقی را یک زباله در نظر بگیریم، میتوان گفتجاروبرقی های پاکت دار زباله بیشتری تولید میکنند.
  • اما به این نکته نیز باید توجه کرد که پاکت های جاروبرقی به نسبت مخزن ها دیر تر پر میشوند و در مدت زمان بیشتری آشغال ها را در خود نگه میدارند.
  • اما پس از هر بار استفاده از جاروبرقی های مخزن دار و به محض پر شدن مخزن باید آن ها خالی نمایید.

آیا گرد و غبار باعث تداخل در سیستم تنفسی شما می شود؟ پیشنهاد ما به شما خرید جاروبرقی کیسه دار است

غالبا این توصیه برای کسانی که از بیماری های تنفسی مانند آسم رنج می برند، وجود دارد که از جاروبرقی های کیسه دار استفاده نمایند. این به دلیل برخورداری اکثر کیسه ها از مواد ویژه ای است که قابلیت ذخیره سازی ذرات را در راندمان بالا هوا فراهم می سازد.

  • همانطور که گفته شد اکثر جاروبرقی های کیسه دار دارای فیلترهای با توان گنجایش ذرات در راندمان بالا می باشند.
  • اما با این حال قابلیت اضافه کردن لایه محافظتی اضافی به این فیلتر ها وجود دارد تا افرادی نسبت به سلامتی خود حساس می باشند از آن استفاده نمایند.

    گرد و غبار خارج شده از تخلیه کیسه جاروبرقی به مراتب کمتر از تخلیه جاروبرقی های بدون کیسه می باشد.

    زمانی که ظرفیت جاروبرقی های بدون کیسه محدود می شود افرادی که حساسیت ویژه ای به گرد و غبار دارند بیشتر در معرض آلرژن ها قرار می گیرند.

تخلیه جاروبرقی های مخزن دار یا بدون کیسه وقت گیر است

مزیت جاروبرقی های کیسه دار در مقایسه با نوع بدون کیسه آن این است که می توان آنها را در هر زمان تخلیه کرد ولی این برای جاروبرقی های بدون کیسه صدق نمی کند و شما بعد استفاده ملزم به تخلیه آن هستید تا بتوانید در دفعه بعدی از آن به نحو.مطلوب استفاده نمایید.

     اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به تخلیه کیسه جاروبرقی اهمیتی قائل نیستید بهتر است از جاروبرقی های بدون کیسه استفاده نمایید. تخلیه نکردن به موقع کیسه آسیب های جدی به جاروبرقی شما وارد میکند.

در انتخاب جاروبرقی به این نکته دقت کنید که چه مدت زمانی میخواهید از آن استفاده نمایید

نکته قابل تامل در خصوص جاروبرقی های بدون کیسه در این است که اگر خواهان افزایش مدت زمان ماندگاری و بالا بردن کارایی آن هستید باید به طور منظم فیلتر آن را تعویض نمایید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا