مجله علمی و پزشکیکسب و کار محلی

شرایط لازم برای تاسیس سردخانه میوه چیست؟

چرا به سردخانه میوه نیازم داریم و در چند مدل ساخته میشود ؟

یکی از مشکلاتی که عموم مردم در گذشته با آن دست و پنجه نرم میکردند عدم انتقال میوه شهری به یک شهر دیگر بود و همچنین برای مگهداری میوه برای مدت زیاد در فصل های گرم هیچ چاره ای نداشتند و اکثر میوه ها را در همان موقع برداشت مصرف میکردند تا اینکه با گسترش علم و تکنولوژی به دستگاه یخچال دسترسی پیدا کردند.

 اما هنوز امکان ذخیره میوه در انبار بزرگ برای فصل بعد امکان پذیر نبود و اینگونه بود که دانشمندان برای ساخت سردخانه های سنعتی بزرگ تلاش کردند و توانستند تجهیزات لازم را طراحی و تولید کنند.

پس از ساخت سردخانه دیگر باغبان ها و کشاورزان نگرانی بابت فروش یکجا کل محصولات را نداشتند و امکان ذخیره میوه برای فصل های بعدی برایشان فراهم شد.

سردخانه میوه ها در 3 مدل کانکسی ، صنعتی و بزرگ و سردخانه اتاقکی موجود هستند و به خاطر اینکه میوه ها در دمای زیر صفر زودتر فاسد میشوند ، دمای تمامی مدل های این سردخانه بالای صفر است..

در سردخانه میوه هر محصولی نیاز به دما و رطوبت خاص خود را دارد و به همین دلیل سردخانه صنعتی میوه دارای اتاق های مجزا با امکان تعیین دما به صورت مجزا می باشد.

برای ساخت سردخانه میوه چه شرایطی نیاز دارد؟

مرحله اول در ساخت سردخانه، تهیه نقشه توسط مهندسان ناظر آران تبرید است. مرحله بعدی، محوطه سازی، احداث بنا، تخصیص انشعابات مربوطه (آب، گاز، برق) و تأسیسات است

برای اینکه خیالی آسوده بتوانید یک سردخانه ای مطمئن و استاندارد داشته باشید میتوانید تمامی امور ساخت سردخانه نگهداری میوه را به شرکت آران تبرید بسپارید که تجربه ساخت ده ها سردخانه صنعتی در رزومه خود دارد.

انتخاب مکان مناسب احداث سردخانه میوه است. قبل از آنکه مکانی را جهت تاسیس سردخانه میوه در نظر بگیرید، بهتر است نکات زیر را در نظر قرار دهید :

محل سردخانه میوه بهتر است، نزدیک به باغ و زمین کشاورزی باشد، تا کشاورز یا باغدار در بازه زمانی کم و با هزینه کم تری بتواند، محصول خود را به سردخانه برساند.

همچنین نزدیک بودن مکان سردخانه به جاده اصلی شهر، باعث کمتر شدن هزینه حمل می شود.

دسترسی داشتن سردخانه به آب، گاز و برق شهری

سردخانه میوه نباید در اطرافش کارخانجات صنعتی، دامداری و مرغداری باشد، زیرا امکان نفوذ جانداران موزی و گازهای آلاینده در محصولات انبار شده، بالاست.

به جز اتاقک های اصلی سردخانه، باید فضایی را جهت رفت و آمد ماشین های بزرگ، فضای سبز و قسمت های اداری در نظر گرفت، بنابراین باید مکان سردخانه به اندازه کافی بزرگ باشد.

خريد و نصب دستگاه های تبرید و سایر ماشین آلات یکی از مراحل مهم در تاسیس هر سردخانه ای است. در صورت انتخاب مجموعه آران تبرید ، می توانید برند دستگاه های تبرید خود را به راحتی انتخاب نمایید. همانطور که می دانید لازمه عملکرد صحیح سردخانه وجود کمپرسور، کندانسور،‌ اواپراتور، شیر انبساط و کنترل آلات است.

مشخصات فنی یک سردخانه میوه چگونه باید باشد؟

جنس بدنه خارجی: ساندویچ پنل

رنج دمایی: 18- تا 5+ درجه سانتی گراد

سایز: بنا به درخواست مشتری

انواع: زیر صفر، بالای صفر، ویترین دار، ثابت و سیار

بدون برفک

عایق بندی داخلی مناسب جهت جلوگیری از نوسانات دما

کمپرسور: بهترین برندهای جهان بنا به درخواست مشتری

کندانسور: بهترین برندهای جهان بنا به درخواست مشتری

مناسب جهت رستوران ها، انبارهای میوه، مواد پروتئینی، کشتارگاه ها و

 …

هزینه ساخت و خرید سردخانه میوه چقدر است؟

معمولا هزینه و قیمت ساخت سردخانه بر حسب ظرفیت سردخانه به مشتری پیشنهاد داده میشود. برای محاسبه سردخانه با هر ظرفیتی (برای مثل یک سردخانه با ظرفیت 50 تنی) سه فاکتور زیر برای تعیین قیمت نهایی در نظر گرفته می شود.

هزینه طراحی، نصب و اجرا

هزینه متریال و مصالح (ساندویچ پانل)

هزینه تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز

به صورت نرمال، معمولا قیمت ساندویچ پانل مورد استفاده در ساخت سردخانه و هزینه تجهیزات فنی سردخانه به صورت تقریبی برابر است (هر کدام 46 درصد کل هزینه پروژه) و هزینه نصب و اجرا چیزی حدود 8 درصد کل هزینه نهایی کار خواهد بود.

 البته این برآوردها به صورت تقریبی است و قطعا شرایط هر پروژه با دیگری متفاوت است. برای مشاوره و اطلاعات تکمیلی از قیمت سردخانه با ظرفیت‌های مختلف می‌توانید با متخصصین ما در تماس باشید.

در این مرحله شما باید مشاور طراحی و ساخت سردخانه را مشخص کرده و با شرکت سازنده قرار داد ببندید. توجه به رزومه کاری انواع شرکت‌های سازنده سردخانه میتواند در انتخاب بهترین تیم شما را یاری کند.

 تیم مشاور تمامی ملزومات ساخت سردخانه میوه و تجهیزات لازم را باتوجه به ظرفیت سردخانه در اختیار شما قرار می‌دهند. برخی شرکت ها نه تنها ساختمان سردخانه بلکه مسئولیت محوطه سازی را نیز بر عهده می‌گیرند. در غیر این صورت شما باید تیم محوطه سازی را برای تسطیح زمین، شیب بندی محوطه و خیابان های مجموعه، انتخاب کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا