مجله اجتماعیکسب و کار محلی

آخرین قیمت میلگرد ذوب آهن

وقتی می خواهیم راجع به میلگرد ذوب آهن صحبت کنیم باید این را بدانیم که این کالا به نوعی طبق قوانین نا نوشته در طول سالیان تبدیل به شاخص بازار و تعیین کننده قیمت شده است. آیا تا بحال به این فکر کرده اید که دلیل این امر چیست؟ همانطور که می دانید اولین کارخانه ی فولاد سازی تاسیس شده در ایران، کارخانه ذوب آهن اصفهان است که با کمک شوروی سابق در ایران به بهره برداری رسید.

البته قطعا بهتر از من می دانید که قبل از آن در اطراف اهواز در استان خوزستان یک کارخانه نورد مقاطع به کمک ذوب قراضه تاسیس شده  بود اما در حجم و اشل ذوب آهن اصفهان نبود.ذوب آهن اصفهان بعد از گذشت حدود 5 دهه از تاسیس، کماکان برگترین تولید کننده مواد اولیه نورد کاران و به جرات بزرگترین تولید کننده مقاطع طویل و تنها تولید کننده ریل در ایران است. پس بدیهی است که قیمت گذاری این مقاطع منوط به قیمت کالای تولید کارخانه ذوب آهن اصفهان باشد. البته قطعا بهتر از من می دانید که اشخاص حقیقی به طور مستقیم امکان خرید از خود کارخانه ذوب آهن را ندارند و شما باید به واسطه بورس کالا اقدام به خرید کالا های تولید این کارخانه بنمایند.

معمولا در هفته دوبار معامله میلگرد ذوب آهن در بورس کالا اتفاق می افتد که تعیین کننده خط سیر بازار در روز های پیش رو می باشد. البته میزان عرضه کالا و تقاضای موجود در بازار هم عاملی مهم  در تعیین قیمت می باشد. به فرض در صورتی که یک سایز از تولیدات این کارخانه در بازار دچار کمبود موجودی شود و تقاضای زیادی برای آن باشد امکان دارد قیمت معامله شده در بازار حتی بالاتر از قیمت عرضه شده در بورس کاالا باشد.

لیست میلگرد های تولیدی ذوب آهن

محصولات این کارخانه در دسته بندی میلگرد به طور مشخص به دو دسته اسمی و واقعی تقسیم می شود.تولیدات اسمی این کارخانه به راحتی داخل سایت آن قابل دسترسی می باشد و صحبت در باره آن از حوصله این مطلب خارج و بی مورد است زیرا بسیاری از مواردی که در توان تولید این کارخانه ذکر شده است مدت هاست در بازار وجود ندارد.

اما تولیدات واقعی آن در دسته میلگرد های آجدار در سایز های بین 12 تا 32 میلی متر می باشد. این سایز ها با توجه به برنامه های تولید کارخانه ذوب آهن اصفهان در مقاطع زمانی مختتلف  امکان کم و زیاد شدن در بازار را دارند.به طور مثال در زمان نگارش این مقاله میزان موجودی سایز 12 میلگرد آجدار ذوب آهن در بازار با کسری مواجه بوده و مصرف کننده برای پیدا کردن آن امکان داشته به دردسر بی افتد.

اما به طور کلی با توجه به اشل کاری این کارخانه و حجم تولیدات آن و نحوه عرضه می توان گفت برای پیدا کردن کالای این کارخانه در هیچ کجای ایران نباید با مشکل خاصی مواجه باشید.زیرا تعداد تجار و شرکت های زیادی هستند که به نوعی در نقاط مختلف ایران صاحب کالای این کارخانه هستند.

فقط در زمان خرید باید در نظر داشته باشید که قیمت تمام شده این کالا در شهر شما با توجه به هزینه حمل برای شما منطقی به صرفه هست یا نه. برای مقایسه قیمت این محصول درب کارخانه به راحتی می توانید به صفحه قیمت میلگرد در وبسایت فروشگاهی کالا ساخت سر بزنید.

مشاهده لیست قیمت میلگرد ذوب آهن و خرید اینجا کلیک کنید.

خرید میلگرد ذوب آهن

همانطور که در بالا اشاره شد در صورتی که امکان ورود به تالار بورس کالا و دریافت کد بورسی را دارید به راحتی می توانید به طور مستقیم از این تولید کننده خرید انجام دهید.البته باید مشکلات عرضه و تقاضای کالا ها در بورس، قیمت عرضه شده، نحوه تسویه حساب، نحوه و زمان حمل و تحویل کالا و … را حتما در نظر بگیرید و با توجه به این مشکلات در صورتی که حجم خرید شما به حدی است که توجیه اقتصادی دارد به این نحوه خرید ورود نمایید.

در غیر این صورت اگر امکان و یا حوصله سر و کله زدن با روند و قانون های خرید از بورس را ندارید به راحتی و تنها با یک کلیک می توانید وارد صفحه قیمت میلگرد ذوب آهن در سایت کالا ساخت شوید پس از اطلاع از آخرین قیمت این کالا اقدام به خرید آن انجام دهید.

باید این مسئله را مد نظر قرار دهید که با توجه به قرار گیری انبار مرکزی کالا ساخت در اصفهان و در فاصله حدود 20 کیلومتری کارخانه ذوب آهن و دسترسی داشتن به تجار دسته اول این کالا قطعا در قیمت تمام شده این کالا برای شما مصرف کننده محترم تاثیر گذار خواهد بود.

شما به راحتی می توانید با ارتباط با کارشناسان فروش ما هر آنچه که در هر مرحله از ساخت و ساز ساختمانتان نیاز دارید را از ما درخواست کنید و مطمن باشید که در تمامی مراحل ساخت و ساز کنارتان هستیم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا