اقتصادی

اطلاعات در شعبه های اخذ رای به صورت آنلاین برقرار است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فرهاد شیدایی، روز جمعه در ستاد انتخاباتی استان در گفت‌وگو باخبرنگاران افزود: از چند روز گذشته نقطه زنی و تست ارتباطی در سه هزار و ۲۳۱ شعبه صندوق رأی انجام شده و شبکه ارتباطی پیکربندی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۳۵ شعبه سیار اخذ رأی در سطح استان، اظهار گرد: در این شعبه‌ها و برخی روستاها که سیگنال ارتباطی ضعیف بود، تمهیدات لازم برای پایداری شبکه انجام شده است.

وی گفت: هم اکنون اطلاعات در شعبه‌های اخذ رأی به صورت آنلاین برقرار بوده و مشکل خاصی در این روند بروز نکرده است.

شیدایی، ادامه داد: تیم پشتیبانی برای شعبه‌ها پیش بینی شده و اگر در شعبه‌ای دستگاه ثبت آرا دچار مشکل شد، با جایگزینی دستگاه پشتیبان، روند برگزاری انتخابات ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه سیستم رأی گیری در این دوره بر بستر اینترنتی نبوده بلکه مخابراتی است، یادآور شد: در صورت قطعی شبکه ارتباطی شعبه‌های اخذ رأی، انتخابات به صورت آفلاین برگزار می‌شود.

وی گفت: از چند ماه گذشته با تشکیل کمیته فناوری در استان، تمهیدات لازم برای برگزاری سالم انتخابات با استفاده از فناوری‌های جدید انجام شده است.

شیدایی، افزود: با استفاده از فناوری جدید در اخذ رأی، سرعت و دقت سیستم ارتباطی انتخابات بالا بوده و این سیستم حتی می‌تواند از بروز خطاهای انسانی در فرمانداری‌ها و شعبه‌های اخذ رأی در زمان تنظیم صورتجلسه انتخابات جلوگیری کند.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا