اقتصادی

عباس عباسیان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

استان: خراسان رضوی

حوزه انتخابیه: مشهد و کلات‌

شعار انتخاباتی: کشاورزی و تولید


پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری آنلاین با عنوان «با آنلاین انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

عباس عباسیان یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات آنلاین در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه: دکتری رشته زراعت (Ph.D) زراعت (از دانشکده کشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهد)

سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

برای وضع قوانین جدید پیشنهاد می‌شود تأثیر یک قانون بر تمامی جنبه‌ها بررسی شود. بدین منظور کمیته‌ای متشکل از افراد آگاه و نخبه به علوم مذهبی، روانشناسی، آمار، جامعه شناسی، اقتصاد، کشاورزی، پزشکی (و یا علوم دیگر بسته به نوع قاون) در کنار نمایندگان فعالیت داشته باشند. هر چند ان کمیته می‌تواند مجازی باشد تا از در زمان و هزینه صرفه جویی شود.

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

پیشنهاد می‌شود سامانه الکترونیکی جهت رصد و پایش قوانین ایجاد شود تا نمایندگان بتوانند دیده بانی لازم را برای قوانین مربوطه داشته باشند.

* نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب چه اقداماتی ضرورت دارد؟

در کنار مردم بودن و پر تلاش و فعال کار کردن برای مردم بدون تجمل، آسیب این حوزه را برطرف خواهد کرد.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهم‌ترین تجلی گاه این همراهی و همکاری چیست؟

همراهی بین مجلس و دولت قطع و یقین در پیشرفت کارها مؤثر است. در کل هم افزایی بین مجلس و دولت می‌تواند در کارها تسریع بخش باشد. امنیت فکری مردن با هماهنگی این دو قوه بیشتر تأمین خواهد شد.

*مسئولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند، اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

نمایندگان با کار و کوشش و استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی باید پایه گذار جلب اعتماد مرم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مشارکت حداکثری مردم در کارها و امور کشور شوند. نمایندگان بایستی از ظرفیت نخبگانی کشور شامل حوزه و دانشگاه، بسیج، کارشناسان، اصناف، بازاریان، کشاورزان و غیرو حداکثر استفاده را ببرد.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

حضور در کنار مردم شامل مساجد، محلات، محل کار، مزارع، حرم، مدارس و غیرو

*طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسئولیت دارد، برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخش زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

ارتباط با متخصصین رشته‌های مختلف جهت بررسی مشکلات حوزه‌های مختلف

سوالات استانی:

* برای توسعه ظرفیت بازارچه‌های مرزی استان جهت افزایش صادرات و واردات چه برنامه‌ای دارید؟

جذب سرمایه گذاران و توسعه زیرساخت‌ها

*مشهد از ۵۶ ملیت مختلف در حوزه سلامت، پذیرش دارد. برای توسعه گردشگری سالمت استان خراسان رضوی چه برنامه‌هایی باید تنظیم و عملیاتی شوند؟

۱- تقویت زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگران حوزه سلامت ۲- حمایت از متخصصان و پزشکان در این حوزه برای جذب بیشتر در استان به ویژه پراکنش مناسب در سطح استان ۳- تقویت مراکز سلامت در استان با تجهیز دستگاه‌های به روز ۴- شناسایی و تقویت جاذبه‌های گردشگری در کنار حوزه سلامت برای جذب گردشگران سلامت

* برای مقابله به حاشیه نشینی و نوسازی بافت‌های فرسوده، چه برنامه‌ای دارید؟

۱- تقویت روستاها به عنوان پایه تولید و کشاورزی ۲- تسهیل گری در مجوزهای ساخت و ساز بافت‌های فرسوده شهر

عباس عباسیان

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا