مجله عمومی

توسعه همکاری مشترک سنگال و استان بوشهر در دستور کار است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، «سنه تنینگ» پنج شنبه شب در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر و بررسی راهکارهای توسعه همکاری اقتصادی مشترک استان بوشهر با سنگال با اشاره به سابقه همکاری جمهوری اسلامی و جمهوری سنگال اظهار داشت: در سال جاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سنگال در داکار تشکیل و توسعه همکاری دو کشور مورد تأکید قرار گرفت.

وی اعزام هیئت‌های اقتصادی و حوزه شیلات به ۲ کشور را از مصوبات نشست یاد شده دانست و بیان کرد: سفر به استان بوشهر در راستای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سنگال انجام شد و در این برنامه از ظرفیت‌های مهم اقتصادی، صید، صیادی و پرورش آبزیان بازدید شد.

معاون وزیر شیلات کشور سنگال با بیان اینکه این استان از توانمندی بالایی در عرصه تولید، تکثیر و پرورش آبزیان و صنایع دریایی برخوردار است گفت: بسترهای لازم و زیرساخت‌های مهم و قابل توجهی در عرصه صید و صیادی سنتی و بخش پرورش آبزیان در استان بوشهر وجود دارد که مورد توجه دولت سنگال در توسعه همکاری در این بخش‌ها است.

سنه تنینگ با اشاره به اینکه فرآوری محصولات آبزیان و کنسروسازی از دیگر اولویت‌های سنگال است گفت: شیلات استان بوشهر در این بخش‌ها از ظرفیت بالایی برخوردار است که از تجربیات متخصصان و کارشناسان این حوزه استفاده می‌شود.

وی وجود نیروهای مجرب و توانمند در حوزه دامپزشکی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این حوزه تضمین کننده سلامت جامعه در عرصه تولیدات محصولات شیلات و دام است.

معاون وزیر شیلات کشور سنگال اضافه کرد: توسعه همکاری مشترک سنگال و استان بوشهر در بخش‌های اقتصادی، حوزه شیلات و فرآوری محصولات و سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار دارد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا