مجله عمومی

تجهیز استان بوشهر به امکانات امدادی در حوزه هسته‌ای و شیمیایی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد محمدی‌زاده ظهر چهارشنبه در نشست با رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور اظهار داشت: بوشهر دارای دریا و ساحل است که ظرفیت مهم و بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

وی افزود: سواحل استان بوشهر نیاز خاص خودش در حوزه امداد و نجات دریایی دارد و با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه هسته‌ای، پتروشیمی، پالایشگاهی، ساحلی و گردشگری از آن طرف تهدیدات و خطراتی متوجه مردم و منطقه می‌کند، چاره‌اندیشی برای پیش‌بینی و پیشگیری حوادث غیرمترقبه از این قابلیت‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

استاندار بوشهر با اشاره به استقرار بزرگترین مرکز هسته‌ای کشور در بوشهر، اظهار داشت: علاوه بر این، با توجه به استقرار صنایع پیشرفته پالایشگاه گاز و محصولات شیمیایی در استان، به‌عنوان بزرگترین کانون پالایشگاهی و پتروشیمی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰ میلیون نفر گردشگر وارد استان بوشهر می‌شود گفت: این استان یکی از مناطق مهم کشور در عرصه گردشگری، حمل و نقل جاده‌ای و تردد در حاشیه ساحل و شهرهای استان بوشهر است.

محمدی‌زاده از برگزاری اقدامات مشترک استان با سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور برای توسعه زیرساخت‌های امدادی هلال احمر خبر داد و بیان کرد: بر اساس توافق انجام شده قرار است در قالب تفاهم‌نامه زیرساخت‌های استان بوشهر در حوزه امداد و نجات تقویت شود.

وی ادامه داد: استان بوشهر باید برای پدیده‌های طبیعی مانند زلزله، سیل و حوادثی از این دست و پدیده‌های غیرطبیعی از جمله حوادث هسته‌ای شیمیایی و سایر موارد مشابه به آمادگی لازم برسد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا