اقتصادی

غربالگری امنیت شبکه دستگاه‌های غیر زیرساختی در استان بوشهر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی سملیان صبح سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت شبکه در استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس سند نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث مصوب شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دستگاه هماهنگ کننده حوادث سازمانی در سطح دستگاه‌های غیر زیرساختی تعیین شده است.

وی اضافه کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس مأموریت محوله، مکلف به برآورد وضعیت امنیت فضای مجازی، احصای آسیب پذیری‌های حوزه فاوا و بازنمایی وضعیت امنیت دستگاه‌های اجرایی غیرزیرساختی است.

وی با اشاره به اسناد بالادستی و هماهنگی‌های صورت پذیرفته با نهادهای امنیتی در سطح استان، خاطرنشان کرد: انجام طرح غربالگری هم زمان با اجرای طرح در سطح کشور و با همکاری تیم متخصص از مرکز آپا دانشگاه خلیج فارس در حال اجرا می-باشد.

سملیان افزود: مطابق آخرین ابلاغیه، تعداد دستگاه‌های غیرزیرساختی در سطح استان ۵۶ نهاد می‌باشد که تا کنون در حدود ۳۰ دستگاه اجرای طرح غربالگری انجام شده و برنامه ریزی جهت اجرای هر چه سریع‌تر طرح برای سایر نهادها نیز در دست اقدام است.

سملیان بیان کرد: با توجه به اینکه مقوله امنیت فضای مجازی با تمامی شئونات اداری ارتباط مستقیم پیدا کرده است لذا توجه به موضوع امنیت سایبری و بالابردن اطلاعات عمومی مدیران و کارشناسان از ضروریات این حوزه است که در این راستا همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و کارشناسان نیز با همکاری مجموعه آپای استان در دستور کار قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا