اقتصادی

ظرفیت بخش خصوصی در طرح‌های آبخیزداری استان بوشهر استفاده شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد محمدی زاده عصر پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح آبخیزداری دره گپ در شهرستان گناوه اظهار داشت: حجم مخزن این طرح، ۱۳۵ هزار متر مکعب است که از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی اجرایی و عملیاتی شده است.

استاندار بوشهر با مقایسه سدسازی در دوران پیش از انقلاب و شرایط کنونی تصریح کرد: قبل از انقلاب، تعداد انگشت شماری سد در سطح کشور داشتیم که اکنون حدود ۵۴۰ سد بزرگ و متوسط، یا تکمیل شده یا در حال ساخت است.

وی با اشاره به حذف استان بوشهر در انتفاع از آب سد چم‌شیر افزود: در بالای این منطقه و بر روی رودخانه زهره، سد چم‌شیر در حال ساخت بود که از بزرگترین سدهای کشور و ۱.۷ میلیارد متر مکعب ظرفیت مخزن دارد.

ظرفیت بخش خصوصی در طرح‌های آبخیزداری استان بوشهر استفاده شود

محمدی زاده ابراز داشت: ۵۴۰ میلیون متر مکعب سهم استان بوشهر از این آب بوده و مقرر شد، دشت حیات داوود و لیراوی از این آب سد چم شیر بهره مند و سیراب شوند ولی به دلیل عدم پیگیری و سهل‌انگاری، سهمیه استان از این آب عظیم از دست رفت.

استاندار بوشهر با تاکید بر اهمیت طرح‌های آبخیز داری گفت: در حال حاضر حجم زیادی از آب کشور بخصوص استان بوشهر علیرغم نیاز از کشور خارج می‌شود و ضرورت اجرای طرح‌های آبخیز داری در این منطقه بسیار زیاد و با اهمیت است.

وی خواستار ایجاد بسته‌های تشویقی برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آبخیزداری شد، یادآور شد: اجرای طرح‌های آبخیزداری با روش‌های علمی و نوین می‌تواند تحولی عظیم در بهبود وضعیت کشاورزی ایجاد کند.

وی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های سدسازی و آبخیزداری در استان بوشهر افزود: در حال حاضر ۶ سد در حال ساخت در استان بوشهر داریم که به موازات باید نسبت به اجرای طرح‌های آبخیزداری نیز پیش برده و توسعه دهیم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا