مجله عمومی

نصب الاچیق فلزی و نکات آن

جنس این نوع آلاچیق از چوب بوده و معمولا در جنگل و سواحل دریا مورد استفاده قرار میگیرند. تا با محیط همخوانی داشته باشند که احساس بهتری را به ساکنین آن انتقال دهد. پیشنهاد ما جهت استفاده از سقف بیرونی این نوع سازه استفاده از تایل سنگریزه پلیمری چیکان می باشد. به سبب اینکه در جنگل و سواحل دریا رطوبت زیادی وجود دارد تایل سنگریزه پلیمری چیکان عایق مناسبی برای رطوبت می باشد.

اجرای الاچیق فلزی با آلاچیقهای چوبی متفاوت است. این نوع از آلاچیق را بیشتر در پارک ها دیدهایم. آلاچیق فلزی بسیار بادوام و در عین حال انعطاف پذیر است. و نسبت به سایبانهای چوبی سبکتر هستند و همچنین قیمت پایینتری دارند. پوشش سقف این محصول از مصالحی مانند ورقهای گالوانیزه(ورق طرح سفال، پرچین، شادولاین، طبرستان و…) می باشد و در هر آب و هوایی قابل استفاده هستند. بهترین گزینه برای صاحبان باغ و باغچه های بزرگ، آلاچیقهای چوبی می باشد.

اما شاید بتوان با ساخت یک سایبان در فضای باز حیاط خانه این امکان را برای خود و خانواده فراهم کنیم. با این سازه ی زیبا و کاربردی حالا دیگر در هر وضعیت آب و هوایی، تابش نور آفتاب و باران حتی اگر تگرگ هم از آسمان ببارد، می توان در زیر سایه آلاچیق از هوای آزاد بهره برد. با توجه به متریالی که در ساخت آلاچیق ها به کار برده می شود. با صحبت از نوع آلاچیق، همه نگرش ها به سمت آلاچیق های چوبی می رود. درست است که آلاچیق های چوبی از جذابیت خاصی برخوردار هستند، اما نمی توان متریال و مزایای دیگر آلاچیق ها را در نظر نگیریم.

این نوع محصول، حاصل بهره گیری از طراحی قدیم و جدید و ترکیب متنوع مصالح با یکدیگر می باشد که در آخر بنایی با طرح و متریال جدید خلق می شود که به آن آلاچیق مدرن گفته می شود. در واقع امروزه در ساخت این نوع از سایه بان از ترکیب مصالح فلزی و چوبی بهره می گیرند و این نوع سایه بان را مدرن می نامند.

می توان گفت که این نوع از زیباترین انواع آلاچیق ها به شمار می روند. چرا که می توان از پارچههای حریر و یا سایر پارچه ها در طراحی و تزئین دیواره های آن استفاده کرد. در بسیاری از باغهای مختص برگزاری مراسمات عروسی، با استفاده از این نوع آلاچیق پارچه ای لحظات به یادماندنی را برای عروس و دامادها فراهم می آورند. آلاچیق ها محصولاتی هستند، که آن ها را در طرح ها و اندازه های گوناگون به منظور مکانی برای استراحت و همنشینی و همچنین محیطی آرامبخش برای ساعاتی مطالعه و تفکر در فضای باز خانه، ویلا، پارک ها ، و… مشاهده می کنیم .

با تعریف حرفهای تر می توان گفت این محصول یک سازه از جنس چوب یا فلز است که به منظور مکانی برای استراحت و دورهمی با دوستان و خانواده و… در گوشه ای از فضای باز مورد نظر قرار میگیرد. شما با خرید یک آلاچیق از شرکت ویلا سقف با کیفیت بسته به نوع فضای بازی که در اختیار دارید می توانید یک محیط متنوع و سرشار از آرامش را برای خود فراهم آورید. از انواع آلاچیق ها علاوه بر اینکه به منظور استفاده های اقتصادی در رستوان ها و کافی شاپ ها استفاده میکنند، از آنها در کنار استخرها و آب نماهای خصوصی نیز ساخته می شود.

اگر بخواهیم خیلی ساده آلاچیق را برای شما معنا کنیم، باید بگوییم این واژه یک واژه ترکمنی است که امروزه در بین مردم با این نام رواج دارد. این سازه در قدیم الایام از نظر لغتی در زبان فارسی به نامهای( کلاه فرنگی و تارم) مشهور بوده است. این سازه نوعی سایبان چوبی یا فلزی، با اطراف باز و سقفی گنبدی شکل است که آن را به عنوان مکانی دلنشین، برای استراحت، وقت گذارنی، همنشینی، عصرنشینی کنار دوستان و خانواده در گوشه ای از فضای باز ویلاها، حیاط منزل، باغ ها و باغچه ها، فضای سبز پارک ها، سواحل دریا و جنگلها و… قرار میدهند. گفتنی است که آلاچیق ها کاربردها و مزایای متعددی دارند از این رو اگر شما نیز راغب هستید که بیشتر با این محصول آشنا شوید با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

در گذشته شنیدن نام آلاچیق تداعی گر، عمارتهای لوکس و گران قیمت و محوطه های باز بود. اما امروزه این محصول را می توان در کمترین مکان و فضا استفاده کرد. این روزها به دلیل زندگی ماشینی و پرمشغله، افراد وقت کمتری را می توانند جهت خوشگذارانی و طبیعت گردی به خود اختصاص بدهند از این رو همان وقت کم را هم به ناچار در منازل مسکونی می مانند. به همین جهت در تلاشند تا خانه های خود را به جایی فراتر از یک مکان مسکونی تبدیل کنند. در چنین شرایطی آلاچیق ها بهترین گزینه هستند. هیچ چیز به مانند یک سایبان در هوای آزاد نمی تواند خستگی را از تن بزداید.

شما نیز می توانید با ساخت یک آلاچیق برای حیاط، باغچه، پشت بام خود از مزایای آن بهره بگیرید. بعد از شناخت آلاچیق، فهمیدیم که به کار گیری از این نوع سایبان ها در فضای باز مورد نظر، چقدر می توانند هوای آزاد را برای هرکسی دلچسب تر بکنند. همه ی ما، از عاشقان طبیعت گردی هستیم اما چه می شود کرد که در زندگیهای شهری این امکان برای ما به ندرت فراهم می شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا